• hösten84

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Madeeleenee skrev 2017-09-07 18:51:10 följande:

Ja nu är det inte långt kvar.. så sjukt nervös redan. Händerna skakar och en puls på 10 000... Men försöker intala mig att vid det här laget imorgon är det över.. vad fick nu för instruktioner angående frukost på morgonen? Vill minnas att de sa att jag skulle äta frukost men nu blir jag osäker... kanske sa de att jag INTE skulle göra det... får nog inte i mig nåt iaf som det känns just nu haha..

är det äggplock imorgon? Jag fick instruktion om att inte äta någonting fast, men att det gick bra att dricka samt att äta flytande, typ yoghurt, fil el dylikt.
    Lycka till imorgon!
  • hösten84
    Matildas84 skrev 2017-09-09 06:05:06 följande:
    Ja det ligger någonting i det du säger. Jag skulle dock hellre ha kvar perioden av hopp längre eftersom att nästa period av väntan på nästa försök börjar tidigare annars... jag hoppas verkligen att det inte är menssymtom vi känner av nån av oss..
    Hur mår du idag? Jag håller med dig jag skulle hellre ha kvar perioden av hopp längre. Är nu på ruvdag 8 och igår blev litunusgegget lite lite bieget-färgat, i min vanliga cykel kommer mensen imorgon och jag brukar få lite sånna små små brun-klegg (ursäkta beskrivning) några dagar innan, hade även lite imorse.
    Försöker hålla hoppet uppe men är väldigt ledsen.
  • hösten84
    Matildas84 skrev 2017-09-10 00:11:08 följande:
    Alltså det är ju oundvikligt att förhålla sig till kroppen och alla symtom på nåt neutralt sätt. Ena dagen stack det till och då är man lycklig i två dygn i tron om att ett ägg kanske har fäst. Sen börjar nåt annat symtom som påminner om "inför mens" och plötsligt är man i sorg istället.

Hur har det gått för dig idag? Hoppas att det gav sig och inte kommit nåt mer mens-symtom! Jag är öm i livmodern till och från och har ont i brösten. Igår var jag känslomässig labil på ett sätt som alltid sker exakt en vecka innan mens (vilket tyvärr stämmer mer min cykel..). Så jag vet inte. Å andra sidan är det ju alltid samma symtom på graviditet som på mens som brukar nämnas och om du får en eventuell mindre blödning är ju det också vanligt vid graviditet så det är ju verkligen inte kört än! Dock lite fräckt av naturen att lägga upp det så kan jag tycka.
    Jo denna slitning mellan hopp och förtvivlan är käck.
    Det kom bara de två bruna flytningarna o sen på lör lunch när det var dags för min vän lutinus så fick jag ut lite blod på applikatorn. Men efter det har det inte varit någonting, så jag håller tummarna fortf. Men alla andra symtom har försvunnit, ömma bröst osv. Känner ngt drag i äggstockarna ngn gång per dag. Känns som sockerdricka i livmodern till och från, det är nytt.

Vet inte vad jag ska tro. Jag hoppas det är hjälten som för liv i luckan:)

Testdag om en vecka, tänker att nu får det vara färdiggooglat tills dess. Nätet kan inte ge mig svar som ett gravtest kan, där är det tydligt, ja eller nej.
    Ska du testa i förväg? Jag har funderat på det, det vore så fantastiskt att få se ett plus, men samtidigt om jag inte testar så får jag behålla hoppet en vecka till:)
  • hösten84
    Titikaka skrev 2017-09-09 18:33:18 följande:
    Ruvdag 7 idag. Tack tjejer. Jag är inte redo att vara riktigt glad, men del av stress minskat.. Ett litet steg framåt..
    Stort grattis!
  • hösten84
    Matildas84 skrev 2017-09-10 19:50:07 följande:
    Jag hoppas också att det är hjälten som spökar och sockerdrickar! Och att det småblöder pyttelite för att det är happening där inne.

Nä tjuvtesta tror jag inte är för mig. Har typ utvecklat test-fobi. Skulle kunna bygga en koja av alla teststickor jag pissat negativt sen barnlöshetskarusellen började rulla så jag har slutat helt med test sen januari i år. Står inte ut att det skriker - i ansiktet på mig. Ska dock ta en dag för tidigt för att min testdag är en måndag, vill hellre ha ev negativa besked en söndag. Om inte mensen hinner komma förstås. Tycker mitt datum är så långt efter min vanliga cykels förväntade mensdag så är det negativt borde den hinna före tycker man..

När skulle din mens kommit utan IVF och vilken dag har du TD? 17/9 väl?
    är helt med på samma spår, jag avvaktar till td den 17/9 för att testa. Mest för att jag vill hålla ut på känslan av att det finns hopp lite längre. Å kommer mensen innan så gör den det. Enligt min mensapp skulle jag få mens idag eller imorgon (har normalt 27-28 dagars cykel). Men om man ska räkna äggplock som ägglossning och sedan 14 dagar på det som beräknad mens så är bim på onsdag. Så då är söndag fortf långt borta. Hur är det för dig? 
  • hösten84
    Frökenfräken33 skrev 2017-09-11 08:45:00 följande:

Så kom det en liten blödning.. en dag innan bim. Är på rd11 idag. Gjorde ett gravtest och det visade tvärnegativt..

Fyfan hur det känns nu. Nu känns det hopplöst. Tänker på att nu har jag bara 2 försök kvar... usch det här är inte roligt

Ush va tråkigt, men en liten blödning dag 11 och neg test behöver inte betyda att det är helt kört. Vissa plussar sent och blöda kan man göra oavsett. Hejjar på att liten är kvar hos dig!

Vi har samma testdag, jag vågar inte testa tidigt, har ruvdag 10 idag.
    Håller tummar och tår!

• hösten84
    Nube skrev 2017-09-11 15:28:29 följande:
    Det är bra tack, lite känningar i äggstockarna så jag hoppas att blåsorna har vuxit. Jag är inte så nervös inför äggplocket utan mer om hur många ägg det blir.. sist hade jag 5-6 blåsor men fick bara ut två ägg. Av någon anledning hade jag inte reagerat bra på ägglossningssprutan vilket gjorde att det fanns flera tomma blåsor. Så det är jag mest nervös över. Jag har ju låg amh så det spelar nog också roll.
    Jag hade exakt som dig det här äggplocket. 5-6 blåsor, de fick ut tre ägg varav två var mogna. Jag har också lågt amh. Men det är som de säger, det krävs bara ett guldägg! 
    Håller tummarna för att du får ut fina ägg!
  • hösten84
    Nube skrev 2017-09-11 20:15:51 följande:
    Tack så mycket! Jo, bara ett guldägg behövs :) Körde du lång eller kort protokoll? Jag har bara gjort det långa men har läst att många har gjort korta trots låg amh. Hur mår du nu under ruvningen?
    körde långa protokollet, synarela i 15 dgr o sen gonal-f i 9 dagar. Fick höja dosen på sprutan för jag blev extremt nedreglerad, haha.

Rd 10 nu, allt går upp och ner. Har tappat hoppet och fått tillbaka det ett gäng ggr, man vill ju så gärna att det ska fungera. Har insett nu att det bara är att vänta och se. Idag är jag apsvullen och förstoppad. Lite knip i äggstockar och bubblig i magen men i övrigt ingenting, så jag får väl avvakta helt enkelt. Tackar som frågar.
  • hösten84
    Frökenfräken33 skrev 2017-09-11 21:48:25 följande:
    Tack för peppen!! Nej jag skulle inte heller ha testat om det inte vore för blödningen. Den har fortsatt under dagen. Dock väldigt ljusrosa och lite men mensen ska komma imorgon så jag är tyvärr väldigt säker på att det blir rikligare imorgon.

Ringer man kliniken samma dag som mensen kommer? Man får väl ändå inte börja på direkten utan måste väl vänta en cykel?

Det känns som det ända man gör är väntar. Många tycker att har man väntat 4 år så gör väl en månad ingenting. Men man väntar ju hela tiden. Det blir ju inte bara en månad utan det byggs ju på hela tiden.. usch vad jag känner mig bitter men man önskar att man kunde få ha turen med sig någon gång.
    Jag tycker ändå inte att du ska ge upp helt, det är inte över förrän mensen kommit på riktigt och du har fått minus på stickan på td.
    Tror kliniken kommer att säga att du måste vänta till td och ta test och sedan ringa.

Ja vi IVFare är fan väntexperter, det är det enda vi gör, det och smussla med lutinus. 

Jag hoppas att du har turen me dig den här gången! 
  • hösten84
    Frökenfräken33 skrev 2017-09-12 18:44:15 följande:
    Jo tyvärr rikligare idag så det var mensen som kom :(
    Nej va tråkigt att höra!
  • hösten84
    Nube skrev 2017-09-15 18:30:57 följande:
    Efter plus fortsatte jag tills vul.
    Mina lutinus tog slut idag, två dagar innan TD, ringde och frågade om det då många verkar ta längre, men de sa att det var standard på alla kliniker i sverige att ta två veckor efter insättning. Så jag får väl acceptera att d e så.. Hade läst ngt om att det ibland är lutinus som skjuter upp mensen och att den kommer när man slutar, så nu är jag lite orolig. Har ju börjat hoppas att det blir ett plus på söndag :)
  • hösten84

Titikaka:

Jag fick en blödning i lördags, dan innan td, tog ett test och det stod gravid 1-2v. Blev jätteförvirrad. Tyvärr fortsatte det blöda och igår när jag testade så stod det ej gravid. Stor sorg just nu. När jag ringde kliniken för att meddela resultatet frågade jag om hur det kunde visa plus ena dagen å inte nästa. Hon sa att jag antagligen hade fått en kemisk graviditet/missfall. Jag frågade om det hade blivit missfall eftersom jag slutat med lutinus dagen innan, men hon sa att det inte hade ngt med saken att göra. Så det var det.

Vi har en hjälte i frysen. På kliniken sa de att vi kunde få insättning av den direkt i nästa cykel.

Ni som gjort FET, har ni gjort direkt i kommande cykel eller har ni väntat en cykel? Jag tänker att kroppen är kapad av en massa hormoner och att det kanske är bättre att detoxa innan??

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017