• hanna8911

Vi som börjar med IVF hösten 2017

frikenfröken skrev 2017-10-18 13:08:00 följande:

Nu har jag varit inne och plockat ut mina ägg, fick totalt 16 ägg :) tyckte inte ÄP var farligt alls faktiskt. Räknade med att de skulle göra jätte ont, men de var bra med smärtlindring och de fungerade jätte bra :)

Imorgon kring lunch ringer de för att berätta hur många som var blivit befruktade och just nu är de planerad insättning på fredag om jag inte får fler än 6 ägg befruktade eller om jag inte är överstimulerad..

Vad roligt! Grattis till lyckat ÅP!
  • hanna8911
    FlatEric skrev 2017-10-19 21:00:32 följande:

Hejsan! Sökte en tråd för de som ska börja ivf under hösten 2017 och ser här att ni redan kommit långt Glad men hoppar in här med er om det går för sig.

Själv började jag med nässprayen i dag. Blir himla snuvig och "nysig" av den, men har förstått att det är vanligt. Hur har den påverkat er?

Det här är vårt första försök så jag har ingen aning om hur det ska gå och vad som kommer att hända. Det är väldigt nervöst måste jag säga. Mest nervös är jag så klart över sprutorna och själva äggplocket. Vår läkare, som pratar svenska med en härlig rysk brytning, sade att "nålen går igenom buken, genom slida. Ja, inte så trevligt" och så ryckte hon på axlarna. Haha. Känns ju lugnande.

Jag har inga vänner jag kan snacka om det med eftersom de inte varit i samma situation (och har heller inte berättat om det här för så många, vet inte varför jag håller det hemligt?), så jag är väldigt glad över att det finns sådana här forum.

Välkommen hit! 
    Jag använde det långa protokollet och tog Suprecur (nässpray) i ca 3 veckor innan första koll på nedreglering! Mådde okej med den, jobbigast var det precis innan mensen kom annars märkte jag ingen stor skillnad! Jag tycker inte du ska vara allt för nervös över sprutor och äggplock, visst det känns men du fixar det! Jag trodde personligen att det skulle vara värre men upplevelsen är väldigt olika!

Lycka till!
  • hanna8911
    Milja skrev 2017-10-13 12:18:55 följande:

De gjorde ET! Min extrema värk verkar komma från en cysta på högra äggstocken. Så då ruvar man. Finns det några särskilda rekommendationer hur man ska leva? Vågar jag gå på prommenader?

Hur går det för dig hanna8911? Vad har du för testdag?

Hur mår du? Upplever du att du känner något? Tjuvtestat? Jag känner inget, ingen mensvärk eller känningar alls från livmodern. Funderar på att testa imorgon...
  • hanna8911
    frikenfröken skrev 2017-10-20 08:05:26 följande:

Fick besked igår om att jag hade 7 befruktade så vi kommer att vänta till måndag med insättningen. Jag är dock osäker på om de kommer bli någon insättning. Jag tyckte ju att äggplocket gick enkelt men nu efteråt har jag haft obehag, i vissa fall ont i magen. Mest jobbigt på kvällarna att röra sig som vanligt och använda magmusklerna när man ställer sig upp eller flyttar på sig när man ligger ner. Känner mig även lite svullen och i natt vaknade jag av att jag hade ont.

Någon som har koll på hur överstimuleringar ter sig? Eller är de normalt 2 dagar efter äggplock?

Hade precis samma i flera dagar men ingen överstimulering så det är nog ingen fara!! Kul med 7 befruktade!
  • hanna8911
    Paulina2017 skrev 2017-10-19 23:00:22 följande:

Hej

Är det någon som använt menopur och hur blev resultatet ? Bytte frpn gonal f till menopur och undrar om det är bättre.

Jag använde med Menopur! Har dock inte haft Gonal-f! Fick 11 befruktade ägg! 
  • hanna8911
    Milja skrev 2017-10-20 00:20:49 följande:
    Jag hade väldigt ont i ryggslutet igår eftermiddag och kväll (blir det RD6? Räknas ET som 0 eller 1?) Kändes som när mensen är på väg. Annars känner jag inte av så mycket. Värsta hittills är att jag inte sover alls om nätterna just nu. Brukar aldrig ha svårt att sova. Nu har jag sovit kanske en eller två timmar per natt. Var helt oförberedd på att ruvartiden skulle vara så här jobbig.. tänkte att bara sprutorna och äggplocket är gjort har jag passerat det värsta. Har inte testat. Har för mig sedan tidigare att pregnylen kan ligga kvar i 10 dagar så är rädd för falskt positivt (och negativt)
    Jag räknar ET som 1 (jobbar inom vården och vi räknar alltid den dagen som 1 då det sker något). Lite som jag känner då, diffus mensvärk som kommer och går. Igår kände jag inget, i förrgår molade det lite. Blir tokig! Man vill ju bara veta, oavsett resultat vill jag veta för det känns som det blir lättare då! Usvh vad jobbigt för dig. Jag kan ändå sova gott och koppla bort tänkadet mycket när jag är på jobbet vilket är skönt! Ja jag har också läst att den kan sita i 10 dagar men idag är den garanterat ute men kunde inte för mig att ta ett test imorse? Väntar nog till mån/tis för då borde mensen komma, de gjorde den sist när jag tog Ovitrelle - exakt 2 veckor efter kom blödningen.  
  • hanna8911
    Milla8101 skrev 2017-10-20 23:15:15 följande:

Hej

Jag har haft både gonal -f o menopur, märkte ingen skillnad. Förutom att jag blev gravid på gonal-f fick tidigt MF. Men 6 ägg har jag fått ut alla gånger och 2 har blivit befruktade varje gång.

Ruvar nu på dag 9, så vem vet kanske lyckas man med menopuren oxå :) Fick du Elonva oxå?

Då är vi ganska lika i ruvningen! Rd 7 idag, testdag 1/11 vilket känns som en evighet. Molande värk i framförallt ryggen idag.. hur mår du?
  • hanna8911
    Milla8101 skrev 2017-10-21 09:03:31 följande:

Ja ruvningstiden är hemsk, denna gången har jag inte känt så mycket förutom brösten, men det beror på lutinus. Lite molvärk i ryggslut hade jag häromdagen. Jag har ju alltid fått lite blödning på rd 10 så man nojjar sig lite för morgondagen. Jag har td den 25/10, 4 dagar kvar.. jag fick även tillbaka 2 st.

Är det bara molvärk du har känt av?

Då hoppas vi inte på någon blödning idag! Gjorde du fet? Ne lite molande mensvärk som kommer har går och ömma bröstvårtor men annars inget annat! Mina förhoppningar är inte så högs denna gången tyvärr men jag vet inte, man kandke inte känner mer!
  • hanna8911
    Milla8101 skrev 2017-10-21 10:17:38 följande:

Nä jag gjorde ET, fick inga till frysen. Du?

Jag tror det är positivt att inte känna så mycket. I jan när jag blev gravid men fick MF kände jag inget, kanske lite molvärk bara.

Dom 2 sista försöken så har det huggt och haft sig, även lite håll känsla på vänster sida. Men inget pluss på Stickan alls. Nu har jag bara lite ömma bröst o lite molvärk. Jag ser det som positivt :)

Gjorde med ET, vet ännu inte om något av de andra 10 klarade sig till frysen. Men då odlades dina i 5 dagar? Tänkte på att våra datum för test är så långt i från varandra! Då hoppas jag helt enkelt att det är positivt för oss båda!! Håller tummarna! Ska du testa innan testdag?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017