Vi som börjar med IVF hösten 2017
Nu har vi gjort ÄP och fick ut 10 ägg, dem skulle ringa i morgon om befruktning så återföring torsdag eller söndag.
Var nervös helt i onödan, kändes ingenting tack vare all medicin tror jag :)
Nu har vi gjort ÄP och fick ut 10 ägg, dem skulle ringa i morgon om befruktning så återföring torsdag eller söndag.
Var nervös helt i onödan, kändes ingenting tack vare all medicin tror jag :)
Äntligen har jag fått tid till äggplock, det blir på måndag den 2 oktober och ev. återföring den 4 oktober. Är inne på sprutdag 15 och vill bara att det ska vara över, mår så dåligt av sprutorna.
Nu hoppas jag bara att det finns ägg i mina äggblåsor så det inte blir som sist för mig, inga ägg alls. Men de har sagt att den chansen är liten men oron finns där.
Ni som fick tillbaka en fem dagars, hur många av dem befruktade klarade sig ända till dag 5?
Hej!
Jag och min sambo fick besked om att det är IVF som gäller för oss i förra veckan när vi var på slutsamtal efter utredning. Har gjort utredning i Stockholm. Ska nu om jag förstått det rätt vänta på kallelse från Huddinge för att därefter välja något av de tre privata landstingsfinansierade klinikerna. Någon som har koll på väntetider etc? Funderar nämligen på att kontakta Carl von Linné i Uppsala men det beror ju på hur snabbt det kan tänkas gå här i Stockholm.
Ägguttag i morgon. Hoppas att jag inte svimmar av smärta.