• MollyB

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Azerp skrev 2017-11-07 12:09:05 följande:

Sitter och har suttit en halvtimme nu efter samtalet från äggplocket igår. Av 15 ägg var det 5 mogna, och bara ett som befruktades. Och de sätts in imorgon.

Jag är såklart besviken och kliniken sa att det här resultatet hade dom ju inte alls väntat sig :(

Snälla håll tummarna nu att detta 2-dagars är nog för att lyckas <3 Känner mig inte så värst hoppfull men vill såklart tänka positivt..

Vad tråkigt att höra! Jag känner verkligen med dig! Vi fick också ut relativt många ägg och hade väntat oss många fler befruktade än vad vi fick. Jag håller tummarna för att ni får tillbaka ett jättebra ägg imorgon <3
  • MollyB
    segelvind skrev 2017-11-07 12:30:28 följande:

Visst gjorde du totalfrys också? Hoppas ok om jag ställer några frågor Hur tyckte du att det kändes rent mentalt? Fysiskt kunde jag ju känna innan äggplock att det var rätt beslut men nu mår jag bättre vad jag förväntat mig och kämpar med gråten i halsen över att vi inte får tillbaka något nu. Kan man tjata sig till att få tillbaka ett redan efter äggplocks-blödningen tror du eller hur var din känsla? Hur var dialogen mellan dig och läkaren? Min läkare känns orubblig men man vet ju aldrig

Självklart går det jättebra :) Precis, vi gjorde med totalfrys. Mentalt var det lite jobbigt innan man förlikat sig med tanken. Vi fick reda på att det skulle bli totalfrys när vi var på sprutinformation och jag skulle ta en annan ägglossningsspruta än den man oftast tar. Anledningen är för att jag har pcos och många ägg och de ville minska risken för överstimulering. Jag blev ledsen efter besöket och ville inte vänta mer än vad vi redan gjort men nu i efterhand känns det ändå bra och jag försöker att lita på läkarnas bedömningar (även om upptiningen blir ett extra orosmoment som inte finns vid ET). Jag mådde också bra efter äggplocket men som jag förstått det tror jag risken för överstimulering ökar när man sätter tillbaka ägget och förhoppningvis blir gravid, vilket läkarna vill undvika. Jag var också jättebesviken när vi inte fick tillbaka något direkt men å andra sidan verkar det inte kul att bli överstimulerad. Vår upptining gick jättebra så jag håller tummarna för dig!! Lång utläggning :) och det kanske tyvärr inte hjäper din besvikelse <3
  • MollyB
    Hey.orange skrev 2017-11-07 18:26:18 följande:

Ja det känns som om det skulle vara logiskt att 2 dagars fäster någon dag senare, men jag vet faktiskt inte.

Ah ok! När jag gjorde äggplocket för 2 år sen tog jag hormonsprutor för att få många äggblåsor och ägg. Nu behövde jag inte det, utan tog bara ägglossningssprutan. Så skönt!

Köpte gravtest idag. Tidigast test på tors. Förra gången testade jag på rd 10.

Skönt att du slapp sprutor denna gång. Jag är ändå glad att vi har två kvar i frysen och hoppas att de får komma till användning vid senare tillfälle.

Hade du mycket graviditetssympom när du testade eller kom det som en överraskning att du var gravid?
  • MollyB
    segelvind skrev 2017-11-07 19:12:35 följande:

Tack! Du ger mig hopp Och så låter det som att jag helt enkelt får lita till läkarna ändå Grattis till ruvning <3 Håller tummarna för dig!

Jag kände med att det inte var någon idé att försöka få tillbaka ett direkt ;) Jag håller alla tummar! Tusen tack <3
  • MollyB
    Azerp skrev 2017-11-08 09:49:51 följande:

Gråtkalas hela morgonen, kliniken ringde när vi var på väg, det var bara att vända föt ägget har inte delat sig som det ska så ingen återföring för mig :( :( :(

Så tråkigt att höra! Tänker på er! Många kramar <3
  • MollyB
    Mariana79 skrev 2017-11-08 16:38:22 följande:

Vilken nervös väntan det varit hela dagen.. Men nu ruvar jag på 2 embryon <3 <3 2 dagars de var 4 celliga. Det tredje hade inte delat sig mer än till 2 celler, men de skulle fortsätta odla den ändå.

Nu ber vi till högre makter att det går hela vägen denna gång!!

Stort grattis!! Håller tummarna! :)
  • MollyB
    Hey.orange skrev 2017-11-08 16:37:11 följande:

Jag kan inte minnas att jag kände något gravsymptom när jag testade sist, tröttheten och illamåendet kom typ v 6-7. Så det blev ju en överraskning!

Ja vi har fyra kvar i frysen så det känns också bra!

Hur mår du idag?

Jag har varit öm i ländryggen, men beror nog på att jag stått upp mycket idag:)

Vilken härlig överraskning du fick då! Jag kan vara lite nojig över hur det ska kännas. Och det verkar ju vara väldigt olika.

Jag mår bra :) känner inte av ljumsken lika mycket idag. Det kan säkerligen bero på att du har stått upp mycket, hoppas att det blir bättre av lite vila ikväll!
  • MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-11-08 18:28:20 följande:

Fy satan så nervös jag är inför imorgon. Testdagen.. usch känner på mig att det blir negativt :( molvärken har kommit å gått under dagen. Inget blod än. Pendlar mellan hopp å förtvivlan.

Jag hoppas och håller tummarna för ett plus imorgon!! <3 Börjar själv bli nervös inför testdagen!
  • MollyB
    Hey.orange skrev 2017-11-09 06:36:25 följande:

Då har hag gjort mitt test, nyfiken som jag är!

Åh tusen grattis!! Vad roligt! <3
  • MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-11-09 05:15:09 följande:

Testet blev så negativt som det kan bli :( ingen mens men den kommer väl snart.. usch så trist.

Nästa försök blir väl i januari..

Nej vad tråkigt att höra! Styrkekramar! <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017