-
På lördag beroende på hur mina äggstockar ser ut då. Vi ska på ultraljud kl. 10:15 och om det inte visar några hinder så blir det insättning en timme senare. Hoppas hoppas!Nube skrev 2017-08-29 15:34:52 följande:Ja, jag tycker du ska vara nöjd! När blir det insättning då?
-
Haha ja, jag har blivit väldigt van. Börjar kännas helt naturligt nu. ;)kaleidoskop88 skrev 2017-08-29 16:47:28 följande:
Vad bra med en uppdaterad lista! Så många som kämpar!! Önskar alla massa lycka till... Det är ju en helt nu värld detta, skönt att veta att det är fler som är mitt i det. Jag jobbar själv inom sjukvården, men det här är bara så... Annorlunda. Hade en läkare som frågade om mitt slidsekret igår medan han VUL-undersökte mig. ^^ Blir man van? Haha.
-
Vad många vi är i gruppen nu. Och så tror man att man är ensam i världen om att gå igenom det här. <3
-
Åh, håller tummarna att de blev befruktade allihop. :)kaleidoskop88 skrev 2017-08-31 13:51:53 följande:
Ligger i soffan helt slut efter mitt första äggplock. Har Lichen Sclerosus som krånglar till allt lite, så det var mycket smärta o tårar. Men det blev 8 ägg och det får jag vara nöjd med, när det var så få blåsor. Får veta i morgon hur många som blivit befruktade :)
-
Åh, vad kul! Hur många dagar efter ägguttaget var det?Frökenfräken33 skrev 2017-08-31 14:34:54 följande:
Precis hemkommen ifrån återföringen. 4 av 5 ägg blev befruktande så det känns såååå bra!! Alla var av bra kvalité så hoppas att det blir nått ägg till frysen.
Testdagen blir den 17/9. Egentligen 16/9 men jobbar den morgonen och vill testa tillsammans med sambon
-
Hej och välkommen! Jag ska eventuellt på återinförande på lördag och kommer i sådana fall ha samma testdag som du enligt våra instruktioner. :) Man får sysselsätta sig så gott man kan till dess och gömma undan alla tester så man inte får för sig att tjuvtesta. ;)IdaS85 skrev 2017-08-31 20:41:28 följande:
Hej allihop! Hoppar också in här. Har följt tråden några dagar, men inte lyckats bli medlem tidigare för sidan krånglat.
Jag är just nu en ruvare på vårt första ivf försök. Gjort två inseminationer tidigare som inte fungerat, så nu hoppas vi på bättre resultat. Är på rd 6, har testdag 13/9. Fattar inte hur jag/vi ska kunna vänta så länge! Känns som det redan gått en månad! ????
-
Du klickar på inlägget och sen "citera". :) Haha, kanske det smartaste - att inte ens ha dem hemma. Jag har två gamla tester hemma, tror dessutom vi kommer få med ett test från kliniken i samband med återinförandet. Har dock inte varit någon som har testat "i onödan" innan så tror jag kan hålla mig även den här gången. :)IdaS85 skrev 2017-08-31 21:46:55 följande:
Vet inte hur man svarar på enskilda inlägg så.. :)
Nube, Söndag; tack så mycket! :)
Soofa: tack! Åå spännande, då håller vi tummarna på lördag då! :) har inte köpt test än, vågar inte ha de hemma, litar inte på min egen självdisciplin i detta läget ;) haha
-
Vi går på Fertilitetscentrum i Göteborg, en privat klinik som har avtal med vårt landsting. Ja, har man det hemma blir det nog svårt att hålla sig till precis den dagen. ;)IdaS85 skrev 2017-08-31 23:29:54 följande:Tack för hjälpen! :) går ni till privatklinik? Vi är på rmc i lkpg, och vi fick inget test. Får nog köpa snart, dock lite rädd att jag inte kan hålla mig ;)
-
Åh, grattis! <3ijo skrev 2017-09-01 08:22:27 följande:
Testdag idag! Cb digital visade gravid 3+ <3 Väntar på att kliniken ska ringa upp så jag får berätta och boka in VUL :) Vågar inte riktigt tro på det eller ta ut glädjen helt innan jag varit på det. Så låter mig stå kvar som ruvare på listan tills dess. Tänk om man kommer få se ett litet hjärta slå, hoppas så! <3
-
Nä precis, det är väl det jag är lite orolig för. Att det ska vara positivt men sen visa sig vara falskt positivt. Då bör vi ha testdag typ samtidigt då? Om vi nu håller oss till dess. ;)Mjbo skrev 2017-09-01 10:05:16 följande:
Haha jag är tvärt om! jag ska ju sätta in min blasto på söndag, och jag har redan laddat upp med 10 tester hemma! :D haha.. Va olika man är.. :D Gör ju i ostimulerad cykel, så något falskt positivt får jag ju iallafall inte :)