• Emsoff

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Emsoff skrev 2017-10-11 05:53:09 följande:
    Tjuvtestade nu på morgonen. Ruvardag 10 med 3 dagars. Plus! Det borde inte vara ovitrellen va? Men har aldrig vid mina tidigare graviditeter fått plus så här tidigt (har en dotter och efter det har jag haft 4 missfall och 1 utomkved). Och inte så här starkt plus heller... så blir lite fundersam.
    Nej, Ruvardag 9 med 3 dagars är det ju.
  • Emsoff
    waldesten16 skrev 2017-10-11 06:24:58 följande:
    Åh vad roligt med plusset grattis!

Då var det inte mensen som var på g :) Jag har med sådan mensvärk och är orolig att det är mensen eller biverkning av litunius.
    Men vågar jag tro på att det är plus på riktigt då?
  • Emsoff
    Älvan skrev 2017-10-11 15:50:34 följande:

Av mina 10 embryon blev 6 st blastocystor, så Nu har vi varit och gjort ET med en blasto. Fick 5st blastocystor till frysen och ev sa de att ett till embryo kunde ta sig under natten. Är så glad för resultatet! TD 24/10.

Jag håller tummarna för allas ägg!

Men herrejistanes! Vilket resultat!
  • Emsoff
    Nube skrev 2017-10-11 19:59:27 följande:
    Stort grattis! :) Hoppas allt går bra denna gång! Vi ses i det andra trådet om du vill :)
    Väntar ett tag! Tills jag tror på det här! Vilket jag inte gör riktigt än!
  • Emsoff
    Areeya skrev 2017-10-11 22:06:16 följande:
    Jag fick bara 262 E/L. Det var lite lågt, tycker jag. Jag vet inte.

Får nog vänta till testdagen 14/10.
    Hittar inte graviditetstest på werlabs?
  • Emsoff
    Emsoff skrev 2017-10-11 22:16:52 följande:
    Hittar inte graviditetstest på werlabs?
    Nu hittade jag!
  • Emsoff
    CazaAzur skrev 2017-10-15 10:27:40 följande:

Jag vill börja med lyckönskningar till alla som plussat! Plus

Själv har jag fått tillbaka en blasto FET i stimulerad cykel och är på rd 5 nu.
    Jag har mått bra men igår natt (och natten innan) vaknade jag pga kraftig mensvärk som slutade med diarré..  (sorry for too much information) som slutade med att jag nästan kräktes. 
    Båda gången har det varat ca 20 min och gått över. 

Egentligen är det 4 dagar till mens, så borde inte vara mensvärk. Tar inte heller Lutinus utan fick Ovitrell sprutan samma dag som insättningen. 

Jag förstår inte vad det är, är det positivt eller stöter kroppen bort embryot...
    Har ni haft några sådana symptom?

Omöjligt att säga... men jag tror att det är positivt! Man måste våga tro! Positiva tankar tills man behöver tänka annat!
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-10-15 14:08:51 följande:

Hej alla

Jag hoppar gärna in här!

Är 36 år och har en pojk på 6 år som kom till på naturligt vis. Detta är vårat 5 försök. (4+1 frys)

Har väldigt lågt amh 0,3 och ena äggledaren är blockerad. Har fått ut ca 6 ägg varje gång och 2 st tillbaka dom senaste gångerna inget till frys.

Fick tidigt MF i Jan. Det är den enda gången som vi har fått ett plus i denna karusellen.

Så nu ruvar jag på 2 st TD är den 24/10

Grattis till er alla som har fått ett plus, härlig känsla!! :)

Hej Mila8101!
    Visst var vi med i samma grupp i januari? Vad tråkigt att höra om ditt missfall :( Håller tummarna för att det här är gången då det smäller fyrverkerier! <3
    Kram!
  • Emsoff
    CazaAzur skrev 2017-10-15 13:38:38 följande:
    Tack Emsoff, du har rätt, man ska bara tänka positivt... 
    Men med så kraftiga krampar känns det att livmodern inte direkt är ett lugnt ställe för embryot växa i... 
    Vad är status för dig?
    Tänk när de som blir överstimulerade och har fullt med vätska i buken... och ändå så mår den lilla bra. Jag tror att de är så mjukt inbäddade att de klarar mycket där inne.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017