• Azerp

Vi som börjar med IVF hösten 2017

jamka skrev 2017-10-25 18:25:21 följande:

Tack att du frågar. Nej, Det gick inte bra, av mina två ägg blev inget befruktat så det blev ingen återföring. Vi betalade 37 tusen för detta försök så det känns snopet att det blev så här. Jag är redan 40 år gammal och har ahm 0,3 så det är inte så troligt att det blir bättre med försök nr.2. Just nu försöker jag acceptera tanken att min 10 åring aldrig får några syskon. Han bryr sig inte men jag hoppas fortfarande...

Tungt att få beskedet att det inte blivit befruktat, och även fast man inte kan sätta ett pris på hela den här karusellen vill man ju gärna få tillbaka något när man betalat oxå..

Hoppet är det sista som lämnar oss och är det till någon tröst är det väl alltid någon mening med allt, även i det tunga.. Hoppas för din skull såklart :)
    MollyB skrev 2017-10-25 19:37:18 följande:

Tack :) jag hoppas att allt ska gå som det ska, så många delsteg i denna process.. Vad skönt att det gick smidigt! Man vänjer sig snabbt och sedan känns det nästan konstigt att man inte ska ta dem! :)

Ja man vill ju så gärna att det äntligen ska gå vägen :) Kan tänka mig det, haha ja man blir väl van fort. Har ni barn sen innan?
  • Azerp
    MollyB skrev 2017-10-25 22:28:52 följande:

Ja men verkligen! :) Vi har inga barn sedan innan, detta är vårt första försök :) Har ni barn sedan innan?

Lika för oss :)
  • Azerp

Ok, hej på er igen! Har verkligen hamnat i en "sprut-bubbla", känns som att allt annat står still och det enda som hägrar är sprutorna. Men idag har jag varit på mitt andra ul och läkaren trodde att de skulle bli plock efter helgen (äntligen).

Han sa att de nu finns ett tiotal ägg i högra äggledaren och 6-8 i vänstra. Lät väl bra?

Någon mer som fått mycket humörsvängningar? Kan säga att för mig så blir det vid minsta lilla motgång grinkalas...

• Azerp
    Mariana79 skrev 2017-11-05 07:29:38 följande:

Ovitrelle & 3 puffar synarela intaget igår kväll kl 23.00. I morgon måndag äggplock klockan 11.00. Hjälp mig gärna att hålla tummar och tår på gott resultat ?

Ha en fin söndag allihopa!

Håller tummarna för dig! Kul, det är samma för mig, äggplock imorgon måndag men kl 8.30, hoppas de går bra för oss :)
  • Azerp
    Mariana79 skrev 2017-11-06 14:03:55 följande:

Status från oss och vårt resultat idag:

16 ägg 7 miljoner spermier efter tvätt.

Bra resultat tyckte både dem och vi. I morgon vet vi fortsatt resultat. Jag ska hålla koll på min vikt ifall jag samlar på mig vätska. Det blir väl frys isåfall. Nu är det bara att hålla andan till i morgon!

Bra skörd iallafall! Nu får vi Hejja på din man!Kanon Bra! Fortsatt lycka till!

Låter ju jättebra! Vi fick 15 st ägg men spermieantalet sa dom aldrig? Fick du oxå pravidel och fragmin? Det fick jag.
    segelvind skrev 2017-11-06 12:47:21 följande:

Tack för alla lyckönskningar och tumhållningar! Vi fick ut 21 ägg och på torsdag får vi reda på om de blir befruktade. Fick ingen information nu om de såg bra ut eller inte, har ni andra fått det direkt?

På måndag vet vi om några klarar sig till frysen vilket är avgörande då vi gör en totalfrys nu och inte får tillbaka något färskt p g a överstimulering.

Spännande! Håller tummarna för er! Nej ingen mera information om antal och sådär.

När fick ni bekräftat att du var överstimulerad? Eller hur vet man det lixom? Får ni tillbaka i nästa cykel då eller? :)
    Pigall skrev 2017-11-06 10:45:32 följande:

Äggplocket klart och det blev inte färre ägg denna gång som vi hoppats på. 18 stycken plockade de ut. Får se hur många som är mogna. Tyvärr var mannens spermaprov inte tillräckligt bra så han måste nu lämna ett nytt. Hoppas innerligt att det andra blir bättre och att de lyckas få ihop tillräckligt många fina för att kunna befrukta! Känns inte bra det här :(

Hur många fick ni sist då?

Hoppas det går bra för er och att spermaprovet repar sig. Jag var oxå på äggplock idag, fick ut 15 ägg och löper risk för överstimulering så jag fick pravidel och fragmin utskrivet..
  • Azerp
    Mariana79 skrev 2017-11-06 16:26:00 följande:

Nej det var det inte tal om alls... kan det vara två olika saker tro... överstimulering som du ev har och vätskeansamling som jag ev kan få?

Grattis till 15 ägg, super bra skörd!

Hmm jag vet faktiskt inte, vi får se vad dom säger imorgon :) Ska iaf börja med tabletterna ikväll och fragmin-sprutorna imorgon..

Grattis till erat resultat idag oxå :)
  • Azerp
    segelvind skrev 2017-11-06 17:21:14 följande:

Tack! När vi var på första VUL i måndags var läkaren lite orolig över att det såg ut att vara många blåsor på g. I onsdags var det konstaterat och jag bröt ihop totalt tillsammans med sambon, jag tyckte ju själv att jag mådde bra fysiskt. Sedan på kollen i lördags var det ingen tvekan men då var vi ju förberedda. Både igår och idag har jag mått kasst med ont i magen och ryggen, svullen och illamående.

Det är vårt första försök och jag måste vänta den här blödningen som ska komma om en vecka + nästa mens. Det hade känts ok men sen är det julstängt så tidigast slutet av januari Håller nu tummarna för att några blir befruktade och klarar att frysas.

Aha okej.. Måste varit jobbigt men hoppas som sagt att ni får fina befruktade till frysen :)

Svårt oxå när det är första gången att veta hur man ska reagera och förhålla sig till allt som sker och alla moment man går igenom :)
  • Azerp
    Pigall skrev 2017-11-06 20:44:45 följande:

Förra gången fick vi 17 men inget hamnade i frysen så vi hoppades nu på färre men bättre ägg med menopur. Färre blev det ju inte. . 18 som sagt. Minns inte ens att hon punkterade 18 blåsor. Andra spermaprovet blev godkänt men det känns ju tyvärr som att förutsättningarna är rätt kassa så jag har ställt in mig på negativt besked. Hoppas bara att det iallafall blir et.

Vad har du haft för dos och av vilket läkemedel? Själv verkar jag inte vara alltför mycket i riskzonen för överstimulering trots en himla massa ägg. När är ditt planerade et?

Aha okej, förstår att det är svårt att hålla hoppet uppe då. Men samtidigt verkar det ju vara väldigt olika tycker jag, så jag hoppas för er skull att sannolikheten att de händer igen är liten. :)

Skönt det då iallafall, jag har haft 150ie bemfola, som sänktes till 75ie sista dagarna. Första försöket.

Planerat et på lördag, åt er då?
  • Azerp
    Pigall skrev 2017-11-06 23:43:44 följande:

Ja hoppet hur ju lite lämnat tyvärr. Men som sagt, vi får bara vänta och se helt enkelt. Otroligt jobbig väntan dock.

Ok. Jag hade också bemfola första försöket, dock 125 hela vägen igenom (7dagar). Denna gång hade jag menopur 137.5 &150 i 10 dagar så längre sprutperiod denna gång. Dock har jag fått för mig att menopur endast är 70% så potent som bemfola.

Et på lördag? Hur kommer det sig? Är det för att de ska kunna kolla eventuell överstimulering? Annars brukar väl 2-3 dagars et vara standard innan man vet hur många som befruktats? Men det kanske skiljer mellan kliniker? Vart går du?

Ja väntan är inte kul..

Okej! Vet du vad som skiljer mellan menopur och bemfola? Har inte sett så många som sprutat med bemfola så man blir lite nyfiken :)

Jag har faktiskt ingen aning hur det kommer sig men dom sa att vi skulle sikta in oss på det men att vi blir helt informerad om det idag när dom ringer. Skulle även ta ett blodprov på fredag isåfall. Kanske har något med det att göra då? Jag har ingen aning faktiskt :) Vi går i umeå.
  • Azerp
    Mariana79 skrev 2017-11-07 08:43:52 följande:

Ni som äggplockade igår, hur mår ni idag? Här är det rätt bra. Lite öm i tjejmagen men inte fasligt mycket. Mina tarmar brummar en del och är lite svidiga..

Är mest sjukt nervös för dagens samtal.. Ha det fint allihop!

Mår ungefär som dig, helt okej :) Och tarmarna verkar flytta runt i magen typ.

Är oxå jättenervös för samtalet, vågar inte ens tänka på de. Lär väl säkert ringa typ 11.55 oxå så väntan blir riktigt olidlig haha...
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017