• Tiinuli

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Mm79 skrev 2017-08-25 14:54:18 följande:
    jadå, dem ska finnas på apoteket, annars beställer dem dit till nästa dag. Dock ska vissa läkemedel direkt till kylen, så bäst att ta det på hemvägen (vilket jag inte gjort, men det klarade nog sig)
    //MM
    Ok tusen tack :)
  • Tiinuli
    Mjbo skrev 2017-08-25 15:19:34 följande:
    Beror på vart du bor. Jag fick den paniken i våras när de va dags för mig. Hade inte en tanke på att det inte skulle finnas på apoteket. Fick ringa runt till varenda apotek i dalarna. Fick tillslut tag på ett som hade hemma, 10 mil enkel resa fick ja åka och hämta dem. (Skulle ta 5dagar att få hem enligt apoteket på hemorten)

Så kolla det innan är ett hett tips! :)
    Ajdå :/ kanske bättre kolla om kan få dem då utskrivet innan mötet? Går det ens innan man träffat läkaren där dosen bestäms? Har nämligen gått i rapido fart nu efter den sista utrednings möten! Äggplock också skulle bokas av läkaren till v 39 så blir kort protokoll vet jag men som sagt har inte ens varit på infot än :) ska ha mens där samband i det datumet så blir att börja direkt, lite läskigt men så förhoppningsfull
  • Tiinuli

Hej

Någon som vet vad kommer mediciner att kosta för kort metod? Har fått menopur och dem 2 sprutor går på 7000kr men resterande? Någon som vet?

• Tiinuli
    Frökenfräken33 skrev 2017-08-30 17:56:43 följande:
    Du betalar ju max 2200kr sedan träder högkostnadsskyddet in och du behöver inte betala någonting under cirka ett år.
    Mm, jag har 1000kr kvar till högkostnadsskydd men det står också ett datum där när jag går in på mina sidor, 30/8 2017 så undrar om det kommer börja på 0kr i morgon även om handlar menopur i dag? Har inte fått allt på recept än så det kommer komma mer som jag måste köpa in. Om dem resterande kostar över 2000kr så då kommer jag betala 3000kr sammanlagd om handlar menopur idag och resten senare? Vart svårt att förklara :s så vet inte om nån förstår hur jag tänker nu Hahah
  • Tiinuli
    hanna8911 skrev 2017-08-30 22:46:53 följande:
    Jag tror jag förstår vad du menar! Det är ju bättre för dig då att hämta ut allt efter 30/8 då du börjar om på nu kula och "endast" betalde 2200kr!
    Tusen tack :)
    Ja vi kom till det svaret också med sambon och så ringde upp 1177 :D
    Så blir att hämta ut dem i dagarna
  • Tiinuli
    hösten84 skrev 2017-09-04 09:32:51 följande:
    Från inskrivningssamtal till första försök tog det bara över sommaren. Men för att få tid för inskrivningssamtal så väntade vi inte på remiss. Det finns privata kliniker som tar emot remisslöst så länge man har gjort hela utredningen och fått resultat att det är IVF som gäller.
    För vår del så gjorde vi utredning jan-maj, fick i maj besked om att det var ok med IVF och läkaren skickade remiss till Huddinge. Men då jag hört mkt gott om Carl von Linné samt vet att det är lång väntetid på Huddinge så ringde jag till Carl von Linné och fick inskrivning typ direkt. Huddinge har fortf inte kallat oss.
    För oss blev samma procedur , behövde inte vänta på att remiss blir godkänd. Ska börja på samma klinik som ni :)
  • Tiinuli

Jag var gravid i våras och hade grym värk från ägglossning till nån vecka efter jag plussade :)

• Tiinuli
    Mjbo skrev 2017-09-06 16:48:28 följande:
    Nej de va ju de som va så himla läskigt att på ul i v 8 slog hjärtat de såg man klart och tydligt. Man tycker ju att man borde va ganska "safe" då.. Men icke.

Såg det i v 11 på ett till ul jag begärde fast på hemmaorten. Den hade dött nån gång där imellan.
    Va läskigt, samma hände mig i våras :(
    Så vet exakt vad du menar med att man kommer inte våga glädjas ;(
  • Tiinuli
    soofa skrev 2017-09-09 07:52:16 följande:
    Till oss har dem inte sagt att vi inte skulle få det, men sen har jag inte heller känt något behov eller lust till det under behandlingen. Men vill man så tror jag det bara är och köra på, det är upp till hur du mår. :)
    Okej tack för svar :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017