• Tudelu

6åring "mår dåligt i halsen". Hittar inte orsak!

Vår snart 6åring har sedan ett par år tillbaka titt som tätt klagat på att hon "Mår dåligt i halsen".

Vi frågar alltid hur hon menar , men får svaret "jag vet inte."

Vi har frågat om det kliar, svider, bränner, sticks, gör ont, om hon mår illa eller om det känns tjockt/trångt i halsen eller om det känns som hon ska kräkas. "Nej" på allt.

Vi har varit till läkare flera ggr men dom hittar inget konstigt.

Hon klagar att hon mår dåligt i halsen säkert 3 ggr i veckan, och kan vara närsomhelst på dygnet.

Vi vet inte längre vad vi ska göra. Därför undrar jag om det är någon annan som hört något liknande från sitt barn och om ni vet vad det beror på isåfall? :/

• Svar på tråden 6åring "mår dåligt i halsen". Hittar inte orsak!
  • Carambolan

Kan det vara allergi? Jag blir svullen i svalget när jag äter råa morötter och vissa nötter. Förvirrande nog inte varje gång utan bara om jag äter mer än vad jag klarar av.

• Gyttersutten

Jag tänkte också allergi. Både födoämnen och pollen kan ge irritation och lätt svullnad i halsen.

• Tudelu
    Carambolan skrev 2017-07-24 11:32:46 följande:

Kan det vara allergi? Jag blir svullen i svalget när jag äter råa morötter och vissa nötter. Förvirrande nog inte varje gång utan bara om jag äter mer än vad jag klarar av.

Gyttersutten skrev 2017-07-24 11:37:21 följande:

Jag tänkte också allergi. Både födoämnen och pollen kan ge irritation och lätt svullnad i halsen.

Vi tänkte också i dom banorna först. Men iom att hon säger så här året runt så kan det inte vara pollen.

Jag tål inte heller råa rot/stenfrukter, pollen och nötter så ver hur det kan kännas. Men hon mår dåligt i halsen även om hon inte fått i sig något sånt! :/ och just det här att hon inte kan beskriva på vilket sätt hon mår dåligt heller, säger bara nej till allt. Hur kan hon må dåligt om det inte finns något sätt att beskriva det på liksom.. ? Otroligt frustrerande, man vet ju inte om det är något allvarligt som ligger dolt till detta.

>.
  • Phillippa

Kanske ledsen? Det kan ju kännas i halsen om man tex håller tillbaka tårar.

Svar på tråden 6åring "mår dåligt i halsen". Hittar inte orsak!