Vi som börjar med IVF hösten 2017
Åh vad skönt att det knappt kändes. Jag ska ha mitt plock på måndag så laddar för det. Lite nervös men förhoppningsvis känner man inte så mycket.
Hoppas att det går bra på måndag.
Åh vad skönt att det knappt kändes. Jag ska ha mitt plock på måndag så laddar för det. Lite nervös men förhoppningsvis känner man inte så mycket.
Hoppas att det går bra på måndag.
Alla vet hur det går med min behandling bloggar om det så är rätt öppen. Men både han och jag pratat med svärmor
Stort grattis till alla ägg!! Håller tummarna för att ni får många befruktade! :)
Vad skönt att höra att äggplocket gick så bra för dig! Jag ska själv göra det nästa vecka, troligtvis onsdag, och är såklart lite nervös för det. Inställd på att det kommer göra ont. Hur lång tid tog det för dig och vad innebär tvätt?
Lycka till på måndag!
Jag testade igen nu på morgonen och det var positivt!!! Fortfarande ganska svagt och tog en stund innan det syntes, så klart jag är lite orolig att det skulle bli missfall men försöker vara positiv. Enda gången jag någonsin fått två streck på stickan, av alla otaliga test jag tagit..., var när dottern äntligen var på väg. Så lite orolig men enormt lycklig idag!!! =D
Vad skönt att det vara tog 15 min! Okej då förstår jag lite mer vad som händer :) Haha hoppas att det går lika smidigt för mig med tårar av morfinet och inget annat!
När får ni reda på hur många som blev befruktade? Håller tummarna!!
Nu har jag en fråga här som jag hoppas någon av er kan svara på. De ringde från sjukhuset idag, skulle gjort ET idag. Tydligen så har hela 10 st av mina 14 plockade ägg befruktats, vilket är helt fantastiskt. Så de önskar vänta med ET till dag 5, dvs på onsdag.
Så min fråga, varför gör man det och hur påverkar det mina chanser att bli gravid?
Tack för info! Då antar jag att jag ska vara nöjd över detta. :)
dom ringde nyss och två stycka överlevde så nu blir det långtidsodling så hoppas att dom överlever tills på lördag. ett evigt väntande det här.
Av mina 10 embryon blev 6 st blastocystor, så Nu har vi varit och gjort ET med en blasto. Fick 5st blastocystor till frysen och ev sa de att ett till embryo kunde ta sig under natten. Är så glad för resultatet! TD 24/10.
Jag håller tummarna för allas ägg!
Äggplocket är klart! Blev 15 ägg som vi hoppas att så många som möjligt blir befruktade! Så skönt att det är över men det var inte så farligt som jag trodde! Nu väntar vi på resultatet av antal befruktade, hoppas hoppas! Styrkekram till alla oss som kämpar och väntar!
TACK för alla hejjarop! Ni ger mig sån pepp!
Rd 10 för mig nu. Testdag nästa vecka på tisdag.
Har idag fått pytte pytte pyttelite rosa i mina rester av lutinus (eller flytningar, vet ju inte iom att det kommer lutinus hela tiden typ). Har någon annan haft så?
Hej
Hoppar in här.
Satte in ett fryst 5 dagars embryo förra onsdagen. Testdag på tisdag.
Har haft enorm mensvärk hela veckan och bara inväntar mensen i vanlig ordning. Men den skulle ha kommit i fredags, så vågar man kanske hoppas? Vill ju inte bli för besviken...
Vi gör privat, detta är 3e IVF i år.
Hur går det för er andra?
Testade neg imorse. Så första försöket är därmed över.
Ska bli uppringd av kliniken i em. Jag hoppar ur denna tråden ett tag, får se om jag kommer tillbaka till försök 2. Lycka till allesammans!