• soofa

Vi som börjar med IVF hösten 2017

IdaS85 skrev 2017-09-01 17:29:26 följande:
    Man har sån tur och känner sån tacksamhet att man bor i sverige och får den här hjälpen utan att behöva belåna sig upp över öronen :) köpte tester idag, får se hur länge man kan hålla sig haha
    Ja, verkligen! Och att det här ens är möjligt liksom. <3
  • soofa
    Mjbo skrev 2017-09-01 18:00:34 följande:
    Ja vi borde nog det! Du gör insättning på lördag sa du va? :) hur många dagars?
    Ja, om ultraljudet ser bra ut. Om jag räknar rätt så blir 5-dagars i sådana fall. :) Ägguttag i måndags.
  • soofa
    emz4 skrev 2017-09-01 19:46:26 följande:

Hej, hoppar in här. Ägguttag på RMC Linköping idag, 8 ägg fick vi ut och återföring på måndag om allt går som de ska. Ser fram emot att dela erfarenheter och följa er på denna resa :)

Välkommen hit! :) Vad skönt att ha uttaget avklarat!
  • soofa
    Mm79 skrev 2017-09-01 20:00:35 följande:
    Hej och välkommen. Hade ägguttag idag också och får ev tillbaka på måndag. Hemsk upplevelse måste jag säga. Var inställd att det kommer knappt kännas med tanke på morfin och sånt, men icke. :-/
    Men usch, stackare! Tror det är väldigt olika från person till person, för de flesta brukar det vara ganska ledigt men har hört om flera som har haft det jobbigt också. Hoppas du mår bra nu efteråt i alla fall. <3
  • soofa
    emz4 skrev 2017-09-01 20:23:49 följande:
    Tack! Ja verkligen skönt! Fanns ju viss nervositet och oro över det och om de skulle "hitta" några ägg :)
    För min del är det risk att jag blir överstimulerad och jag antar det var därför de valde att odla mina vidare till 5 dagar som det har gått i morgon. Lutinus är verkligen inte kul, men nu när jag är inne på min fjärde dag så känns det som att jag börjar bli van. ;)
  • soofa
    emz4 skrev 2017-09-01 20:32:17 följande:
    Okey, men är de första IVF försöket ? Hur mycket gonal -F eller liknande fick tog du? Hoppas att det blir bättre och att du kan få tillbaka imorgon!!

Usch men de är väl bara att gilla läget antar jag.. hoppas dock att man klarar sig utan allt för mycket biverkningar av den, nu när den svullna magen äntligen lagt sig efter stimuleringen.. :)
    Ja, det är första försöket. Tog 125 ml Gonal-F. Jag har inte märkt några symtom av det men har SLE och Sjögrens syndrom och det verkar vara en anledning till att de vill vara extra noga med att jag inte ska bli överstimulerad.

Jag känner mig uppsvälld av Lutinus men annars har jag inte märkt av några symtom. Ibland rinner det ju ut lite så det gäller att gå med trosskydd på hela tiden. :)
  • soofa
    Söndag skrev 2017-09-01 21:57:16 följande:
    Å hoppas de går vägen! Har fått totalfrysa bägga tidigare försök på grund av risk för överstimulering inge roligt alls :(
    Nä, men är inställd på att det kan bli så. Försöker i alla fall. :/ Hur har det gått för dig sen?
  • soofa
    IdaS85 skrev 2017-09-02 09:09:45 följande:
    Lycka till idag! Glad
    Men tack! <3
  • soofa

Här blev det ingen insättning. Inget av de 6 äggen har delat sig i så många celler att det var aktuellt att återinföra något. De ska avvakta och se till i morgon, har de utvecklat sig bättre då så fryser de in dem men om inte så kasserar de dem och så får vi börja om helt och hållet om två månader.

Dessutom var mina äggstockar fortfarande förstorade, så det hade inte blivit aktuellt med något återinförande ändå.

Sitter i bilen på väg hem och gråter nu. Åkt 3 timmar enkel resa hit och nu lika långt tillbaka.

• soofa

Tack för omtanken! <3 Jag har lite, lite hopp kvar men försöker samtidigt hålla det nere för orkar inte bli besviken en gång till. 15 ägg likes, 6 befruktade och så blir det kanske inget med nåt av det. :( 

Men, är det så så är det bara att försöka skaka av sig det och ladda för försök nummer 2. 

Mjbo skrev 2017-09-02 11:25:04 följande:
    Åh nej!! :( fy! Jag lider med dig!! <3

Finns inget jag kan säga som kommer göra att det känns bättre, men jag vill iallafall säga att jag hoppas så för din skull att de ser bättre ut imorgon och ni får sätta in någon imorgon. Usch så tungt.. stor kram till dig <3
    Becccss skrev 2017-09-02 11:47:14 följande:
    Nej.. Åh, men hoppas verkligen att det ser bra ut imorgon <3
    Nube skrev 2017-09-02 12:37:45 följande:
    Vad tråkigt att läsa detta! Men det kan gå även om äggen delar sig lite långsammare men jag förstår din sorg. Det är så stora känslor inblandade att det är inte konstigt att efter all förväntan man blir ledsen. Men det finns fortfarande hopp!
    ijo skrev 2017-09-02 13:28:43 följande:
    Åh nej, blir så ledsen att läsa detta! Hoppas dom delat sig bättre imorgon <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017