• frikenfröken

Vi som börjar med IVF hösten 2017

hanna8911 skrev 2017-10-16 22:10:55 följande:

Det kommer gå bra ska du se! Det händer ofta hända endel från sista vul till äp med! Jag tror de ska vara minst 17 mm om jag inte minns fel! Lycka till på onsdag!

Åh tack! Du stillar min oro lite, ska försöka somna innan den kommer tillbaka :)
  • frikenfröken
    Milja skrev 2017-10-17 12:15:53 följande:

Pratade med min klinik nu. De odlade vidare på 6 ägg efter ET. Inget har klarat sig så vi får inget till frysen :( känns som om de var så dålig kvalitet så klarar sig knappast det de satte in heller :( hoppet sjönk rejält..

Håller tummarna om att det är guldägget som de satte in :) försökt att hålla hoppet uppe!!
  • frikenfröken

Nu har jag varit inne och plockat ut mina ägg, fick totalt 16 ägg :) tyckte inte ÄP var farligt alls faktiskt. Räknade med att de skulle göra jätte ont, men de var bra med smärtlindring och de fungerade jätte bra :)

Imorgon kring lunch ringer de för att berätta hur många som var blivit befruktade och just nu är de planerad insättning på fredag om jag inte får fler än 6 ägg befruktade eller om jag inte är överstimulerad..

• frikenfröken
    Mariana79 skrev 2017-10-18 14:12:48 följande:

Härligt, strålande resultat! Nu hejjar vi! :)

hanna8911 skrev 2017-10-18 16:26:18 följande:

Vad roligt! Grattis till lyckat ÅP!

Tack tjejer!! :)
  • frikenfröken
    MollyB skrev 2017-10-18 17:19:38 följande:

Härligt att ni fick så många! Håller tummarna!!

Ja de var kul, hoppas verkligen att de är bra ägg :) är nervöst och ska bli spännande att höra hur många som har blivit befruktade imorgon. Känslan att de skulle ringa och säga att inget har blivit befruktat ligger så nära ytan att jag vill kräkas. Men samtidigt tänker jag, de är ju ändå 16 chanser!
  • frikenfröken
    Tesora skrev 2017-10-18 19:51:21 följande:

Åh vad härligt med så många :) håller tummarna inför imorgon

waldesten16 skrev 2017-10-18 19:54:29 följande:

Håller tummarna att många blir befruktade ! Heja äggen !

Åh tack! :)
  • frikenfröken
    Ellencassandra skrev 2017-10-18 20:42:41 följande:

Aj! Tycker orgalutran var jobbigare å ta än gonal f.. svider å är röd runt området där jag tog sprutan. Men läste att det var vanligt.. längtar till fredag då jag kör första ul! Hoppas att det växt bra och att de kan bestämma då när ägguttaget ska ske! :)

Jag håller med dig att den är jobbigare, gillar inte att den nålen är tjockare. Hoppas de blir bättre för dig med dem sprutan och att du får ett bra resultat på UL på fredag! Håller tummarna :)
  • frikenfröken
    Västerås skrev 2017-10-19 10:14:46 följande:

Testade precis och fick ett plus fattar ingenting är typ i chock

Åh grattis vad kul!!! :)
  • frikenfröken

Fick besked igår om att jag hade 7 befruktade så vi kommer att vänta till måndag med insättningen. Jag är dock osäker på om de kommer bli någon insättning. Jag tyckte ju att äggplocket gick enkelt men nu efteråt har jag haft obehag, i vissa fall ont i magen. Mest jobbigt på kvällarna att röra sig som vanligt och använda magmusklerna när man ställer sig upp eller flyttar på sig när man ligger ner. Känner mig även lite svullen och i natt vaknade jag av att jag hade ont.

Någon som har koll på hur överstimuleringar ter sig? Eller är de normalt 2 dagar efter äggplock?

• frikenfröken
    Emsoff skrev 2017-10-20 08:07:43 följande:

Jag har alltid haft som värst två dagar efteråt. Dag tre har det känts bättre.

Åh tack för super snabbt svar! Man blir ju orolig och jag vill ju så gärna sätta in på måndag! Jag hoppas att jag har de som dig och att de vänder nu :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017