• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-15 15:33:25 följande:

Aa det andra ägget överlevde tyvärr inte, så nu inväntar jag min mens bara så att vi kan sätta in det. Vet du när mensen typ bör komma?

Nej vad tråkigt att höra.. Hoppas att ert ägg är erat guldägg! :) Till mig sa de 7-14 dagar efter äp, hoppas det blir närmare 7. Jag längtar till mensen kommer!
  • Freya18

Har känt molande värk i buken sen flera dagar och känt mig gravid på nåt sätt, så tog ett gravtest idag och det blev positivt! Bim-3 och om 5 dagar skulle jag ha startat med injektionerna! Ibland funderar man hur kroppen fungerar egentligen?! Nu hände exakt samma sak som i december förra året. Jag plussade precis innan IVF skulle starta. Min kropp vaknar till ordentligt när den vet att hjälp är på väg! Undrar vad läkaren kommer säga.. haha.

• Ellencassandra
    Freya18 skrev 2017-10-15 16:27:07 följande:

Har känt molande värk i buken sen flera dagar och känt mig gravid på nåt sätt, så tog ett gravtest idag och det blev positivt! Bim-3 och om 5 dagar skulle jag ha startat med injektionerna! Ibland funderar man hur kroppen fungerar egentligen?! Nu hände exakt samma sak som i december förra året. Jag plussade precis innan IVF skulle starta. Min kropp vaknar till ordentligt när den vet att hjälp är på väg! Undrar vad läkaren kommer säga.. haha.

Men Gud grattis!!! :) vad roligt!!
  • Freya18
    Ellencassandra skrev 2017-10-15 17:22:50 följande:

Men Gud grattis!!! :) vad roligt!!

Tack :) Känns overkligt.
  • CazaAzur
    Emsoff skrev 2017-10-15 15:27:12 följande:
    Tänk när de som blir överstimulerade och har fullt med vätska i buken... och ändå så mår den lilla bra. Jag tror att de är så mjukt inbäddade att de klarar mycket där inne.
    tack det är ju helt sant :) i för sig har den här rackaren dessutom överlevt frysen så ska man vara extra tålig.
    guuud va man håller på att bli galen under de här två veckorna... 
  • Emsoff
    CazaAzur skrev 2017-10-15 17:45:03 följande:
    tack det är ju helt sant :) i för sig har den här rackaren dessutom överlevt frysen så ska man vara extra tålig.
    guuud va man håller på att bli galen under de här två veckorna... 
    Jag vet! :(
  • Tesora
    MollyB skrev 2017-10-15 15:41:44 följande:
    Nej vad tråkigt att höra.. Hoppas att ert ägg är erat guldägg! :) Till mig sa de 7-14 dagar efter äp, hoppas det blir närmare 7. Jag längtar till mensen kommer!
    aaa jag med så roligt egentligen att man längtar efter mens brukar ju aldrig direkt hända. men vi bör ju ligga ungefär lika i tiden. Hoppas på det bästa nu så att vi får ett plus snart 
  • Tesora
    MollyB skrev 2017-10-15 15:41:44 följande:
    aaa jag med så roligt egentligen att man längtar efter mens brukar ju aldrig direkt hända. men vi bör ju ligga ungefär lika i tiden. Hoppas på det bästa nu så att vi får ett plus snart 
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-15 19:48:06 följande:

Verkligen, vissa tillfällen vill man inget hellre än att mensen ska dyka upp och sedan vill man absolut inte ha den. Det tror jag med vi gör så nu håller vi alla tummar för oss!
  • Areeya
    Freya18 skrev 2017-10-15 16:27:07 följande:

Wow, grattis!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017