• soofa

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Åh, tack för din omtanke! <3 Även om jag har vänner i omgivningen som lyssnar och försöker stötta, så tror jag bara att det är vi som går igenom det här som förstår vilken jävla berg- och dalbana det är. 

Är du igång med ditt första försök eller var i processen är du? Jag hoppas verkligen att det går vägen för oss alla här inne, förr eller senare. Då, kommer det som du säger vara värt allt man har gått igenom. 

Matildas84 skrev 2017-09-02 16:42:03 följande:
    Hej, hoppar in här. Jag har också börjat med IVF nu i höst efter vad känns som en evighet av att inte ha blivit gravid och därefter en utdragen utredning. Väntan har varit så lång att vi nu kör privat IVF, trots att det sliter på ekonomin. För jag klarade inte av mer tid av väntan, hopp och förtvivlan. Var tvungen att göra allt jag kunde för att få börja försöka "på riktigt" (fått besked att IVF är vår enda chans).

Ville bara säga att det besked du fick idag går rakt in i hjärtat. När en som oss är inne i detta känns alla negativa besked, alla besvikelser, alla besked om "bara liiite mer väntan" som att hela världen rasar samman tycker iaf jag. Som du skriver kan det ju vara så att du får ett finare besked imorgon, och att det då känns på ett annat sätt. Jag hoppas verkligen verkligen det. Men vill skicka all värme och omtanke till dig utifrån det du fick höra idag när du kom dit med hopp. Du är inte ensam! Kanske kommer vi ut på andra sidan med det vi så innerligt önskar, även om vägen dit kan göra så fruktansvärt ont. Kram
  • soofa
    Matildas84 skrev 2017-09-02 17:52:02 följande:

Tack! Ja verkligen, hoppas detta blir en riktig plustråd :) Jag är igång med första försöket.

Så svårt hur man ska förhålla sig i varje steg.

Å ena sidan vill man våga känna sig positiv och tänka att "tänk att det kanske går nu". Å andra sidan är det som man behöver stålsätta sig för att orka och därför inte tro för mycket. Men risken med det är att man blir än mer ledsen etc.

En del vänner är superfina och hjälpsamma. Förstår ju att det är svårt att veta vad man ska säga som vän. Men en del kommentarer/ frågor etc som vi fått när vi berättat är obegripliga för mig hur man kan slänga ur sig. Får fokusera på de som känns bra att prata med. Och hänga på FM :)

Ja, med IVF kände jag att jag vågade börja hoppas igen vilket jag annars hade slutat göra för längesen. Och det måste man väl göra men när man inser att det inte går då heller så blir man ju så himla besviken. :(
  • soofa
    Titikaka skrev 2017-09-02 18:17:53 följande:

Hej allihopa!

Mitt hjärta blöder.. Fyy jag inte föreställde mig detta.

Allt här känns så jobbigt, väntan, ont, stress.. :(

Det är därför jag försvann, jag såg du frågade tidigare. Jag mådde ganska dåligt, svullen och deprimerad pga av allt stress och ÄP. Den här processen kan man inte kontrollera, kan inte göra nåt att ägg befruktar sig, växer och blir bra kvalité. Alldeles för mycket stress för mig.

Men så länge hade vi tur. 9 befruktades och fick toppkvalitet blastis in i mig imorse. Får höra om de andra på måndag. Hoppas blir det nåt att frysa.

Jag är så rädd hela tiden :( TD - 15/9
    Åh, jag har undrat så hur det har gått för dig. Tråkigt att du mår och har mått som du gör, men vad roligt med ett bra resultat såhär långt in i processen.

Förstår att du är rädd men jag håller alla tummar att det går vägen för dig. <3
  • soofa

Väntrummet:

* soofa

*Ellencassandra

*Tiinuli första läkarbesök 11/9

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur efter avbrutet första försök (cysta)

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen, läkarbesök 5/9

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

- Sprayar:

- Sprutar:

*Nube, elonva från 29/8, andra försöket

*Lexiefer, bemfola

*Bonnamoran, sprutstart 30/8, vul 6/9

*Söndag, gonal sedan 29/8

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* Mjbo, FET nr 2 den 3/9, i ostimulerad cykel.

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

*Mm79, ev. insättning 4/9

*emz4, insättning 4/9

- Ruvar:

* Pajas77, TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

* Carolayna, TD 9/9

* Ida, TD 13/9

* Paulina, TD 14/9

*Titikaka TD 15/9

* Frökenfräken33, TD 17/9

*Hösten84, TD 17/9

* Matildas84, TD 18/9

*Koleisdoskop88

- Gravid

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

• soofa
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-02 22:14:54 följande:
    Men åh neeeeeeej, vad ledsen jag blir för din skull.... Ännu värre att du har så långt att åka. Fan, vad allt är orättvist. Allt man går igenom... Hoppas verkligen att de som är kvar lyckas dela sig lite till så de kan frysa! Ta hand om dig och försök läka och ladda om.
    Tack så mycket! <3 Jag är inställd på att det inte blir något den här gången men vi får se under morgondagen.

Hoppas det går mycket, mycket bättre för dig. Tråkigt att du mår så dåligt efter ditt ägguttag. :(
  • soofa

Åh, nu missade jag ett samtal från kliniken men läkaren sa att hon skulle ringa igen lite senare. Håll tummarna nu! <3

• soofa

Nu fick vi ett mail från kliniken med info att de kunnat frysförvara FYRA embryon! Så chockad men SÅ GLAD! <3

• soofa
    Becccss skrev 2017-09-03 11:40:51 följande:
    Men ja!! Så underbart, glad för din skull <3
    Tack! <3
  • soofa

Väntrummet:

*Ellencassandra

*Tiinuli första läkarbesök 11/9

*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur efter avbrutet första försök (cysta)

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen, läkarbesök 5/9

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

- Sprayar:

- Sprutar:

*Nube, elonva från 29/8, andra försöket

*Lexiefer, bemfola

*Bonnamoran, sprutstart 30/8, vul 6/9

*Söndag, gonal sedan 29/8

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* Mjbo, FET nr 2 den 3/9, i ostimulerad cykel.

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

*Mm79, ev. insättning 4/9

*emz4, insättning 4/9

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november

- Ruvar:

* Pajas77, TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

* Carolayna, TD 9/9

* Ida, TD 13/9

* Paulina, TD 14/9

*Titikaka TD 15/9

* Frökenfräken33, TD 17/9

*Hösten84, TD 17/9

* Matildas84, TD 18/9

*Koleisdoskop88

- Gravid

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

• soofa
    emz4 skrev 2017-09-03 12:30:58 följande:
    Åh, vilket bra besked! Fyra stycken dessutom! :) vad mycke det verkar kunna hända på ett dygn! :)
    Ja, nu pratade jag med läkaren också som sa att det inte är ovanligt att det händer mycket mellan femte och sjätte dygnet. Men vilken berg- och dalbana det här är alltså.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017