• Nube

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Tiinuli skrev 2017-10-04 08:12:25 följande:

Hej

Ni som ruvar/har ruvat, vad har/hade ni för symptom och när kom dem?

Är på ruvar dag 3? Och känner ingenting :(

Hade värk dem första dagar efter ET men nu inget...

Det ä för tidigt att känna nåt, ägget har nog inte ens fäst. Förra gången fick jag symptom runt rd 10 eller 11. Innan dess märkte jag ingenting. Denna gång fick jag mensvärk/tryck i magen från rd 5.. sedan blev jag andfådd från dag 8 och lite illamående också. Men oroa dig inte, dag 3 är väldigt tidigt :) Hoppas det går bra för dig!
  • Nube
    ivfbebis skrev 2017-10-04 08:10:48 följande:

Nube!

Läste att vi gör ?samma? resa.

Första försökte fick jag använda synerla och menopur dos 412,5. Vi fick ut 2 ägg varav 1 kunde användas. Blev dock ej gravid.

Nu andra försöket så ska jag spraya med synarela och sedan använda nån ny spruta som heter Elonva och menopur igen. Hoppas på bättre resultat nu.

Jag har ett amh på 0,3.

Hej! Ja, vi använder exakt samma mediciner! Jag har använt elonva och menopur två gånger nu och blivit gravid båda gångerna. Elonva tyckte jag var jättesmidigt då det är bara en spruta. Jag har amh 0.4.

Önskar dig stor lycka till! Alla med låg amh ska lyckas :)
  • Nube
    Jakagal skrev 2017-10-04 09:29:36 följande:

Jag gjorde ett gravtest på rd8 (i måndags) med tanken om att det definitivt inte kan synas ännu. Men föga förvånad när jag efter någon minut tittar på testet och ser ett till svagt streck. Vågade inte tro på det riktigt.

Gjorde ett nytt idag (rd 10) med veckoindikator, gravid v 1-2!

Törs jag tro att det verkligen har funkat? Och kanske en dum fråga, men kan jag anta att jag inte fått missfall så länge jag inte blöder?

Stort grattis! Vad roligt för er!

Det är bra att du inte börjat blöda men sedan kan man ju ha ma ändå.. jag blödde ingenting sist när det var ofostrig graviditet. Men försök att inte tänka på det! För de allra flesta som plussar går det ju bra :)
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-04 11:15:37 följande:

Menar du NIPT? Har du bokat mvc? Tänkte att jag måste skriva in mig så jag kan boka kub och nipt.

Nej, jag menade blodprov för att kolla hcg värder.. tänkte bara eftersom du var orolig.

Jag har inte ringt mvc än, väntar nog tills vul innan jag ringer.
  • Nube
    londonivf skrev 2017-10-04 11:24:34 följande:

Jag har haft mensvärk i några dagar. Testdag i morgon. Nu började jag blöda.

Två små ägg fick vi tillbaka den här gången, men det hjälpte in för vår del. Blir så himla less.

Vad tråkigt! Hoppas att allt går bra nästa gång :)
  • Nube
    jamka skrev 2017-10-04 14:25:51 följande:

Fick nyligen ett samtal. Mina ägg blev inte befruktade så det blir ingen återföring i morgon. Jag får sluta med lutinus. 37 tusen kr och sprutor i magen gav ingenting. Lycka till ni som försöker. Hoppas att det går vägen för er:)

Åh nej! Är hemsk ledsen för er! Pratade du med läkarna om fortsättning eller hur känner du om att prova på nytt?
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt 

*Pigall

*Lyckobubblor

*LeNe14

*Zuces

*Mariana79

*Ascoria

- Sprayar: 

*EllieTeodora, synarela

- Sprutar: 

*Hanna8911, menopur från 27/9, vul 5/10

*Tesora, menopur från 27/9

*MollyB, gonal-f från 27/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET ostimulerad

*Stfr83, FET n.2

*Ingabarnän

*Plommonstop, äggplock 4/10

*Västerås, ET 7/10

*Älvan, äggplock 6/10

- Ruvar:

*Mira6, TD 6/10

*Anki7, TD 7/10

*Ackja TD 11/10

*AnnaMaria83, TD 13/10

*Tiinuli, TD 14/10

*Areeya, TD 14/10

*Emsoff, TD 20/10

*Waldesten16, TD 23/10

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen)

* becccss (1:a återföringen)

*Titikaka (1:a återföringen)

*Mm79, vul 12/10

*Lexiefer

*Louiice

*Elise39, vul 25/10

*Galadriel80, vul 19/10

*Nube (1:a återföring, IVF nr. 2)

*Jakagal

• Nube
    ivfbebis skrev 2017-10-04 09:12:30 följande:

Tack!!

Jag ska ta elonva och menopur samtidigt. Gjorde du det också? Var elonva svår att förstå? Har ju fått en broschyr så det borde gå okej.

Nej, jag tog först elonva som skulle verka i sju dagar och sedan började jag med menopur och sprutade 5 dagar tror jag. Elonva var jättelätt att använda!

Lycka till :)
  • Nube
    Mira6 skrev 2017-10-04 16:22:56 följande:

Skulle ta mitt Lutinus för en timme sedan o ser lite rosa på stickan blir helt förstörd magen blrjade göra ont o mmensvärken blev allt starkare, nu för 10 min sen va jag o kissade o där kom lite rosa på pappret, vill inte stt det ska va helt kört men tyvärr så tror jag att det e det :( blir så ledsen, vad mer kan man göra vi vill så gärna ha barn. 6 års försök 5 ivf o ingenting :(

Vad tråkigt att höra men ge inte upp än! Du kan vara gravid trots blödning, testa imorgon :)
  • Nube

Jag har startat tråden "vi som har plussat efter IVF hösten 2017" tänkte att det vore roligt att följas åt med er andra som har gjort IVF men det känns lite fel att skriva för mycket graviditetsrelaterade saker här när många fortfarande försöker. Hoppas att vi alla ses där, förr eller senare! ;)

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017