-
Vad trevligt:) Då får vi följas åt:) Har du något barn innan? Är det ditt första IVF - försök?Älvan skrev 2017-09-29 14:10:27 följande:Åh va spännande! Berätta hur det gick sen. Jag tror jag ligger bara nånsin dag efter dig. Har äp på onsdag nästa vecka, förhoppningsvis :)
-
Jag går på Calenderska i Göteborg. 40 år och en son på 10 år. Har du försökt att bli gravid länge? Är det ditt första ivf?Älvan skrev 2017-09-29 18:03:19 följande:
Ja, kul!
Nej, Inga barn. Är 30 år och går på st Göran i Sthlm. Du?
-
Det står att man ska dricka yoghurt innan man kommer för äggplock. Ska det vara drickyoghurt eller går det bra med vanlig yoghurt? Varför är det så viktigt att det ska vara flytande?
-
Tack så mycket för era svar, när jag träffade min sjuksköterska igår morse, sa hon bara att man ska ha energi så det är bättre att ta yoghurt och inte juice eller te eller kaffe. Sedan på lappen stod det DRICKA yoghurt, te eller kaffe så jag blev lite osäker. Men nu vet jag, jag ska ta vanligt yoghurt:)soofa skrev 2017-09-30 08:49:12 följande:Enligt våra instruktioner fick jag äta en lätt flytande frukost, dvs vanligt yoghurt, juice, kaffe eller te. Smörgåsen efter äggplocket smakade otroligt gott! ;)
-
Vi gick till gynekolog i slutet av maj och gjorde alla tester och vi skulle börja ivf efter sommaren,i augusti men jag blev gravid i juni på naturlig väg så vi ringde och bokade av ivf. Men sedan, i början på augusti, fick jag missfall och vi hörde av oss igen till min gynekolog. Eftersom vi är så pass gamla, jag är 40 år gammal och min man ännu äldre, gick det ganska fort och på måndag ska jag åka på äggplock:) Vi kör det korta protokollet så jag började med Menopur andra dagen av min senaste mens.LeNe14 skrev 2017-09-30 12:56:37 följande:Hej!
Jag och min sambo fick besked om att det är IVF som gäller för oss i förra veckan när vi var på slutsamtal efter utredning. Har gjort utredning i Stockholm. Ska nu om jag förstått det rätt vänta på kallelse från Huddinge för att därefter välja något av de tre privata landstingsfinansierade klinikerna. Någon som har koll på väntetider etc? Funderar nämligen på att kontakta Carl von Linné i Uppsala men det beror ju på hur snabbt det kan tänkas gå här i Stockholm. -
Jag har känt mig mycket trött och öm efter stick på magen och från dag 6 känningar runt äggstockar, på vul såg läkaren 4 äggblåsor. Han sa att det räcker med 3 så på måndag har vi ÄP.????hanna8911 skrev 2017-09-30 19:13:46 följande:
Hur snabbt kände ni något efter ni börjat med sprutorna? Jag har sprutat sedan i onsdags så inte länga alls såklart! Tycker jag känner något, iallafall på kvällen! Är nog egentligen bara nojig för att det inte ska växa flera äggblåsor denna gång också...
-
Om man ska vara sjukskriven i några dagar så när är det bäst? Min chef vet inte att jag gör ivf. Jag tänkte att efter ÄP behövs det nog men hur mår ni som ruvar och använder lutinus, jobbar ni som vanligt?
-
Ja, det gjorde mer ont varje dag men de sista sprutorna gjorde inte alls ont och huden var inte lika röd de sista tre dagarna. Jag tog min sista spruta idag, Ovitrelle, vad skönt att inte behöva ta mer.Tesora skrev 2017-09-30 21:35:24 följande:Jag känner bara mig illamående när jag åker buss. Känner även att det gör mer ont efter varje spruta som man tar.
-
Är det inte krångligt att ta det på jobbet?Nube skrev 2017-10-01 02:24:23 följande:
Jag har endast varit ledig dagen för äggplock, men annars har jag jobbat precis som vanligt. Även under ruvningen, lutinus tar jag på jobbet under eftermiddagen.
-
Ok, och hur är det med biverkningar? Illamående eller som vanligt?Emsoff skrev 2017-10-01 09:38:25 följande:
Inte värre än att byta tampong. Jag använder inte pinnen.