• jamka

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Bonnamoran skrev 2017-09-28 08:39:53 följande:

Rd13 igår och fick mens på kvällen. Hade fått lite 'färg' på stickan sedan ett dygn innan det och hade väl hoppats att det skulle stanna av. Nu är det ingen tvekan om att Det är kört och vår ivf-saga är slut för den här gången. TD på måndag men det känns otroligt onödigt att slösa en sticka på det. Får se om jag orkar ringa kliniken idag..

Beklagar:(
  • jamka
    Becccss skrev 2017-09-28 18:41:53 följande:

Det gick bra tack, vi fick se en liten mini med ett hjärta som slog och som var i rätt storlek så det känns helt underbart <3 håller tummarna för dig!

Grattis och lycka till!
  • jamka
    Becccss skrev 2017-09-28 18:46:23 följande:

Grattis ijo, helt fantastiskt! Jag frågade om missfallsrisken nu efter att man sett att allt ser bra ut och läkaren sa att den är lika liten som efter vecka 12 nu och att vi kunde slappna av. Det kan såklart hända men det kändes ändå skönt att höra <3

Vad skönt det låter att risken är lika liten som efter vecka 12. Jag är dock lite tveksam eftersom av mina fyra missfall fick jag se rätt storlek och slående hjärta i v.7 vid två graviditeter men två veckor senare stannade graviditeten av. Hoppas att jag är ett undantag och att sånt här händer sällan vid ivf. Håller tummarna att vi får våra efterlängtade barn nästa sommar????
  • jamka
    Areeya skrev 2017-09-28 21:04:08 följande:

Hej, hoppar också in här.

Jag väntar på att sätta tillbaka embryo nu. Äggplockningen var i tisdags. Söndag är det dags om något/några av de fem befruktade äggen klarar sig till fem dagar.

Denna gång är vårt 3:e försök med ivf. Med första ET, 2-dagars odling blev jag gravid men det slutade med MA v. 10. Andra gången med FET, blastocyst blev jag också gravid men det var ofostrig graviditet. Obegripit!

Jag blev till och med spontant gravid en gång som slutade med missfall v. 10 innan vi satt igång med ivf.

Enligt vår läkare är det äggkvalite som spelar jättestor roll i vårt fall även om alla värde är bra, mycket bra för mkn ålder, 44 år nu.

Nu sitter vi här och räknar alla sekunder som går. Jag blir orolig varje gång när min telefon ringer. Hur kommer vi klara oss om det inte blir nåt kvar till insättning? Oroliga och nervösa är vi nu.

Jag är 40 år gammal och har äggreserv på 0,3 , av mina fem graviditeter bara en resultade i barnet. Har du några barn? Hoppas att de befruktade äggen klarar sig tills på söndag, håller tummarna att det går vägen för dig.
  • jamka

Wow! ÄP på måndag kl. 8.30. Jag har inte förväntat mig att det redan blir på måndag, vad skönt! Idag tar jag för sista gången Menopur och Orgultran sedan Ovitrelle på lördag, sedan på söndag inget och på måndag morgon reser vi till Göteborg:)

• jamka
    Nube skrev 2017-09-29 08:30:50 följande:
    Tack! :) Ja, jag hoppas det med!

Vad skönt om allt gått bra för dig trots flytningar. Jag har också läst att det är vanligt men man blir rädd ändå!

Hoppas det gå bra för dig nu på akuten, hör av dig när du vet nåt mer! :)
    Under en av mina graviditeter hade jag rosa flytning en gång i v. 6 och när läkaren kollade så var allt i ordning, så hoppet finns:)
  • jamka
    Areeya skrev 2017-09-29 08:58:08 följande:

Tack så mycket "jamka"!

Vad härligt att ni äntligen fått barn. Det är värt försök, eller hur?
    Jag har inga barn, blev gravid första gången vid 42 efter ett par månader med min nuvarande man. Mannen har en son som är 11 år nu.

Innan dess var jag ihop med en kille i 8 år, inga preventivmedel och inga graviditeter.
    Nu håller vi båda tummar och tår att allt ska gå bra.

Vi har bara en son, när jag var 29 så bestämde vi att vi ska börja skaffa barn och det gick utan problem, vår son är 10 år gammal nu. Men hela hans barndom har vi försökt att skaffa syskon till honom och det lyckades inte. Efter 4 missfall fick vi tips att testa ivf och här är vi nu. Äggplock på måndag:)
  • jamka
    Nube skrev 2017-09-29 13:00:52 följande:
    Tack! Ja har läst att många får flytningar speciellt 14 dagar efter återföring.. nu kan jag inte göra nåt mer än bara hoppas och vänta.

Lycka till med äggplocket på måndag!
    Tack:)
  • jamka
    Nube skrev 2017-09-29 13:00:52 följande:

Tack! Ja har läst att många får flytningar speciellt 14 dagar efter återföring.. nu kan jag inte göra nåt mer än bara hoppas och vänta.

Lycka till med äggplocket på måndag!

Tack snälla du:)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017