• Tiinuli

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej allihop!

Nu har vi varit på mötet och ska börja med menopur 225 på onsdag, sen UL 18/9 och ÄP v.39 sjuuukt taggad!

Tänker start dosen, är den inte ganska hög som start dos? Hade 2,7 värde på äggreserv och vi har manlig faktor, om det spelar någon roll.

• Tiinuli

Väntrummet:

*Ellencassandra

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

*Jamka, startar vid nästa mens

- Sprayar:

*Hanna8911

- Sprutar:

*Lexiefer, bemfola

*Söndag, gonal sedan 29/8, vul 11/9

*Anki7, menopur sedan 6/9

*Tiinuli, menopur 13/9

- Väntar på ÄP/ET/FET:

*Bonnamoran, ÄP 11/9 (IVF nr1)

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november

*Madeeleenee, ET 13/9

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad

*Nube, äggplock 12/9 (IVF nr. 2)

- Ruvar:

* Carolayna, TD 9/9

* Ida, TD 13/9

* Paulina, TD 14/9

*Titikaka TD 15/9

*Mjbo TD 16/9

* Frökenfräken33, TD 17/9

*Hösten84, TD 17/9

* Matildas84, TD 18/9

*Koleisdoskop88, TD 18/9

*Mm79, TD 19/9

*Pigall, TD 20/9

*Emz4, TD 22/9

- Gravid

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

• Tiinuli
    hanna8911 skrev 2017-09-11 15:41:00 följande:
    Vad roligt att få starta igång!! Min startdos Menopur var 112,5 ie men jag har ett amh på över 8 så tror de ville vara försiktiga! Men den dosen var föd låg för blev bara ett ägg som vöxte! Så nu ska jag köra med

150 ie från början! Tror 225 blir kalas!
    Ja verkligen! Så som man har väntat så äntligen. Känner mig jätte positiv än så länge och tänker faktiskt tillåta mig känna så fast vet att mycket ska till att blir gravid på första försöket...

Aa det kan va så högt? Har inte så mycket koll på alla värden så. Tror läkaren sa bara att det skulle ligga på 1-3? Blev misstänksam nu jag kanske missförstådd.
    Men så vad högre värde desto lägre dos?
  • Tiinuli
    Söndag skrev 2017-09-11 15:50:42 följande:
    Jag har högt AMH men startade på 225 gonal visserligen men :) det har gått vägen :)
    Aa okej så samma som mig :)
    Har inte så mycket koll på alla värden och mediciner direkt.
    Hoppas det ger bra resultat bara :)
  • Tiinuli
    jamka skrev 2017-09-11 16:20:29 följande:
    Då börjar vi nästan samtidigt! Jag ska träffa min läkare imorgon och börja med menopur så fort jag får mens, tror att det blir i helgen. Spännande! Har försökt att bli gravid i nästan 10 år utan att lyckas behålla graviditeter och nu hoppas jag på ivf. Det blir nog min sista chans eftersom jag blev 40 i år.
    Men va roligt :) känns att nästan alla är klara med sprutor och ruvar, kan knappt vänta mig tills jag är också där :)
    Hoppas allting bara går bra och det blir många ägg och att dem blir befruktade.

Vet du redan när din ÄP är? Vi har v39, om allt går som planerat.
    Jag är 36 år och det var mycket prat om ålder hos läkaren...
  • Tiinuli
    Nube skrev 2017-09-11 20:53:07 följande:
    Jag hoppas att det går bra för dig! :) Vore kul om vi med låg amh också lyckas!
    Vad anses som lågt värde?
  • Tiinuli
    Nube skrev 2017-09-12 07:53:37 följande:
    Allt under 0.7 räknas som låg värde..
    Ok , tack för infot :)
    Så om jag har 2,7 så har jag lågt då och är det bra eller dåligt? Förlåt inte så insatt vad allting betyder...
  • Tiinuli
    jamka skrev 2017-09-12 11:56:46 följande:
    Jag vet inte när min ÄP blir men jag misstänker att också v. 39.
    Min läkare sa att eftersom vi är så pass gamla (jag 40 och min man 58) så blir det bara ett ivf, lyckas det inte så får vi fortsätta pröva på egen hand. Jag ville gärna ha 3 försök men läkaren tyckte att ett försök räcker!?
    Va? Men det verkar ju jätte konstigt? Har man inte rätt till 3 försök vad jag vet. Det är väll inte upp till hen? Kolla upp det där och ge dig inte tycker jag.
  • Tiinuli

Ska börja med menopur i morgon kväll. Ska man ha flaskan i kylen när man har blandat den?

• Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-09-13 06:31:07 följande:
    Det står att man kan ha den i rumstemperatur max 25 grader efter att man har blandat den. Jag ska börja med Menopur på torsdag, har haft Gonal F innan. Är det din första omgång med Menopur?
    Hej :)

Ja det är min första behandling och det blev menopur 225 i 5 dagar, sen på måndag ska på UL och kontrollera vad som hänt med äggen och därefter får veta andra mediciner , hur och när. Äggplock bokat till v.39
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017