• Söndag

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Madeeleenee skrev 2017-09-15 17:31:03 följande:

Oj! Ja det sticker och drar nedanför naveln, särskilt när jag böjer mig eller har rört mig.. hoppas ju men vågar knappt hoppas än! Undra varför de ger en TD så extremt långt efter det många testar positivt med särskilt blasto? De kanske inte vill ha eventuella tidiga missfall med i statistiken....?

Ja jag vet inte? I Örebro fick vi 3 veckor bort... jag ringde och meddelade plus en vecka innan men skulle då avvakta och höra av mig på test dag istället! Men du har säkert rätt!

Fick du också nå medicin att ta på sidan om?
  • Söndag
    Madeeleenee skrev 2017-09-15 17:51:45 följande:

Förutom progesteron bara östrogen för slemhinnan!

Aha okej!

Dumma telefon skickade två gånger men men :)
  • Söndag
    Nube skrev 2017-09-15 18:29:48 följande:

Vad fint! Grattis, vilken tur att ni fick ett tillbaks. Vi hade också bara ett som klarade sig. Vad var anledningen till att du fick de extra medicinerna? Jag ska ta en spruta pregnyl nu för att stödja kroppen.

Testdag 3/10. Och du?

Testar 1/10 :)

vet faktiskt inte, jag har en autoimun sjukdom så immunförsvarsänkande är iallafall på grund av den!
  • Söndag
    Pigall skrev 2017-09-16 23:57:08 följande:

Har fortsatt blöda idag och en massa mensvärk. Ingen ordentlig blödning än, det sätter väl lutinus stopp för men tillräckligt för att jag ska veta att loppet är kört. Har ju haft pms som vanligt och det kom prick 14 dagar efter äl (plock) som det gör i vanlig cykel. Känns så jävla tungt. Har gråtit mer idag än jag gjort på flera år känns det som. Fy fan vilken jobbig känsla. Nu vill jag bara börja med nästa omgång direkt men vet att jag kommer att behöva vänta:(

Så ledsen för din skull!! Känslan är så fruktansvärd :( stor kram!!! Kämpa på snart är det er tur!
  • Söndag

Har vi några fler hästtjejer här?

Jag är sååå ridsugen men de rekomenderar ingen ridning alls under ruvning :(

• Söndag
    Nube skrev 2017-09-17 21:32:14 följande:

Jag är också hästtjej men rider tyvärr inte aktivt nu. Jag förstår att du är sugen men bäst att inte göra det tror jag.. hur mår du annars? Känner du nåt?

Hmm nä är kanske bäst å hålla sig undan...

Molar å ryggen av och till samt lite ont i äggstockarna, stora bröstvårtor som förra graviditeten men tror de är lutinus!

Själv?
  • Söndag
    Nube skrev 2017-09-18 12:36:14 följande:

Det målar också lite och känns ibland som ett tryck i magen eller hur ska jag säga. Lite ont i höger äggstock och brösten ömmar lite men det är nog lutinis som du skriver. Hoppas att våra embryon har utvecklas vidare! Ska du testa tidigare än den 1 okt?

Nja jag vet inte! Borde hålla mig men vet att jag inte kommer kunna hålla mig! Ska du?
  • Söndag
    galadriel80 skrev 2017-09-18 22:00:54 följande:

Hej fina du som frågar! Japp nu är jag oxå ruvare :) Var 8 av äggen som blivit befruktade så det se lovande ut för frys också.

Kram kram

Kul grattis :)
  • Söndag
    Pigall skrev 2017-09-19 11:56:49 följande:

En fråga till er som har haft ett misslyckat försök. Hade ni några biverkningar av att sluta med progesteronet? Jag slutar med lutinus nu (officiell td imorgon men vet att det är råkört) men mår jättedåligt av vad jag tror är det minskade progesteronet i kroppen. Är yr och får världens värmevallningar och nattsvettningar. Någon mer som upplevt detta? Är jättejobbigt speciellt i kombination med sorgen av att det inte har funkat.

Massor! Svettningar och framförallt oro och psykiskt dåligt mående! ????
  • Söndag
    Mira6 skrev 2017-09-20 13:36:46 följande:

Hej alla fina!

Nu så e vi klara med insättningen av 3 ägg blev två befrultade en 4-cell och en 6-cell så nu e dom i magen så hoppas vi nu på världens bästa nyheter. TD är 6/10

Kul!! Grattis till ruvning och stort lycka till!!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017