• hanna8911

Vi som börjar med IVF hösten 2017

MollyB skrev 2017-10-09 10:08:54 följande:

Jag mår ändå ganska bra! Känner av äggstockarna en del och det trycker mot ljumskarna. Inget illamående ännu i alla fall! Du får säkert ett datum för äp idag! Säg till när du varit där! :) Jag ska dit efter lunch idag och få bekräftat datum för äp! Så mycket känslor inblandat, kommer tårar lite när som! Har du blivit väldigt känslig?

På onsdag blir det plock! Tog ovitrellen ikväll och ska vara på kliniken kl 7 på onsdag! Känns skönt! Fanns ca 12 st blåsor i rätt storlek idag så känns hoppfullt på några ägg! Hoppas det gick bra för dig med idag? Inte märkt av så mycket på just hormonerna och känslighet faktiskt utan mer att det gjort ont nästa i magen!
  • hanna8911

Nu är plocket gjort! 13 ägg blev de, hoppas många befruktas! Återföring på fredag! Upplevde inte alls det jobbigt vilket var skönt! Nu är det ömt och lite molande värk! Kämpa nu äggen!

• hanna8911
    MollyB skrev 2017-10-11 12:03:40 följande:

Äggplocket är klart! Blev 15 ägg som vi hoppas att så många som möjligt blir befruktade! Så skönt att det är över men det var inte så farligt som jag trodde! Nu väntar vi på resultatet av antal befruktade, hoppas hoppas! Styrkekram till alla oss som kämpar och väntar!

Vad härligt att höra!! Grattis!! Ringer de dig imorgon och berättar hur det går? Men det blir ändå totalfrys? Såg de tecken på överstimulering nu?
  • hanna8911
    MollyB skrev 2017-10-11 12:25:54 följande:

Tusen tack!! De kommer odla äggen i 2-6 dagar beroende på när de uppnått fryskvalitet som jag förstod det. Så efter 6 dagar ca får vi besked! Det blir totalfrys som planerat och de nämnde inget om ev överstimuleringstecken nu, de sa att det i så fall oftast kommer om vi hade satt in ett ägg direkt. Lite synd att inte få tillbaka något direkt men man får lita på läkarna! Kommer de ringa imorgon och berätta hur många som blev befruktade? Så spännande med återföring på fredag! Håller tummarna!

Okej vad härligt!! Då blir det insättning i dec? Ja de vet bäst så lika bra att lite på dem!! Om de inte ringer imorgon så har vi iallafall ett befruktat och åker tillbaka på fredag. Om inget blir befruktat ringer de imorgon. Så imorgon vill man inte ha något samtal!
  • hanna8911
    Mariana79 skrev 2017-10-11 15:17:14 följande:

Ja jag börjar med sprutorna vecka 43 förmodligen i slutet av veckan. Är både förväntansfull och livrädd.. ser fram emot det samtidigt som jag inte ser fram emot den känslomässiga bergochdalbanan som blir mellan varje moment. Håller andan lite nu tills vi ska börja :)

Det kommer gå bra ska du se! När mm väl är i det så flyter det bara på! Vardagen fortsätter på något sätt och behandlingen blir en del av vardagen! Vissa dagar är tuffare än andra men du ska se att det kommer gå toppen!
  • hanna8911
    frikenfröken skrev 2017-10-12 08:35:21 följande:

Lycka till! Hoppas verkligen de går vägen för dig denna gången!!!

Kul att läsa och se på listan att de är endel som blir gravida, ger även mig hopp även om de känns väldigt borta... Jag och min sambo har försökt fram och tillbaka i 6 år, vi är båda under 30 och har tänkt att sker de så sker de.. Men vad man känner sig hopplös vid varje mens..

Hur ser de ut för er alla här inne, är ni ofrivilligt barnlösa eller finns de någon anledning till varför de inte funkat för er?

Detta är min andra stimulering men de blir första försöket om vi kommer dit. Fick avbryta förra försöket för att mina ägg inte växte till sig tillräckligt snabbt.

Håller med dig om att det ger hopp för en själv när man ser att allt fler blir gravida!! Jag och min man är 28 år, vi har försökt i 3 år utan något resultat. Jag har antagligen inte regelbunden ägglossning trots regelbunden mens då mitt amh värde var åt det högre hållet! Började med ivf i sommras men fick avbryta då de inte växte. Nu har vi gjort ett nytt försök och hoppas på att få tillbaka ett toppenägg imorgon!
  • hanna8911
    Milja skrev 2017-10-12 15:14:08 följande:

Hej! Hoppar gärna in här om det är ok! Är inne på första IVFen. Hade ÄP igår och fick ut 14 ägg, 9mogna varav 8 blev befruktade. Sökte runt för att se hur det brukar se ut för andra och hittade den här tråden.

Vi har ett barn sedan tidigare som tillkom via make-insemination efter 4 års. Men har haft ett utomkvedeshavandeskap sedan dess och gör nu IVF privat. ET imorgon.

Vad roligt!! Grattis!! Då ligger vi lika i vår behandling! Vet ännu inte om/hur många ägg som blivit befruktade men om de inte hör av sig inom någon timma så är det ET som gäller imorgon för oss med! Lycka till!
  • hanna8911
    Milja skrev 2017-10-12 15:41:25 följande:

Vad roligt! Lycka till imorgon! Hur känner du dig idag? Jag har ganska ont i magen men inte så mycket att jag behöver ta värkmedicin. Mår lite illa när jag sitter. Är lite orolig för överstimulering för på ultrat sa läkaren att det fanns en liten risk. Vid ÄP såg läkaren ingen risk för det, alltså blir ET imorgon men jag kan inte släppa helt att den där risken för överstimulering som fanns.

Har också lite ont i magen, svullen men upplever mer att det är tarmarna som står stilla och att jag är gasig. Lite öm på nedre delen av magen men annars mår jag bra! De sa inget till mig on överstimulering så hoppas det ser bra ut imorgon för oss båda! Har du också börjar med vaginaltabletterna?
  • hanna8911
    Milja skrev 2017-10-12 16:10:36 följande:
    Ja men då verkar det vara ungefär lika. Jag börjar ikväll med dem. Dubbeldos kväll, enkel dos morgon fram till TD och sen ytterligare en vecka om det är positivt test.
    OKej! Jag började igår och ska ta tre om dagen! Lycka till imorgon!
  • hanna8911
    Bli3ifamiljen skrev 2017-10-13 08:33:49 följande:

Får man fråga vad du har i amh-värde?

Strax över 10, 10,7 yror jag! Säkert inte så högt men åt det högre hållet tror jag?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017