• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Milja
    Emsoff skrev 2017-10-16 14:26:41 följande:

Åh! Tack! Precis vad jag behövde höra! Berätta mer! Gjorde ni nått annorlunda?

De första 3 var alla bara med stimulerad ägglossning medan den graviditet som lyckades var en insemination och stöddes också med progesteronvaginatorer som nu under ivf:en. Dock bara i 10 dagar om jag minns rätt. Nu ska jag ta i 3veckor totalt om det blir plus.
  • Freya18
    waldesten16 skrev 2017-10-16 06:32:20 följande:

Stort grattis till dig! Måste kännas så underbart.

Tack så mycket! :) Det känns helt fantastiskt. Svårt att greppa!
  • Emsoff
    Milja skrev 2017-10-16 16:53:46 följande:
    De första 3 var alla bara med stimulerad ägglossning medan den graviditet som lyckades var en insemination och stöddes också med progesteronvaginatorer som nu under ivf:en. Dock bara i 10 dagar om jag minns rätt. Nu ska jag ta i 3veckor totalt om det blir plus.
    Tack gör att du delar med dig <3
  • Milla8101
    Nube skrev 2017-10-16 13:06:30 följande:

Okej, optimalt för 3 dagars är 8 celler men 7-10 är ok, det har jag läst i många olika sidor iaf. Vet inte vad gäller för 12 celler. Jag är nu gravid men en 9 cellig 3 dagars embryo.

Läste nu på IVF klinikens (Falun) hemsida att 3 dagars ska vara mellan 8-12 celliga!

Grattis till plusset!
  • frikenfröken

Nu är de nervöst, tog ägglossningssprutan nu ikväll och äggplocket närmar sig. Är orolig att jag inte får så många ägg som är tillräckligt stora.. Någon som har koll hur stora de ska vara för att vara optimala?

• Nube
    Milla8101 skrev 2017-10-16 20:51:36 följande:

Läste nu på IVF klinikens (Falun) hemsida att 3 dagars ska vara mellan 8-12 celliga!

Grattis till plusset!

Då så! Lycka till nu, hoppas det blir plus snart :)

Och tack!
  • hanna8911
    frikenfröken skrev 2017-10-16 21:17:23 följande:

Nu är de nervöst, tog ägglossningssprutan nu ikväll och äggplocket närmar sig. Är orolig att jag inte får så många ägg som är tillräckligt stora.. Någon som har koll hur stora de ska vara för att vara optimala?

Det kommer gå bra ska du se! Det händer ofta hända endel från sista vul till äp med! Jag tror de ska vara minst 17 mm om jag inte minns fel! Lycka till på onsdag!
  • Milla8101
    Nube skrev 2017-10-16 21:17:53 följande:

Då så! Lycka till nu, hoppas det blir plus snart :)

Och tack!

Tack! Ja det hoppas jag med :)
  • frikenfröken
    hanna8911 skrev 2017-10-16 22:10:55 följande:

Det kommer gå bra ska du se! Det händer ofta hända endel från sista vul till äp med! Jag tror de ska vara minst 17 mm om jag inte minns fel! Lycka till på onsdag!

Åh tack! Du stillar min oro lite, ska försöka somna innan den kommer tillbaka :)
  • Milja

Pratade med min klinik nu. De odlade vidare på 6 ägg efter ET. Inget har klarat sig så vi får inget till frysen :( känns som om de var så dålig kvalitet så klarar sig knappast det de satte in heller :( hoppet sjönk rejält..

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017