• hanna8911

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Milla8101 skrev 2017-10-21 12:48:58 följande:

Vet inte om jag testar innan, visst lockar det lite. Kanske testar mån/tis isåfall. Du då?

Ja jag hoppas verkligen det blir plus för oss! :)

Vad lustigt! Jag satte in färsk 2 dagars men testdag 3 veckor efter insättning! Men kommer nog testa nästa vecka på tis ons om mensen inte kommit då! Hoppas på pluss för oss alla!!
  • hanna8911
    Milja skrev 2017-10-22 18:13:13 följande:

Idag har jag haft väldigt mycket molvärk och det tilltar. Är på RD 10 imorgon och känner mig mer och mer orolig varje gång jag går på toa att det ska börja blöda.

Precis som här?Molvärk i ryggslutet hela helgen och tänker att den kommer i vilken sekund som helst. 
  • hanna8911
    Milja skrev 2017-10-24 14:39:24 följande:

Nu började jag blöda ganska mycket så känns kört.. Känner mig helt vilsen för nu har vi inte längre någon plan.. vad gör man nu? Sparar till en ny ivf? Det lär ju ta ett tag?

Stor kram till dig! 
  • hanna8911

Idag fick jag en blödning på rd 13. Ska ta ett gravtest imorgon för säkerhets skull. Nya tag i december med det enda ägget vi fick till frysen!

• hanna8911
    Bli3ifamiljen skrev 2017-10-26 19:16:59 följande:

Någon som vet om mensen efter ivf brukar vara sen? Jag brukar ha 27-32 dagar emellan nuförtiden, idag är det dag 34.

Min var sen?brukar ha 32 dagar och nu blev det 37!
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-10-27 09:20:07 följande:
    Jag har börjat öka min dos sedan en tid tillbaka, så jag landar runt 3000 IE per dag nu. Men tycker det är konstigt att min klinik inte har nämnt något om detta utan fått till mig det på annat håll. Jag hoppas det kommer ge resultat.
    Idag ska jag köpa upp mig på vitaminer inför nästa försök! kan ju inte skada liksom! Har bara ätit en tablett kosttillskott kvinna innan.
  • hanna8911
    Milja skrev 2017-10-27 11:47:57 följande:

Nej vad tråkigt :( beklagar! Hoppas det går vägen i december! Skulle haft testdag idag men visste ju redan att det var kört.

Jag är i valet och kvalet om vi ska göra ny ivf i december men är orolig att det ska krocka med julhelgerna och dessutom måste vi ta våra bespanngar för oförutsedda händelser och det vet jag inte om vi vågar kanske bättre att spara ihop och göra i slutet på våren nytt försök.

Funderar på om vi skulle våga testa lite på egenhand påvägen. Sannolikheten är liten, vi kämpade i fyra år med sonen innan vi fick hjälp och nu har jag ju dessutom en trasig äggledare där det kan sätta sig men undrar om vi ändå skulle våga chansa. Har ju rätt till tidigt VUL för att se om det sitter rätt och i så fall kanske de kan göra något åt det innan det hinner trasa sönder mig mer.. känns inte som att jag bara vill ge upp..

Ja julhelgerna kommer och då antar jag att kliniken har stängt. Usch vad svårt för er! Kostar ju så mycket då det är ju inget man bara slänger ut sådär! Förstår dig! Är det inte värt att testa då? Och sen ringa om de blir positivt så du får tidigt vul? Jag har en karta letrozole tabletter hemma som jag tänkte äta denna månad innan nästa försök bara för att känna att man gör något! Så frustrerande att bara vänta!
  • hanna8911
    Bella7 skrev 2017-10-31 09:28:52 följande:

Hej jag och min sambo ska göra första försöket i slutet av november.

Längtar så mycket men sprutorna hade jag gärna hoppat över

Välkommen hit! Hur kommer det sig att ni ska göra ivf? Sprutorna är inte lika jobbiga som det låter, när man väl har tagit första så går det bra! Lycka till!
  • hanna8911
    MollyB skrev 2017-11-18 12:37:30 följande:

Det gick tyvärr inte bra och det kändes mer jobbigt än jag trodde. Nu inväntar jag blödning för att påbörja nästa försök.

Stor kram till dig! Hade du fler ägg infrusen så du får göra fet direkt efter nästa blödning?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-11-19 17:13:18 följande:

Skulle behöva lite råd. Ska göra en FET i stimulerad cykel och har hållit på att testa med ägglossningstest. Kliniken har sagt att jag testa med morgonurinen och sedan ta ägglossningsspruta på fm. Är rädd att "missa" ägglossningen så jag har testat mig två gånger per dag och nu fick jag utslag på testet. Är rädd att det inte ger utslag i morgon på morgonen. Hur ska jag göra, kliniken har sagt att testa på morgonen och sen ta ovitrelle. Men velar om jag ska ta den ikväll eftersom jag fick utslag. Någon som har något råd ?

Jag hade nog ändå väntat tills imorgon...om du fått utslag i eftermiddag kommer du nog ha det imorgon på morgonen oxå! Brukar ju ge utslag mer än 24 h!
  • hanna8911
    barnlangtanivf skrev 2017-12-15 09:01:45 följande:

Hej! Jag och en vän har startat en podd - "ruvarpodden" om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om vår resa mot barn - Ruvarpodden har premiär idag och finns på Itunes och soundcloud, och snart även på Acast. Nytt avsnitt kommer varje fredag!

Vd roligt! Ska självklart lyssnas på!
  • hanna8911
    stellanocte skrev 2017-12-27 20:41:17 följande:

Hej och god fortsättning på er.

Hur går det för alla här? Vi håller just nu på att återhämta oss från ett missfall men planerar att sätta i gång med IVF till våren igen. Vi ska boka tid för nytt uppstartsmöte i januari men vi vet inte när vi kan få sätta i gång igen. Troligtvis behöver jag vänta in en mens igen innan vi kan starta. 

Hur ligger ni till? 

Hej! God fortsättning!usch vad sorgligt med missfall. När man väl nåt till det där plusset så kommer nästa käftsmäll. Hopps ni ändå får sätta igång snart och att ni inte behöver vänta för länge!

Jag har gjort mitt första FET för 1 vecka sedan och väntar nu på att ta ett gravtest. Har haft Molvärk av och till så har inte så höga förhoppningar! Men men det är bara att köra på, någon gång ska vi alla lyckas!!
  • hanna8911
    Ellencassandra skrev 2017-12-29 11:23:32 följande:

Hej allihopa. Har varit frånvarande ett tag. Behövde tänka på annat ett tag å bara vila.. hur går det för er alla?

Jag ska få mens idag, lördag eller söndag. Ska börja med sprutor dag två. Menopur och gonal - f denna gång.. just nu känns det rätt tungt bara.. för minns i början av 2017 då tänkte jag att det här är året jag ska bli gravid. Var exalterad över att få hjälp och komma igång.. nu sitter man här i slutet av 2017 utan ett enda plus i sikte.. :( men ger inte upp såklart.. andra ivf försöket nu.

Förstår dug precis! Tänkte samma förra nyår, att i år är året jag ska bli gravid! Visst, det är inte helt kört än då jag ska testa på nyår men känner mig högst ogravid just nu! Bara ta nya tag tills nästa år!
  • hanna8911

Nu har jag tagit ett gravtest! Var helt säker på att det inte skulle vissa positivt då jag inte kännt något alls speciellt mer än molvärk! Döm av min förvåning så är det positivt!!! Teststrecket är inte lika starkt som kontroll men ändå!! Känns som en seger bara hit då vi aldrig lyckats få ett pluss!!

• hanna8911
    LilV skrev 2017-12-31 22:45:52 följande:

Grattis!! Hoppas vi alla här får uppleva samma sak under 2018 :)

Det hopps jag med! Må det vara er tur nu!
  • hanna8911
    LilV skrev 2018-01-03 21:50:29 följande:

Nya sprutor i kylen och fyllt på med folsyra och behepan, nu är det bara att invänta mensen. Redo för försök 2 :D

Härligt! Lycka till!!
  • hanna8911
    Ellencassandra skrev 2018-01-22 10:49:53 följande:

Väldigt dryga! Jag hänger alldeles för mkt på google å söker symtom fastän jag lovade mig själv att inte göra det! Suck.

Åh spännande! Stort lycka till! :)

Jag gjorde samma och skulle jag säga något till mig själv så här i efterhand så skulle det vara att du behöver inte ha något symtom alls! Jag hade inget utan det var att mensen inte kom! Symtomen har knappt kommit än trots v 8!
  • hanna8911
    Mariana79 skrev 2018-02-13 17:09:52 följande:

Tar ovitrelle dubbeldos ikväll = äggplock på torsdag. Må detta var denna gång det lyckas!!

Håller tummar och tår!!!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017