Vi som börjar med IVF hösten 2017
Håller tummarna för det! För även om ÄP känns skitläskigt så blir det ju skönt att slippa sprutorna iaf.
Är det första gången du gör IVF nu?
Håller tummarna för det! För även om ÄP känns skitläskigt så blir det ju skönt att slippa sprutorna iaf.
Ja det är första gången för oss. Mycket nytt med andra ord! Försöker ta en dag i taget (en spruta i taget ;)) men det är så många hinder på vägen att det är omöjligt att inte nojja lite. Skönt att höra att ditt senaste ÄP gick bra! Hoppas äggen och befruktningen går lika bra den här gången. <3
Att människor fortfarande är så dumma att de utifrån en svullen mage vågar komma med såna kommentarer. Är jag gravid och vill att du ska veta det så kommer jag berätta det liksom.
Förresten, heja alla er här inne. Tycker vi alla är så jävla grymma som kämpar och håller på. <3
Uppdaterar listan igen, tog bort Pajas77 från ruvare då hon verkar inte längre vara aktiv och hade testdag 1/9.
Väntrummet:
*Ellencassandra
*Tiinuli första läkarbesök 11/9
*AnnaMaria83, sprutstart efter mens 8-9/9
*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept
*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9
*Stellanocte
*Ariellan
*EmmaJakobsen
*EmmaB1988
*Martina79, startar IVF oktober
- Sprayar:
- Sprutar:
*Lexiefer, bemfola
*Bonnamoran, sprutstart 30/8, vul 8/9
*Söndag, gonal sedan 29/8, vul 8/9
*Anki7, menopur sedan 6/9
- Väntar på ÄP/ET/FET:
*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad
* soofa, FET nr. 1 i oktober/november
*Madeeleenee, äggplock 8/9
*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad
*Nube, äggplock 12/9
- Ruvar:
* Carolayna, TD 9/9
* Ida, TD 13/9
* Paulina, TD 14/9
*Titikaka TD 15/9
*Mjbo TD 16/9
* Frökenfräken33, TD 17/9
*Hösten84, TD 17/9
* Matildas84, TD 18/9
*Koleisdoskop88, TD 18/9
*Mm79, TD 19/9
*Emz4, TD 22/9
- Gravid
* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9
* becccss (1:a återföringen), vul 25/9
Ja du.. det är en tuff sits vi sitter i. Känns som att man hade velat ordna en träff med alla vi ivfare och bara spy galla över allt som har med sprutor och undersökningar att göra. Och kramas och gråta och glädjas tillsammans. Önskar att man hade någon i sin närhet som viste vad man går igenom.. men men. Stor kram till er alla <3
Hej! Spännande dag idag. Fick min mens i måndags så idag var det dags för vul för att se om den där dumma cystan försvunnit så att vi kunde påbörja ny behandling. Men nej, förstås var den där stora svarta cirkeln där fortfarande =( Den symboliserar samma tomrum som graviditetstestets tomma ruta gör... Men läkarna på Nordic är verkligen så förstående. Inget tröstlöst "vänta ut den, den spricker nog snart", yeah right, snarare om 2 månader... Utan istället punkterade de den idag! Läskigt och superont eftersom jag inte kunde få bedövning då jag skulle köra hem efteråt, men så skönt att få det gjort! Så nu har jag tagit första sprutan Menopur igen! =D Dessutom fick jag höjd dos eftersom jag tydligen inte svarar så starkt, slipper vi förhoppningsvis avbryta för att inget hänt. Känns otroligt härligt att vara på gång igen!
Hoppar in i den här tråden. Håller på med vårt första försök. Svarade jättebra på behandlingen( kort protokoll ) och fick ut 17 st ägg varav 13 var mogna. 5 lyckades bli befruktade med icsi. Ett fick jag tillbaka i måndags (3-dagars). Tyvärr fick vi idag veta att inget av de som odlades vidare kunde frysas. Helt förtvivlad nu och känner att chansen för att det jag fick tillbaka ska överleva är minimal då 16 andra redan misslyckats:( är på RD 3.
Vi bestämde att tjuvtesta på lördag, så det är samma dag som du.. Jag har dåligt kvalité test hemma, tänker köpa lite bättre, men inte digital just nu, lite kanske för dyrt för sån tidig tjuvtestning
Ja det är första gången för oss. Mycket nytt med andra ord! Försöker ta en dag i taget (en spruta i taget ;)) men det är så många hinder på vägen att det är omöjligt att inte nojja lite. Skönt att höra att ditt senaste ÄP gick bra! Hoppas äggen och befruktningen går lika bra den här gången. <3
Ja nu är det inte långt kvar.. så sjukt nervös redan. Händerna skakar och en puls på 10 000... Men försöker intala mig att vid det här laget imorgon är det över.. vad fick nu för instruktioner angående frukost på morgonen? Vill minnas att de sa att jag skulle äta frukost men nu blir jag osäker... kanske sa de att jag INTE skulle göra det... får nog inte i mig nåt iaf som det känns just nu haha..