• Emsoff

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Ruvar nu på ägget Björn! Hen var det ägget som var bäst av 8 befruktade. De övriga 7 odlas vidare i några dagar till. Är väldigt nöjd över Björn och över befruktningsgraden som är på typ 90%. Av 9 mogna ägg blev 8 befruktade. Även om de andra inte var lika fina som Björn så känns det mer hoppfullt denna gång.

• Emsoff
    Nube skrev 2017-10-02 17:08:34 följande:
    Fint! Grattis till Björn :) När har du testdag?
    Tack! 20 oktober!
  • Emsoff
    jamka skrev 2017-10-04 14:25:51 följande:

Fick nyligen ett samtal. Mina ägg blev inte befruktade så det blir ingen återföring i morgon. Jag får sluta med lutinus. 37 tusen kr och sprutor i magen gav ingenting. Lycka till ni som försöker. Hoppas att det går vägen för er:)

Men nej! Åh! Så tråkigt att höra! Lider verkligen med dig! Skickar hundra kramar och ett ton kanelbullar! <3
  • Emsoff
    Bli3ifamiljen skrev 2017-10-05 21:23:01 följande:

Det blev tyvärr inget ägg till frysen, så nu har jag fått tid till läkare i slutet av oktober så hoppas vi får börja med ivf nummer 2 i mitten av november.

Den enda som jag har valt att tala om för att vi håller på med ivf är min arbetsgivare. Det blir lite konstigt annars då jag oftast behöver vara ledig hela dagar vid besök på kliniken.

Du är en kämpe! Vi fick inte heller några av våra sju till frysen. Känner mig lite deppig över det! Men vi klarar att göra det igen! Vi är starka!

Jag har berättat för tre bekanta. Inte ens för mina närmaste vänner. Ingen annan vet. Och det är skönt!
  • Emsoff
    Anki7 skrev 2017-10-06 20:52:00 följande:

Jag har TD imorgon och skulle väntat tills imorgon bitti, men jag hade ett testa-tidigt test och så kom vi fram till att testa nu på kvällen redan, natten blir så jobbig med väntan. Rutan blev lika tom som vanligt, hatar det där tomma vita...kontrollstrecket jättestarkt som vanligt. Blev jätteledsna båda två, vi hade ju hoppats så. Men så kollade min man en gång till, Va är det inte ett streck där? Nä tyckte jag, det luras ju bara. Men efter en liten stund till säger han Nu ser jag ju strecket härifrån, och jo, trodde verkligen inte att det var sant men det var ett svagt streck där!!!!!

Ska testa igen imorgon bitti för att vara säker men ett streck även om det är väldigt svagt ska väl vara positivt?

Såklart! Grattis!!!
  • Emsoff
    Bli3ifamiljen skrev 2017-10-06 11:45:25 följande:
    Ja man kan inget annat göra.
    Emsoff skrev 2017-10-06 06:25:56 följande:

Du är en kämpe! Vi fick inte heller några av våra sju till frysen. Känner mig lite deppig över det! Men vi klarar att göra det igen! Vi är starka!

Jag har berättat för tre bekanta. Inte ens för mina närmaste vänner. Ingen annan vet. Och det är skönt!

Ja enda sättet att lyckas är ju att våga försöka,. Ska du också börja med ny ivfomgång snart?
    Jag har några dar kvar att vänta innan jag vet om den här behandlingen lyckades. Men annars blir det väl i december/januari för mig. Lite beroende på planering och klinikens julstängt!
  • Emsoff
    Areeya skrev 2017-10-08 10:34:26 följande:
    Jag hade en kraftig mensvärk som sagt. Och kände att livmodern drar ihop sig därför blev jag så nyfiken och testade. Har bim idag 8/10.

Idag känner jag ingenting och börjar bli orolig igen....

Har inte testat mera, ska vänta ett par dagar till.

Hoppas allting går bra för dig och att du får pluss snart!
    Grattis!!!
  • Emsoff
    Areeya skrev 2017-10-10 09:21:18 följande:
    Tackar!

Hur har det gått för dig?
    Jag väntar och väntar. Testdag den 20/10 om inte set kommer blödningar innan dess.
  • Emsoff

Ruvardag 8 med 3-dagars. Sjukt mensvärk av och till... gissar att det är mensen som är på G :(

• Emsoff
    Emsoff skrev 2017-10-10 22:51:18 följande:

Ruvardag 8 med 3-dagars. Sjukt mensvärk av och till... gissar att det är mensen som är på G :(

Tjuvtestade nu på morgonen. Ruvardag 10 med 3 dagars. Plus! Det borde inte vara ovitrellen va? Men har aldrig vid mina tidigare graviditeter fått plus så här tidigt (har en dotter och efter det har jag haft 4 missfall och 1 utomkved). Och inte så här starkt plus heller... så blir lite fundersam.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017