• hanna8911

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Bli3ifamiljen skrev 2017-10-13 10:36:31 följande:

Det finns ju två enheter de mäter i så svårt att veta, antingen pmol/l eller ng/ml. Men har du högt är det nog ng/ml. Varför använder inte alla läkare samma enhet kan man tycka... Jag har funderat lite på om vi av samma anledning inte blivit gravida, men svårt att hitta uppgifter om det om man är 38 då amh-värdet redan reducerats pga ålder.

Aha! Det visste jag inte om! Såg att någon här i gruppen hade skrivit 22 pmol/l och då byte jag att det var superhögt men då förstår jag att det kan skilja lite! Mitt är mätt i den andra enheten såg jag! Ja verkligen dumt!! Hade ju varit enklare om de hade samma! Vad har du för amh? Jag vet knappt vad som är normalvärde!
  • hanna8911
    Milja skrev 2017-10-13 12:18:55 följande:

De gjorde ET! Min extrema värk verkar komma från en cysta på högra äggstocken. Så då ruvar man. Finns det några särskilda rekommendationer hur man ska leva? Vågar jag gå på prommenader?

Hur går det för dig hanna8911? Vad har du för testdag?

Vad roligt!! Grattis till dig! Vad skönt att det inte var överstimulering! Det gick bra här med! 11 st befruktade som de odlar vidare på! Fick 1/11 som testdag! När fick du? Jag ska försöka leva på som vanligt även om det kommer vara svårt säkert!!
  • hanna8911
    Bli3ifamiljen skrev 2017-10-13 12:05:19 följande:

drygt 22pmol/l så det var nog jag, minns ej på decimalen

Är säkert bra!! Kommer gå toppen ska du se!
  • hanna8911
    Ellencassandra skrev 2017-10-13 13:11:32 följande:

Kliniken ringde mig för en stund sen och imorgon istället kör jag igång med sprutorna! Fick tid för UL nästa fredag 11.20. Känns overkligt att äntligen va igång..

Vad roligt för dig!! Kommer gå toppen med sprutorna ska du se!
  • hanna8911
    Milja skrev 2017-10-13 14:21:59 följande:

Härligt! Så skönt att vara igång! Lycka till med sprutorna!Jag fick 27/10 som TD. 11st låter ju väldigt bra! Jag har 7 kvar som de odlar vidare på, ska ringa på tisdag och höra om jag får några till frysen! Håller tummar och tår! Har inte råd att göra ny IVF på länge igen annars. Odlar de alltid längre? Inte till frysen direkt?

Jättesvårt att försöka tänka på annat och leva normalt. Vet att det inte ska rinna ur men känns ändå så när jag går eller nyser eller så . Kanske blir lättare om någon dag.

Då håller vi verkligen tummarna!! Ja jag tror oftast odlar till dag 5 eller 6! Kanske bättre överlevnadschans då? Konstigt att vi får olika testdag när vi tog ut dem samma dag!
  • hanna8911
    Milja skrev 2017-10-13 17:56:10 följande:

Ja och ganska långt emellan också..

Ja! Men då kanske jag testar den 27 om inte mensen kommit innan!
  • hanna8911
    Freya18 skrev 2017-10-13 22:59:56 följande:

Så spännande att följa er som är ingång med mediciner och ruvar! Man blir väldigt förväntansfull! :) För min del är det 5 dagar kvar till mens och sedan starta med sprutorna 2 dagar efter. Jag ser verkligen fram emot det! Egentligen önskar jag ju att mensen uteblir helt så att man på nåt magiskt sätt har lyckats bli gravid precis innan.. Man kan ju alltid hoppas.

Förstår att du hoppas att den inte kommer, samma önskan varje månad....lycka till med sprutorna! Kommer gå kalas! Vilken sort ska du använda?
  • hanna8911
    Freya18 skrev 2017-10-14 12:51:19 följande:

Tack så mycket! Jag håller tummarna att biverkningarna är få och att jag slipper bli överstimulerad. Livrädd för det..

Jag ska använda Puregon. Tydligen ingen här som använde det.

Det gör jag också! Skälva har jag inte upplevt biverkningarna allt för jobbiga utan det har ändå gått bra. Alla reagerar såklart olika men förhoppningsvis slipper du! Finns det någon orsak till er barnlöshet?
  • hanna8911
    ivfbebis skrev 2017-10-16 09:54:55 följande:

Är inte så aktiv här inne ännu.

Nästa lördag börjar jag med nässprayen (2:a försöket) och inatt drömde jag att jag var gravid... usch för att vakna imorse och inse att det inte är så!

Försöker vara positiv. Min svägerska är gravid nu också och jag är glad för deras skull men det gör ont i mig ändå.

Heja heja! Gjorde du långs protokollet förra gången med? Usch ja, dessa hemska drömmar!! Har själv också drömt samma sak flera gånger! Ja det är tvetydigt det där när någon i ens närhet blir gravid, man blir både glad och ledsen!
  • hanna8911
    frikenfröken skrev 2017-10-16 21:17:23 följande:

Nu är de nervöst, tog ägglossningssprutan nu ikväll och äggplocket närmar sig. Är orolig att jag inte får så många ägg som är tillräckligt stora.. Någon som har koll hur stora de ska vara för att vara optimala?

Det kommer gå bra ska du se! Det händer ofta hända endel från sista vul till äp med! Jag tror de ska vara minst 17 mm om jag inte minns fel! Lycka till på onsdag!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017