• soofa

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Någon som vet när jag kan räkna med mens efter äggplock? För mig blev det ju ingen insättning, både på grund av att det inte fanns några bra embryon på dag 5 plus att jag fortfarande hade risk för att bli överstimulerad. På måndag är det två veckor sen äggplocket.. Jobbigt att inte ha någon som helst koll.

• soofa
    Tiinuli skrev 2017-09-09 07:39:27 följande:

En fråga får/kan man ha sex som vanligt under behandlingen? :)

Till oss har dem inte sagt att vi inte skulle få det, men sen har jag inte heller känt något behov eller lust till det under behandlingen. Men vill man så tror jag det bara är och köra på, det är upp till hur du mår. :)
  • soofa
    Madeeleenee skrev 2017-09-09 08:58:40 följande:

Nu har de ringt från Falun! De ringde faktiskt sambon han var inte alls beredd på det haha. Brukar de ringa mannen? Vi tyckte bara det var fint för han är ju faktiskt och involverad i detta, innan har de alltid ringt mig.

Vi har sovit lite oroligt och förberett oss på det värsta, men gissa om vi blev chockade, 6 av 6 ägg blev befruktade! Kan inte tro det... mycket kan ju fortfarande gå snett men ET är nu bokat onsdag kl 13 :)

Haha nä, vår klinik har bara ringt till mig men vad kul att de kan ringa mannen också för som du säger har ju de en lika stor del i det här. :)

Och grattis till ett bra resultat! 6 av 6, vilka superägg! :)
  • soofa
    Nube skrev 2017-09-09 10:21:20 följande:

Jag tänkte på en sak nu när det var några som inte fick några ägg till frysen och många verkar tycka att det är nåt fel på deras ägg. Men glöm inte att spermier är lika viktiga i det här och ofta är det spermier som inte lyckas befrukta ägget. Och om cellfördelningen sedan ska gå som det ska beror också på spermier så tänk inte att det är automatiskt nåt fel på er tjejer! Nu vill jag inte göra er oroliga men jag tycker inte vi ska bara tänka på att det beror på oss när sperman är lika viktigt!

Bra att du påminner om det, vi anklagar lätt oss själva i det här. <3
  • soofa
    Titikaka skrev 2017-09-07 14:51:30 följande:
    Vi bestämde att tjuvtesta på lördag, så det är samma dag som du.. Jag har dåligt kvalité test hemma, tänker köpa lite bättre, men inte digital just nu, lite kanske för dyrt för sån tidig tjuvtestning
    Blev det något tjuvtest idag?
  • soofa
    jamka skrev 2017-09-09 15:54:13 följande:
    Tack! Jag tror att det blir kort protokoll eftersom jag ska börja spruta på andra dagen av mens. Jag fick missfall i augusti och det var mitt femte missfall på 10 år. Läkaren tipsade mig då att testa ivf så fort som möjligt, så länge gravidhormonerna finns kvar. Är mycket orolig inför att ta sprutor och sedan äggplockning.
    Förstår oron men man vänjer sig faktiskt ganska snabbt vid sprutorna och för mig och vad jag förstått det som har ägguttaget varit ett lindrigt ingrepp för de flesta i den här gruppen.
  • soofa

Men ååh, grattis! :D <3 Kommer dessutom bara bli starkare!

Titikaka skrev 2017-09-09 17:29:26 följande:

Nu hittade jag ett sätt :D

• soofa
    Pigall skrev 2017-09-10 12:06:16 följande:

RD6 idag och den här lutinusen håller på att göra mig galen! Jag har så ont i brösten att jag tror de kommer explodera. De ser ut att göra det också. Någon mer som har samma besvär och listat ut hur man kan lindra det? Kan typ inte koncentrera mig för de värker så mycket:(

Och en fråga till er som har gjort korta protokollet, hur många dagar fick ni spruta? Är lite orolig att mina ägg växte för snabbt och därför fick sämre kvalitet. Det gick en vecka från sprutstart till ovitrelle för min del.

Jag sprutade också i 10 dagar.
  • soofa
    Ellencassandra skrev 2017-09-10 15:03:34 följande:

Ni är så starka allihop. Blir så sjukt provocerad när jag läste en tråd nu om en tjej som mådde så dåligt över att hon bara fått TRE pojkar å ingen tjej. Hon grät och var gravid nu med ett fjärde barn men så rädd att det var en pojke till. Å här sitter man å kämpar i flera år. Vi tar sprutor, ägguttag, väntar å väntar.. dras mellan hopp å förtvivlan.. vad skulle man inte göra? :/
    Har inte börjat än med min första omgång men hoppas att mensen kommer på fredag så jag kan börja på lördag :)

Sjukt provocerande, som sagt. Men men, man har ju insett att det inte finns någon rättvisa i det här så bara att försöka fokusera på sig själv och sin egen process. Vad spännande att det börjar närma sig för din del, håller tummarna att det ska gå vägen!
  • soofa
    Mjbo skrev 2017-09-10 15:02:16 följande:
    Vi har 3 ägg kvar i frysen.. Nej börja ny omgång vet jag faktist inte om jag orkar med. Aldrig mått så psykiskt dåligt i mitt liv som det här året. Så jag vet inte.

Okej, ja då kanske du kan testa om ett par dagar om du vågar och vill. Stort lycka till iallafall!
    Tråkigt att det var negativt, men är det verkligen kört än? Förstår att det känns så såklart. :(
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017