• Bli3ifamiljen

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Pigall skrev 2017-11-08 10:38:12 följande:

Nu har jag fått samtal om att min insättning blir uppskjuten. :( Av våra 18 ägg hade hela 13 befruktats men alla verkade utvecklas för långsamt så de ville avvakta tills imorgon för att kunna sålla bort de värsta exemplaren. Känns inte så hoppfullt att alla verkar slöa. Bådar nog inte jättegott men nu hoppas jag bara att de överlever tills imorgon så jag får något tillbaka.

Håller tummen. Bra att de väljer ut det bästa åt dig. Många ägg ger ju iallafall fler möjligheter.
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2017-11-08 16:38:22 följande:

Vilken nervös väntan det varit hela dagen.. Men nu ruvar jag på 2 embryon <3 <3 2 dagars de var 4 celliga. Det tredje hade inte delat sig mer än till 2 celler, men de skulle fortsätta odla den ändå.

Nu ber vi till högre makter att det går hela vägen denna gång!!

Nu håller vi tummarna. Härligt att höra att du fick tillbaka ägg.
  • Bli3ifamiljen
    Ellencassandra skrev 2017-11-09 05:15:09 följande:

Testet blev så negativt som det kan bli :( ingen mens men den kommer väl snart.. usch så trist.
    Nästa försök blir väl i januari..

Så tråkigt att höra. Man blir så besviken och man hoppas in i det längsta.
  • Bli3ifamiljen

I morgon blir det återföring av ägg. Endast tre var mogna och två har börjat dela sig. Nu är det bara att hålla tummen.

• Bli3ifamiljen
    soofa skrev 2017-11-11 08:48:57 följande:

Jag är gravid!!!!! <3 Och SÅ chockad över det, för jag har blödit till och från sedan rd 6 (nu är jag på rd 12) men testade positivt med digitalt test nu på morgonen som visade 2-3 veckor.

Grattis!
  • Bli3ifamiljen

Det blev ingen insättning i fredags. Det såg osäkert ut, så har inte så stora förhoppningar att det blir något på måndag heller. Nu blir det att försöka kämpa sig ner några kilon till samt att fråga om ett tsh-värdet. Jag har läst mig till att det ska helst ligga under 2. Jag hade 3,66. Något mer ni kan komma på som påverkar äggstockarna. Jag har ett amh värde på 22 så tycker att de borde reagera bättre.

• Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2017-11-11 11:19:00 följande:

Håller tummarna att det utvecklas bra nu! <3

Jag fick en tillbaka. Den hade fått högt betyg men hade varit lite sen i utvecklingen, så nu är det bara art hålla tummen. Jag som inte trodde jag skulle få tillbaka något.
  • Bli3ifamiljen
    FlatEric skrev 2017-11-13 17:51:48 följande:

Äggplock på onsdag och bokade precis tåg till staden där det ska ske. Hade tänkt ta bil först men den gick passande nog sönder i fredags. 

Tågresan kommer att ta två timmar, och nu undrar jag - ni som gjort äggplock, hur dåligt mådde ni efteråt? Skulle ni orkat med en två timmars tågresa? 

Om ni mådde dåligt - mådde ni illa (alltså kräktes) eller hade ni "bara" ont?  

Jag har ju inget annat val men försöker ändå förbereda mig så gott jag kan :) 

Det är nog olika från person till person och hur mycket smärtlindring de fått. För mig hade det fungerat med tåg, bara jag inte behövt gå långt. Som mensvärk typ, men sist fick jag ingen smärtlindring mer än lugnande och lokalbedövning. Bil får du inte köra samma dag som plock.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017