• Nube

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Söndag skrev 2017-09-05 09:19:10 följande:

Spännande hur många dagar har du sprutat? :)

Hur går det för dig? Har du vul denna vecka?
  • Nube
    Söndag skrev 2017-09-05 16:54:12 följande:

Jo då! Ska på vul imorgon får vi se! :) spännande!

Så spännande! Jag ska börja med menopur idag och vul i slutet på veckan.
  • Nube
    Söndag skrev 2017-09-05 17:23:52 följande:

Hur har ni legat i Östradiol värdet under behandlingen?

Jag vet inte om de ens ha tagit sådant prov? Vad ska den visa?
  • Nube
    Madeeleenee skrev 2017-09-05 19:36:18 följande:

Det bör de ha gjort! Det är blodprovet de tar för att reglera dosen under första veckan. Östrogennivåerna för att se om behandlingen gett effekt. Till mig sa de inga siffror förrän jag frågade om värdet.

Hmm jag vet faktiskt inte om de tagit provet men jag kommer inte ihåg det från förra gången.. denna gång har inga prover tagits än och vet ej om de tar några prover vid vul.
  • Nube
    Söndag skrev 2017-09-05 16:54:12 följande:

Jo då! Ska på vul imorgon får vi se! :) spännande!

Hur gick det idag? När blir det äggplock? :)
  • Nube
    Bonnamoran skrev 2017-09-06 07:45:27 följande:

Tog blodprovet i måndags och fick något sänkt dos. Sprutar med Puregon 125 nu (startade med 150). Har haft rätt ont i magen de senaste dagarna så det är lätt att tänka att de kanske avbryter behandlingen för att börja om på nytt med lägre dos. Men vad vet jag, svårt att veta vad som är normalt när allt är så himla individuellt. Idag är det dags för första vul iaf så snart har vi svar på det.

Och hur gick din vul? :)
  • Nube
    Mjbo skrev 2017-09-06 10:23:56 följande:

Någon mer ruvare som har mensvärk? Jag har sån himla mensvärk varenda dag.. Är bara på dag 3 idag. Antar att de är Lutinusen som gör det... 

Idag har jag en riktig skit dag! Känns som att de är kört denna gång. vet inte varför men jag har den känslan av att de inte kommer ta sig denna gång. Vill bara dö och vakna på testdagen.. Så himla tungt idag... :( Kände lika förra gången. Vet inte hur man kan palla detta alltså... Varför utsätter man sig för det, är mina tankar idag.. Nej fy fan för allt som har med ivf att göra :( 

När jag ruvade sist så hade jag mensvärk nästan hela tiden och testet visade + på testdagen så det är nog ingen fara!

Jag förstår dina tankar.. idag när jag började med menopuren och den gör ont så tänkte jag fy fan med IVF och allt detta. Tänkt om bara skulle kunna bli gravid naturligt! Jag kännet mig ledsen och tycker lite synd om själv för att jag behöver göra detta.. även om det inte hjälper alls. Och sedan är man ju orolig för missfall igen... :/
  • Nube
    Bonnamoran skrev 2017-09-06 19:38:12 följande:

Allt såg bra ut sa de, så nu slutar jag oroa mig. Ca 4 blåsor på varje sida plus några fler som var på gång. Vul2 på fredag och plock i början av nästa vecka.

Hur går det för dig?

Vad skönt att det gick bra för dig! Jag tog andra sprutan av menopur idag och vul imorgon, mycket spännande! Imorgon kommer jag veta mer och kan planera ifall det är värd att fortsätta mer flera IVF. Hoppas att jag också kan göra äggplock nästa vecka!
  • Nube
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-06 20:15:44 följande:

Hahaha... Förlåt, men jag dör xD Trodde jag inbillade mig att min mage känns uppsvälld som en strandad val i sommarsolen. Då är det säkert Lutinus. Min närmaste kollega frågade mig idag om jag skulle med på en snabb fika. Jag: Eh nej tyvärr, måste gå o ta min fittablett. Livet som ruvare ^^ Glamoröst.

Haha fittablett, det var bra :D Lycka till med ruvningen!
  • Nube
    Matildas84 skrev 2017-09-06 21:53:55 följande:

Verkligen väldigt strongt av dig att ta det så! Jag surar ihop mig till ett lingon inombords när folk frågar om inte "ni ska slaffa barn snart" eller "är du verkligen inte gravid?" Framförallt kollegor. Eller en som sa "men ska inte du och din kille skaffa barn snart..tänk en liten som bara är er..". Bläää jag vill grina en flod inombords vid såna frågor. Skönt att höra att nån tar det lite bättre :) /surkart

Jag är också mer som du, blir mest ledsen vid sådana frågor. Så härligt att vissa är så öppna och lugna!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017