• frikenfröken

Vi som börjar med IVF hösten 2017

hanna8911 skrev 2017-10-20 08:55:47 följande:

Hade precis samma i flera dagar men ingen överstimulering så det är nog ingen fara!! Kul med 7 befruktade!

Milja skrev 2017-10-20 09:05:04 följande:

Jag hade mycket ont de första 2 dagarna och tog värktabletter. Så länge det räckte skulle det inte vara fara sa läkaren. Blev bättre dag 3 och knappt något dag 4

Tack tjejer! Ni lugnar mig så mycket. Hoppas att de vänder snarast :) blir ju helt slut av att gå o ha ont.
  • frikenfröken
    Azerp skrev 2017-10-21 09:57:18 följande:

Hej på er alla kämpar! Hoppar in här om det är okej?

Vi ska börja vårt första IVF och går just nu och väntar på sprutstart. Ska börja på mensdag 2 och ska ringa kliniken när mensen kommit.

Mensen ska starta imorgon men har fått lite rosa på papperet nu så det verkar som att den kanske kommer redan idag, och isåfall får jag ju inte tag på kliniken innan jag börjar med sprutorna?

Har någon varit med om samma och hur gjorde ni?

Har mensen kommit igång för dig? Ring direkt på måndag, om kliniken inte har telefontid på söndagar? Gör inte så mycket om man startar på dag 2 eller 3. Min första stimulering blev på dag 2 och denna på dag 3. Ingen skillnad alls, senast nu tror jag hon valde dag 3 för att de föll bättre med alla dagar för UL + min mens var 1 vecka tidigare än vad vi räknat med. Har knappt någon egen mens så går på provera för att framkalla blödning och började helt ologiskt att blöda mitt i tablett tagandet som jag aldrig gjort förut. Så tror hon ville "dra" ut på tiden eftersom jag var preliminär bokad för ÄP 1 vecka senare än de blev nu :)

Kul förresten att ni ska komma igång här i dagarna, vad blir de för sprutor för dig? :)
  • frikenfröken
    Azerp skrev 2017-10-21 22:46:31 följande:

Nej den håller sig svagt rosa än så det blir nog imorgon som den skulle ändå. Men tack för svaret iallafall, man vill ju veta så man inte missar sprutstarten ifall det är väldigt viktigt vilken dag man ska börja :)

Aha okej, ja tänk vad kroppen kan spela en spratt alltså. När ska du göra ÄP då? :)

Ja det känns skönt att äntligen få komma igång i denna väntan. Bemfola, cetrotide och ovitrelle. Själv då?

Skönt, slapp du tänka så mycket på att den kom igång för tidigt speciellt när de blir på en helg. :p

Ja men verkligen, bara för att man väntar på att mensen ska komma så brukar jag aldrig få vänta så länge. Irriterande :p

Jag gjorde faktiskt mitt ÄP i onsdags och har insättning på måndag om allt ser bra ut :) fick 7 befruktade av mina 16 ägg så de ville att jag skulle få tillbaka på dag 5 istället :) har dock pcos så jag ligger i riskzonen för att vara överstimulerad men jag hoppas att jag klarar mig från de :)

Okej :) ja jag förstår verkligen att du tycker de är skönt att komma igång. jag körde gonal-f, orgalutran, ovitrelle :)

Hittar de varför ni inte kan få barn? Här ligger de på både min sambo och mig. Han har dåliga spermier och jag har inga ägglossningar. Så för oss är de ICSI som gäller :)
  • frikenfröken
    Ellencassandra skrev 2017-10-22 11:36:28 följande:

Ikväll ska jag ta ovitrelle sprutan å på tisdag blir det äggplock! Jag är så sjukt nervös. Men känner bara äntligen så händer det.. hoppas hoppas att allt går bra

Åh! Lycka till!! Håller tummarna för att de går bra :)
  • frikenfröken
    Azerp skrev 2017-10-22 09:43:53 följande:

Jaha ni har gjort det redan alltså, kul! Låter ju som ett gott resultat :)

Okej, ja hoppas du slipper undan det.

Ajust det, det verkar vara få här som kör med bemfola men hoppas den funkar bra, man är ju som lite nervös såhär innan..

Nej dom hittar inget fel på varken mig eller min sambo, när vi planerade att börja bebis-verkstaden så tog det sig ganska på en gång men slutade i missfall i v8 och sen dess har det inte blivit något mera. Man undrar ju varför, samtidigt som man ska väl se det positivt att inget är fel heller..

Okej, håller tummarna för er imorgon nudå att det blir isättning med gott resultat :)

Ja jag hoppas verkligen att jag inte är överstimulerad men de känns inte som de :)

Jag har sett några som haft de här men har ingen erfarenhet av de, men de blir säkert bra med den sorten med.

Okej, jobbigt att de aldrig tar sig igen. Jobbigt att de inte hittar något samtidigt som de är skönt att de inte är något fel på någon av er :)

Ja de börjar bli nervigt nu!! :)
  • frikenfröken

Hej tjejer! Var inne för en stund sen för att gå på UL för att klargöra om jag fick sätta in idag. Tyvärr har jag vätska i buken och de ville inte chansa med att sätta in ett ägg om jag skulle bli sjuk. Så nu blir de andra gången vi får vänta... Första pga dålig stimulering och nu överstimulering...

Är så glad för er alla som kommer vidare och får sätta in o ruva o allt men de känns som att vi blir omkörd hela tiden.

Vet i alla fall att jag har 1 som är 5-dagars och sen imorgon kommer vi få besked om mina 2st 6-dagars går till frys eller hur de blir.

• frikenfröken
    Milja skrev 2017-10-23 18:26:33 följande:

Nej vad tråkigt! Förstår att det känns surt! Men ni har i alla fall ett så förhoppningsvis får du snart det tillbaka! Får du sätta in det redan nästa cykel? Hålller tummarna för att de två klarar sig till frysen!

Ja de känns väldigt bra, och imorgon kommer samtalet om hur de gått för de andra små äggen. Inte riktigt men de ska ju komma en blödning efter stimulering och sen blir de efter den blödningen så hamnar nog någonstans i december. Tack :)
  • frikenfröken
    Ellencassandra skrev 2017-10-24 08:16:17 följande:

Hej allesammans. Nu är jag på kliniken å väntar på mitt allra första äggplock. Känner mig rätt lugn just nu.. men det kommer väl snart - nervositeten. Får se hur det går!

Lycka till! Håller tummarna för att de blir bra med ägg! Kommer gå jättebra :)
  • frikenfröken
    Mariana79 skrev 2017-10-24 06:47:22 följande:

Vad tråkigt :( men huvudsaken är ju att du ska må bra <3 lycka till!

Ja de var väldigt tråkigt. Men precis, du har rätt. Ska ju må bra, kommer ju garanterat bli en bättre upplevelse när jag inte har någon överstimulering :)
  • frikenfröken

Fick besked från kliniken nu, blev bara ett till frysen i slutändan ändå. Känns sjukt tråkigt och vill bara gråta, vet att jag ska vara glad för att vi fått ett men eftersom vi inte ens fick in något denna månaden och de gav oss hopp om fler känns de bara skit.

• frikenfröken
    BinniBoo skrev 2017-11-19 09:45:17 följande:

Då var det dags! Men! Kan inte ringa få dom har stängt! Sist gick det att ringa på helger, man kunde lämna ett meddelande så ringde dom upp. Nu gick det inte alls och det står heller inget alternativt telefonnummer man kan ringa på helger. Nån här som vet hur man gör då? Gäller Sahlgrenska i Gbg.

Du ska kunna ringa och prata in har de sagt till mig, men annars får du ringa imorgon. Hur många dagars ska du sätta in? :)
  • frikenfröken
    lyckobubblor skrev 2017-11-22 20:45:01 följande:

Vilka är vi nu som är här i tråden och hur ligger alla till? Finns den där listan kvar där vi skrev in vilken fas vi alla var i? <3

Jag står och stampar känns de som, har börjat med provera för att framkalla mens och ska försöka pricka in allt med mens och sedan tabletter för ägglossning så jag kan få in en blastocyst. Är preliminärbokad till v 50 men tvekar starkt på att allt kan klaffa så bra.

Börjar känna att jag bara vill få vårt första försök gjort någongång då de nu tagit ca 5 månader med både avbruten simulation och sedan överstimulering. Räknar dock med att jag får vänta några månader till för att avsluta detta försöket...

Känns hopplöst till och från.

Hur går de för dig? Vart är du i allt detta just nu? :)
  • frikenfröken
    lyckobubblor skrev 2017-11-22 22:16:27 följande:

Vilket tufft första försök! Och tabletter för ägglossning hur funkar det?

Här är det dags för insättning/återföring imorgon eftermiddag om de inte hör av sig och vill att vi väntar till söndag. Äggplock gjordes igår. Sjukt spännnande!

Ja de börjar verkligen bli tufft. Är alltid väldigt positiv till de mesta och är en väldigt glad person men de börjar bli svårt att hålla de uppe, har haft 3 i mina kompiskretsar som blivit gravida inom denna tiden. Jag hatar så att man inte riktigt kan glädjas åt andra på samma sätt längre och speciellt inte när ett par hade sagt "de gick ju på första försöket, hade hoppats på att vi skulle fått försöka lite" - då går både lusten och orken ur mig.

Jag har pcos så har ju knappt mens av mig själv och har ingen ägglossning så då väljer de att testa att framkalla med tabletter, har du käkat pergotime? Dessa är som pergotime, men de bytte ut dem till en annan sort (minns inte vad den heter) i typ januari i år. Man börjar på mens dag 3 om jag minns rätt. Käkar 2 tabletter varje dag i 5 dagar, Sen på dag 10 så börjar man att mäta med äl stickor och förhoppningsvis så funkar de för en. Annars finns de en metod till, men den vet jag inget om än :p

Åh vad härligt och vara vid insättningen! Jag håller tummarna som attan för att de ska gå vägen, hoppas ditt guldägg är detta :) (de är lättare att peppa och glädjas åt andra här när vi går igenom" samma" vill jag bara tillägga)

Hur mycket ägg fick du ut? Blev de många befruktade?

Heja oss alla!
  • frikenfröken
    FiaSthlm skrev 2017-11-22 23:26:16 följande:

Har de flesta här inne fått göra stimulerad ägglossning ett antal gånger innan ni fick remissen till ivf? Alltså med Gonal-F sprutor/pergotime-tabletter eller dyl + ägglossningsspruta och sen fått försöka baka barn sänghalmsvägen? Vi testade denna metoden tre gånger på Sophiahemmet innan dom tyckte det var läge att gå ivf-vägen. Trodde det var standard men nu har jag fått för mig att vissa hoppar över den delen helt?

Vi fick hoppa de steget, manlig och kvinnlig faktor hos oss, kvinnliga går ju lösa med pergotime men min sambo har så få simmare och inte mycket rörlighet på de som finns så de fanns ingen anledning för oss att försöka.
  • frikenfröken
    lyckobubblor skrev 2017-11-23 10:19:12 följande:

Aha, ja Pergotime har jag hört om ja. Då förstår jag. :)

Nu ringde de precis och insättningen skjuts till på söndag då det var åtta befruktade ägg som alla ser bra ut. De fick ut 11 ägg så det känns lyckat så här långt :)

Eller hur? Så mycket lättare när man dela detta med andra utan att outa sig så med vänner och familj på hemmafronten. <3 heja heja

Åh vad kul! Hoppas de går vägen och att du får flera fina ägg till frysen. :) väldigt bra med så många befruktade :) vi fick 7 befruktade men av 16 ägg.

Ja men verkligen, tyvärr är de svårt att prata om de tycker jag även fast de verkligen inte borde vara så.

Men vi är grymma, allihopa här inne som går igenom de här! <3 :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017