Matildas84 skrev 2017-09-10 00:11:08 följande:
Alltså det är ju oundvikligt att förhålla sig till kroppen och alla symtom på nåt neutralt sätt. Ena dagen stack det till och då är man lycklig i två dygn i tron om att ett ägg kanske har fäst. Sen börjar nåt annat symtom som påminner om "inför mens" och plötsligt är man i sorg istället.
Hur har det gått för dig idag? Hoppas att det gav sig och inte kommit nåt mer mens-symtom! Jag är öm i livmodern till och från och har ont i brösten. Igår var jag känslomässig labil på ett sätt som alltid sker exakt en vecka innan mens (vilket tyvärr stämmer mer min cykel..). Så jag vet inte. Å andra sidan är det ju alltid samma symtom på graviditet som på mens som brukar nämnas och om du får en eventuell mindre blödning är ju det också vanligt vid graviditet så det är ju verkligen inte kört än! Dock lite fräckt av naturen att lägga upp det så kan jag tycka.
Jo denna slitning mellan hopp och förtvivlan är käck.
Det kom bara de två bruna flytningarna o sen på lör lunch när det var dags för min vän lutinus så fick jag ut lite blod på applikatorn. Men efter det har det inte varit någonting, så jag håller tummarna fortf. Men alla andra symtom har försvunnit, ömma bröst osv. Känner ngt drag i äggstockarna ngn gång per dag. Känns som sockerdricka i livmodern till och från, det är nytt.
Vet inte vad jag ska tro. Jag hoppas det är hjälten som för liv i luckan:)
Testdag om en vecka, tänker att nu får det vara färdiggooglat tills dess. Nätet kan inte ge mig svar som ett gravtest kan, där är det tydligt, ja eller nej.
Ska du testa i förväg? Jag har funderat på det, det vore så fantastiskt att få se ett plus, men samtidigt om jag inte testar så får jag behålla hoppet en vecka till:)