• Söndag

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Madeeleenee skrev 2017-09-20 21:19:21 följande:

Fått ordentlig mensvärk nu på rd 7 med min blasto. Inte en tillstymmelse till plus imorse. Så nu väntar jag mest in blödningen.. haft detta på känn ett par dagar. Magkänslan brukar inte ha fel...

Tråkigt att höra :( tyvärr känner man sin kropp alltför väl!!

'Men förhoppningsvis är magkänslan fel!

Stor kram!
  • Söndag
    Nube skrev 2017-09-21 13:58:09 följande:

Jag känner tryck/pirr i magen, inte hela tiden men från och till.. oklart om det beror på lutinus, mensen som är på väg eller nåt annat. Jag fick lite bruna flytningar nu i morse, vet inte om jag ska orolig eller om det hör till. Jag skulle vilja testa nu men det är alldeles för tidigt, är på ruvardag 6 idag.

Jag tror jag har mensvärk maler och känns lite konstigt!! De skulle vara så typiskt :(

Samma här sååå sugen på att testa!
  • Söndag
    Tesora skrev 2017-09-21 23:35:37 följande:

Hej,

Jag inväntar min mens sen ska jag börja ta allt vad det heter. Är det någon annan här inne som betalar för sin behandling?

Spännande!,första försöket?

Japp vi gör :)
  • Söndag
    Nube skrev 2017-09-22 12:54:45 följande:

Ingår sprutorna i högkostandsskydded om man betalar behandlingen själv? De kostar ju en del.. :/

Japp de ingick för mig iallafall :)
  • Söndag
    Louiice skrev 2017-09-22 16:34:03 följande:

Har tjuvestat nu på ruvardag 14 och fick ett +, håller alla tummar och tår att det håller i sig!:)

Stort grattis!!!
  • Söndag
    Nube skrev 2017-09-23 12:37:34 följande:

Hur mår alla andra som ruvar? Några symptom?

Jag mår bra! Galet sugen på mjölk (läs dricker bara mjölk) känner någon lite halvrutten smak i munnen och är väldigt trött! Mår lite små illa av och till! Men jag är samtidigt känslig för hormoner så nja...

Hur är det med dig?
  • Söndag
    stfr83 skrev 2017-09-24 09:57:18 följande:

Hoppar in här ???? har följt er i tråden ett tag nu. Väntar på att min mens ska komma så jag kan börja med Letrozol inför fet nr 2.

Gjorde ett ostimulerat fet i maj som inte gick vägen så nu hoppas vi verkligen att det tar sig denna gången då vi bestämt att det blir sista gången.

Välkommen och lycka till!!

Vi är lite i samma läge sista försöket sen ger vi upp :(
  • Söndag
    Nube skrev 2017-09-23 18:23:12 följande:

Ska du tjuvtesta förresten?

Tjuvtestade minus i morse väldigt dumt!! De är tidigt men magkänslan säger att de gått åt skogen tycärr
  • Söndag
    Nube skrev 2017-09-24 18:09:07 följande:

Det är nog för tidigt så förlora inte hoppet!

Jag känner likadant tyvärr :( känns att mensen börjar när som helst.

Urs då! Så hopplöst de här! Jag har ju endå ett bar!

Jaja bara att kämpa på! Kände du något förra gången?
  • Söndag
    stfr83 skrev 2017-09-24 22:25:27 följande:

Tack o stort lycka till själv!!

Jag gjorde ivf 2013 o fick en dotter som nu är 4år. Fick 3ägg till frysen. Det tär mycket o det kostar en massa pengar så nu är det sista gången. Vill att dom ska tina upp de två äggen vi har kvar o ta det bästa. Sen är det bara att hålla tummarna, hade varit så himla roligt med ett syskon. Annars får vi bara acceptera att det inte går, vi är så tacksamma att vi fått en liten tjej ? Tänker ofta på dom som inte får några barn alls. Du har oxå ett barn redan?

Precis vi har en 1,5 åring!

Hade en kvar i frysen som vi återförde när han var 9 månader ungefär, gjorde sedan en hel ivf/ icsi med en återföring som inte tog sig och har nu gjort en hel ivf med endast ett befruktat ägg som jag nu ruvar på! Sonen kom på första försöker så var så säkra på att det skulle var "enkelt" igen men nej... vi sa innan att vi sätter gräns vid 100 000... det passerar vi snart så de är väll dags att ge upp om detta inte tagit sig!
  • Söndag

Jag blir tokig på dessa hormoner! Tredje natten inatt som jag vaknat strax innan ett av att jag badar i svett!!

• Söndag
    Nube skrev 2017-09-26 07:25:58 följande:

Usch då! Känner du nåt annat?

Nä lite illamående och huvudvärk precis som innan mens tyvärr!

Hur går se för dig?
  • Söndag
    Pigall skrev 2017-09-26 11:16:00 följande:

Vet hur det känns. Jag slutade med mina proggisar för en vecka sedan men omvälvningarna av hormonnivåer påverkar mig fortfarande. Vaknar badande i svett varenda natt. Man känner sig så ofräsch. :(

Urs va besvärligt bråkar de med dig än

Brukar kunna få såhär innan mens så är väll kroppen som säger åt mig på skarpen att den vill igång nu..
  • Söndag
    Nube skrev 2017-09-26 13:39:18 följande:

Jag har också varit lite illamående idag men det känns fortfarande i magen att mensen kommer.. men ingenting har hänt än så länge. Nu är det 14 dagar sedan äggplocket så antar att mensen ska börja nu idag eller snart ifall den ska börja. Vet dock ej hur mycket lutinus stör. Vågar inte hoppas men lite hoppas man ju :) När ska du testa?

Är inte blödningen här innan helgen testar jag då..
  • Söndag
    Bonnamoran skrev 2017-09-28 08:39:53 följande:

Rd13 igår och fick mens på kvällen. Hade fått lite 'färg' på stickan sedan ett dygn innan det och hade väl hoppats att det skulle stanna av. Nu är det ingen tvekan om att Det är kört och vår ivf-saga är slut för den här gången. TD på måndag men det känns otroligt onödigt att slösa en sticka på det. Får se om jag orkar ringa kliniken idag..

Samma här :(
  • Söndag
    Nube skrev 2017-09-28 22:17:30 följande:

Jag tror jag skulle fått mens i tisdag, 14 dagar efter äggplocket. Imorgon är det 14 dagar sedan återföringen, ingen mens än. Men är orolig hela tiden. Precis, svårt det där med att testa eller inte. Jag vet inte hur jag gör imorgon :/

Å va spännande låter väldigt lovande
  • Söndag
    Tiinuli skrev 2017-09-29 10:42:04 följande:

Ni som fick tillbaka en fem dagars, hur många av dem befruktade klarade sig ända till dag 5?

Ett av 9 och 2 av 10
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017