• Azerp

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Pigall skrev 2017-11-07 09:24:07 följande:

Som jag förstått det så är bemfola samma sak som gonal-f och liknande medan menopur är naturligt utvunnet (av urin), lite mindre potent men innehåller även lh-hormon.

Ja det kanske antar att tillräckligt många ska överleva för att kunna köra långtidsodling och låta din kropp vila upp sig och minska överstimuleringsrisken.

Okej då är jag med, man undrar ju vad som gör att man får det ena eller det andra :)

Känns som en konstig sak att anta men det ska bli spännande vad dom säger bara dom ringer nån gång. :)
  • Azerp

Sitter och har suttit en halvtimme nu efter samtalet från äggplocket igår. Av 15 ägg var det 5 mogna, och bara ett som befruktades. Och de sätts in imorgon.

Jag är såklart besviken och kliniken sa att det här resultatet hade dom ju inte alls väntat sig :(

Snälla håll tummarna nu att detta 2-dagars är nog för att lyckas <3 Känner mig inte så värst hoppfull men vill såklart tänka positivt..

• Azerp
    Hey.orange skrev 2017-11-07 12:14:13 följande:

Håller tummarna för dig! Hoppas verkligen att det är guldägget!

Tack! <3 Det hoppas vi med!
    Mariana79 skrev 2017-11-07 12:15:42 följande:

Nu har även jag fått mitt samtal.. 3 mogna av 16 alla 3 är befruktade via isci :)

Återföring i morgon eftermiddag. Nu hoppas vi oss blå på att detta ska gå hela vägen <3

Jag håller allt jag kan - detta ska gå bra nu! Istället för att tänka på hur det kan ha blivit så får vi nu lägga all vår energi och kärlek till återföringen i morgon <3 Vi fixar det här nu - kom igen <3

Kramar!!!

Lycka till imorgon, hoppas det är våran tur nu <3 Ja man får försöka se till det positiva så gott det går såklart.
    Ellencassandra skrev 2017-11-07 12:16:43 följande:

Åh va tråkigt! Vet hur drt känns.. jag är ung å trodde absolut att Jah skulle få ut flera ägg men fick bara 6 st å bara en klarade sig som jag ruvar på nu.. man e inte så hoppfull men som sagt man behöver bara ett <3 lycka till

Tack! <3 Ja man hoppas och tar nästan det för givet.. :/ Lycka till med ruvningen och tack för dina lyckönskningar!
    segelvind skrev 2017-11-07 12:22:53 följande:

Jag håller mina tummar! Det behövs ett ägg och ni har ett ägg som ni får tillbaka imorgon <3 ETT guldägg

Åh tack så mycket! <3
    ivfbebis skrev 2017-11-07 12:51:34 följande:

Håller tummarna!! Vi fick bara 2 ägg första försöket och bara 1 som klarade sig efter befruktning. Nu är vi inne på försök nr 2 och hoppas på lite bättre reslutat.

Tack!! Håller tummarna för bättre resultat för dig!
    Pigall skrev 2017-11-07 13:00:22 följande:

Åh vad tråkigt att de inte hunnit mogna till sig ordentligt! Hoppas hoppas att det du får tillbaka imorgon är starkt och friskt!

Jag kommer inte veta förrän imorgon hur många (om några) som befruktats. Är så otroligt nervös! Vi går på IVF-kliniken Stockholm och de ringer bara om inget befruktats eller om tillräckligt många befruktats för att man ska våga långtidsodla. Om vi inte får samtal så blir det insättning imorgon. Håller på att förgås av oro.

Ja det var inte något man förväntat sig tyvärr :( Men men jag hopoas såklart att detta är vårar guldägg <3

Aha ok, förstår din nervousitet. Hoppas det går som de ska :)
    MollyB skrev 2017-11-07 13:34:26 följande:

Vad tråkigt att höra! Jag känner verkligen med dig! Vi fick också ut relativt många ägg och hade väntat oss många fler befruktade än vad vi fick. Jag håller tummarna för att ni får tillbaka ett jättebra ägg imorgon <3

Ja det var såklart en jättebesvikelse som man gärna inte ville förbereda sig på ens..

Tack så mycket! Det hoppas vi med <3
  • Azerp
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-07 22:23:02 följande:

Jag håller tummarna för er som får tillbaka era guldägg imorgon. Det var längesen det var några plussare i tråden så nu hoppas vi på det. 

Tack och lycka till med ditt äggplock imorgon, håller tummarna för dig! :)
  • Azerp

Gråtkalas hela morgonen, kliniken ringde när vi var på väg, det var bara att vända föt ägget har inte delat sig som det ska så ingen återföring för mig :( :( :(

• Azerp
    ivfbebis skrev 2017-11-08 10:23:42 följande:

Styrkekram! Det är okej att vara ledsen. Låt känslorna komma ut. Vi har varandra här inne <3

Tack.. Ja det är tur man har denna tråden att ventilera med flera i samma sits.
    segelvind skrev 2017-11-08 10:28:09 följande:

Nej! Lider med dig och er. Sörj tillsammans <3 Sa kilinken något om hur ni ska gå vidare? För mig hjälper det i bakslagen att få veta vad nästa steg är. Kramar till er!

Jo :( Tack för omtanken <3 Nej dom sa ingenting om det, men dom skulle ringa mig under dagen.. Kram!
  • Azerp
    Pigall skrev 2017-11-08 10:34:38 följande:

Gud vilket jobbigt besked! Jag lider verkligen med dig!! Ta hand om varandra nu. Förhoppningsvis blir nästa omgång bättre!!

Ja usch det känns som man slängdes ner i botten.. Svårt att se framåt nu men jag hoppas på det <3 Hoppas ni får bättre besked imorgon oxå att de utvecklats bra.
    Ellencassandra skrev 2017-11-08 10:41:15 följande:

Åh va tråkigt att höra :( styrkekramar <3 <3

:( <3 Kram
  • Azerp
    Mariana79 skrev 2017-11-08 11:01:26 följande:

Nej nej :( så med en för er skull, så oerhört tufft :( stor Styrke kram!

Ja fy detta önskar jag att vi sluppit :( Tack <3
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-08 11:03:22 följande:

Usch så tråkigt att höra. Stor kram till dig.

Tack så mycket <3
    Percafluviatilis skrev 2017-11-08 11:22:11 följande:

Nej så tråkigt! :( Lider med er. Var det första försöket? Kram på dig <3

Ja inte alls kul :( Ja det var vårat första försök.. Kram! <3
  • Azerp
    Percafluviatilis skrev 2017-11-08 12:06:04 följande:

Vad är orsaken till er ivf? Håller tummarna för att det går bättre nästa gång!

Oförklarligt, inget fel på varken mig eller sambon. Blev gravida utan hjälp för 2,5 år sedan som slutade i missfall. Sedan dess har det inte tagit sig igen..

Åt er då? Var i processen ligger ni?
  • Azerp
    MollyB skrev 2017-11-08 15:52:32 följande:

Så tråkigt att höra! Tänker på er! Många kramar <3

Tack <3 Kram!
  • Azerp
    Percafluviatilis skrev 2017-11-08 15:04:00 följande:

Åh, vad jobbigt :( hur gamla är ni? Håller tummarna för att det var rejäl otur och att det går bättre nästa gång.

Jag har väldigt låg äggreserv för min ålder (är 27) och min kille har väldigt få och slöa spermier. Dessutom har jag stopp i höger äggledare. Troligen är endometrios en stor bov i dramat...

Jag är 25 och sambon 28.

Tack det hoppas vi oxå <3 Okej, skönt ändå och veta ungefär vad det beror på och kunna behandla därefter, hoppas det går bra för er vid erat första försök! :)
  • Azerp
    segelvind skrev 2017-11-08 10:28:09 följande:

Nej! Lider med dig och er. Sörj tillsammans <3 Sa kilinken något om hur ni ska gå vidare? För mig hjälper det i bakslagen att få veta vad nästa steg är. Kramar till er!

Nu har kliniken ringt och då kom nästa tunga besked, invänta blödning efter lutinus och sedan igång vid nästa egna mens, dock tidigast i januari pga krockar med julstängt osv. Nästa gång kommer jag behandlas lite annorlunda och förmodligen köra dubbla ovitrelle när det är dags bland annat, samt att det kanske blir icsi då bara ett befruktades denna gång. Dom antog att det inte skulle vara nödvändigt med icsi denna gång iom att vi har en gemensam graviditet men som sagt kanske det ändras till nästa gång.. Detta försök räknades inte heller sa han men hur det än är räknas det för oss och jag ser inte alls fram emot ännu en väntan och ovisshet. :( <3
  • Azerp
    Mariana79 skrev 2017-11-08 16:38:22 följande:

Vilken nervös väntan det varit hela dagen.. Men nu ruvar jag på 2 embryon <3 <3 2 dagars de var 4 celliga. Det tredje hade inte delat sig mer än till 2 celler, men de skulle fortsätta odla den ändå.

Nu ber vi till högre makter att det går hela vägen denna gång!!

Grattis till er! <3 Håller alla tummar för att det går vägen för er :)
  • Azerp

Hej på er igen! Var aktiv i tråden i november vid våran första omgång. Sprutade då med bemfola + cetrotide. Fick ut 15 ägg, 5 mogna och endast 1 befruktades. Fick inte insättning då det inte delades som det skulle.

Nu är decemberväntan över och är i startgroparna för ett nytt, förhoppningsvis bättre försök. Har fått gonal-f denna gång istället för bemfola. Någon som har erfarenheter från gonal-f?

Lycka till nu alla som fortfarande försöker, hoppas 2018 blir vårat år.

• Azerp
    kaleidoskop88 skrev 2018-03-23 10:36:52 följande:

Jag var med och skrev för jättelänge sen men skulle ta en paus o smälta lite efter vårat första misslyckade ivf försök. Har läst och följt tråden.

Är nu inne på vårat tredje och sista landstingsförsäk med äggplock på tisdag. Pratade med läkaren ordentligt idag och hon tror inte vi har så stora chanser att lyckas.... Mina ägg delar sig inte som dom ska. Dom ger upp på fjärde dygnet typ. Förutom det så är det manlig faktor. Så jag har nu noll energi kvar och fattar inte varför jag ens ska genomgå äggplocket. Allt känns väldigt meningslöst. Vet inte om jag orkar lägga massor med pengar och hopp om på fler försök när det ändå känns så hopplöst. Första dagen jag verkligen möts av insikten att vi kanske aldrig blir föräldrar.

Skickar en stor styrkekram och håller mina tummar att det går vägen ändå för er! Hoppet är det sista som lämnar en så stötta varandra och gör saker ni båda mår bra utav.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017