Vi som börjar med IVF hösten 2017
Vet inte om jag testar innan, visst lockar det lite. Kanske testar mån/tis isåfall. Du då?
Ja jag hoppas verkligen det blir plus för oss! :)
Vet inte om jag testar innan, visst lockar det lite. Kanske testar mån/tis isåfall. Du då?
Ja jag hoppas verkligen det blir plus för oss! :)
Idag har jag haft väldigt mycket molvärk och det tilltar. Är på RD 10 imorgon och känner mig mer och mer orolig varje gång jag går på toa att det ska börja blöda.
Nu började jag blöda ganska mycket så känns kört.. Känner mig helt vilsen för nu har vi inte längre någon plan.. vad gör man nu? Sparar till en ny ivf? Det lär ju ta ett tag?
Idag fick jag en blödning på rd 13. Ska ta ett gravtest imorgon för säkerhets skull. Nya tag i december med det enda ägget vi fick till frysen!
Någon som vet om mensen efter ivf brukar vara sen? Jag brukar ha 27-32 dagar emellan nuförtiden, idag är det dag 34.
Nej vad tråkigt :( beklagar! Hoppas det går vägen i december! Skulle haft testdag idag men visste ju redan att det var kört.
Jag är i valet och kvalet om vi ska göra ny ivf i december men är orolig att det ska krocka med julhelgerna och dessutom måste vi ta våra bespanngar för oförutsedda händelser och det vet jag inte om vi vågar kanske bättre att spara ihop och göra i slutet på våren nytt försök.
Funderar på om vi skulle våga testa lite på egenhand påvägen. Sannolikheten är liten, vi kämpade i fyra år med sonen innan vi fick hjälp och nu har jag ju dessutom en trasig äggledare där det kan sätta sig men undrar om vi ändå skulle våga chansa. Har ju rätt till tidigt VUL för att se om det sitter rätt och i så fall kanske de kan göra något åt det innan det hinner trasa sönder mig mer.. känns inte som att jag bara vill ge upp..
Hej jag och min sambo ska göra första försöket i slutet av november.
Längtar så mycket men sprutorna hade jag gärna hoppat över
Det gick tyvärr inte bra och det kändes mer jobbigt än jag trodde. Nu inväntar jag blödning för att påbörja nästa försök.
Skulle behöva lite råd. Ska göra en FET i stimulerad cykel och har hållit på att testa med ägglossningstest. Kliniken har sagt att jag testa med morgonurinen och sedan ta ägglossningsspruta på fm. Är rädd att "missa" ägglossningen så jag har testat mig två gånger per dag och nu fick jag utslag på testet. Är rädd att det inte ger utslag i morgon på morgonen. Hur ska jag göra, kliniken har sagt att testa på morgonen och sen ta ovitrelle. Men velar om jag ska ta den ikväll eftersom jag fick utslag. Någon som har något råd ?
Hej! Jag och en vän har startat en podd - "ruvarpodden" om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om vår resa mot barn - Ruvarpodden har premiär idag och finns på Itunes och soundcloud, och snart även på Acast. Nytt avsnitt kommer varje fredag!
Hej och god fortsättning på er.
Hur går det för alla här? Vi håller just nu på att återhämta oss från ett missfall men planerar att sätta i gång med IVF till våren igen. Vi ska boka tid för nytt uppstartsmöte i januari men vi vet inte när vi kan få sätta i gång igen. Troligtvis behöver jag vänta in en mens igen innan vi kan starta.
Hur ligger ni till?
Hej allihopa. Har varit frånvarande ett tag. Behövde tänka på annat ett tag å bara vila.. hur går det för er alla?
Jag ska få mens idag, lördag eller söndag. Ska börja med sprutor dag två. Menopur och gonal - f denna gång.. just nu känns det rätt tungt bara.. för minns i början av 2017 då tänkte jag att det här är året jag ska bli gravid. Var exalterad över att få hjälp och komma igång.. nu sitter man här i slutet av 2017 utan ett enda plus i sikte.. :( men ger inte upp såklart.. andra ivf försöket nu.
Nu har jag tagit ett gravtest! Var helt säker på att det inte skulle vissa positivt då jag inte kännt något alls speciellt mer än molvärk! Döm av min förvåning så är det positivt!!! Teststrecket är inte lika starkt som kontroll men ändå!! Känns som en seger bara hit då vi aldrig lyckats få ett pluss!!
Grattis!! Hoppas vi alla här får uppleva samma sak under 2018 :)
Nya sprutor i kylen och fyllt på med folsyra och behepan, nu är det bara att invänta mensen. Redo för försök 2 :D
Väldigt dryga! Jag hänger alldeles för mkt på google å söker symtom fastän jag lovade mig själv att inte göra det! Suck.
Åh spännande! Stort lycka till! :)
Tar ovitrelle dubbeldos ikväll = äggplock på torsdag. Må detta var denna gång det lyckas!!