• Blomman000

Vad tycker du om de som gör skönhetsoperationer?

Vad tycker du om att göra skönhetsoperationer och ingrepp som fillers och botox?

Framförallt de "naturliga" ingreppen där slutresultatet ser naturligt eller åtminstone inte plastigt ut.

Jag vill själv fixa lite och märker att många av dem jag pratat med tycker jag borde låta bli, inte nödvändigt, fult osv vilket känns jobbigt helt ärligt som att de tror jag ska bli barbie eller bara "lära mig älska mig" som om jag vore tolv år.

Alla är välkomna men extra nyfiken vad ni andra kvinnor tycker.

• Svar på tråden Vad tycker du om de som gör skönhetsoperationer?
  • Blomman000
    Queennr1 skrev 2017-07-26 23:27:00 följande:

Det är ett fenomen som fascinerar mig helt enkelt. Jag gillar att förstå saker och kan sätta mig in i de flesta situationer, men detta är obegripligt därför försöker jag spekulera fram svar.

Ok, du lär så dömande först. Jag har lärt mig att ibland får man bara acceptera att man gillar olika.

Personligen har jag någon teori om att uppnå ett omöjligt ideal, att just det att det inte är naturligt/ proportionerligt är det som intresserar men det är en lös teori och människor har med största sannolikhet olika tankar runt detta.
  • Stårschan
    Blomman000 skrev 2017-07-27 00:13:34 följande:
    Ok, du lär så dömande först. Jag har lärt mig att ibland får man bara acceptera att man gillar olika.

Personligen har jag någon teori om att uppnå ett omöjligt ideal, att just det att det inte är naturligt/ proportionerligt är det som intresserar men det är en lös teori och människor har med största sannolikhet olika tankar runt detta.
    Det som jag tror förbryllar både mig och Queennr1 är hur något fult som fläskläppar har kunnat höjas till ett skönhetsideal för vissa. För en del jag har sett med fyllda läppar ser ju verkligen ut som om de blivit misshandlade, med den skillnaden att läpparna är lika tjocka hela vägen runt, och inte bara på ena sidan. Vad blir nästa trend? Bulor i pannan? Sminkade blåögon? Trenden att vara inåtfött och hjulbent har ju redan peakat, tack och lov.
  • Guldrosen

De som gör skönhetsoperation/-ingrepp på en frisk, fungerande och proportionerlig kropp tycker jag behöver annan typ av hjälp, typ samtalsterapi med en psykolog. Mycket bättre investerade pengar, tycker jag. Uppenbarligen verkar ju inte pengabrist vara det största problemet hos dessa klienter?

De som gör skönhetsoperationen/-ingrepp för att rätta till defekter som t ex uppstått vid olyckor eller är medfödda tycker jag är ok. Då heter det inte heller skönhetsoperation utan rekonstruktion.

Tänk vad skönhetsidealen förändras? när jag var ung skulle man verkligen inte ha fylliga läppar. Jag mobbades för mina fylliga läppar och tydliga amorbåge. Just nu är jag hipp med mina naturliga fylliga läppar. Jag har levt 40 år med fel typ av läppar och det har gått väldigt bra ändå. Jag har inte hängt upp mitt liv på mitt yttre. (Tur är väl det efter som det inte var den enda skönhetsmissen på mig? )

Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • Queennr1
    Guldrosen skrev 2017-07-27 10:23:56 följande:

De som gör skönhetsoperation/-ingrepp på en frisk, fungerande och proportionerlig kropp tycker jag behöver annan typ av hjälp, typ samtalsterapi med en psykolog. Mycket bättre investerade pengar, tycker jag. Uppenbarligen verkar ju inte pengabrist vara det största problemet hos dessa klienter?

De som gör skönhetsoperationen/-ingrepp för att rätta till defekter som t ex uppstått vid olyckor eller är medfödda tycker jag är ok. Då heter det inte heller skönhetsoperation utan rekonstruktion.

Tänk vad skönhetsidealen förändras? när jag var ung skulle man verkligen inte ha fylliga läppar. Jag mobbades för mina fylliga läppar och tydliga amorbåge. Just nu är jag hipp med mina naturliga fylliga läppar. Jag har levt 40 år med fel typ av läppar och det har gått väldigt bra ändå. Jag har inte hängt upp mitt liv på mitt yttre. (Tur är väl det efter som det inte var den enda skönhetsmissen på mig? )

Fast dessa köttiga upp-pumpade jätteläppar är det ju verkligen ingen förutom de som själva har dem som tycker är snyggt.
  • Blomman000
    nevermind skrev 2017-07-27 07:11:15 följande:

Jag tycker att de bör lägga pengarna på en bra psykolog istället.

Oj, varför då? Menar du alla skönhetsoperationer då eller de som är ögonfallande?
  • Blomman000
    Stårschan skrev 2017-07-27 08:02:49 följande:

Det som jag tror förbryllar både mig och Queennr1 är hur något fult som fläskläppar har kunnat höjas till ett skönhetsideal för vissa. För en del jag har sett med fyllda läppar ser ju verkligen ut som om de blivit misshandlade, med den skillnaden att läpparna är lika tjocka hela vägen runt, och inte bara på ena sidan. Vad blir nästa trend? Bulor i pannan? Sminkade blåögon? Trenden att vara inåtfött och hjulbent har ju redan peakat, tack och lov.

Jo det finns många skönhetsideal i världen och genom historien jag inte förstår inklusive väldigt pumpa läppar. Sneda tänder, uttjänta läppar, insnöad midja, extremt blek, överdrivet solad osv.

Det jag undrar är varför det upprör så vad andra gör och tycker är fint?
  • Stårschan
    Blomman000 skrev 2017-07-25 01:16:05 följande:
    Du skulle inte argumentera emot tex läppfillers med argument som att det ser billigt ut och så?

Just det som är tråkigt mina vänner är normalt vettiga men just detta verkar uppröra av någon anledning.
    Jag tycker att de låter väldigt vettiga som försöker få dig att avstå ingrepp. Riktiga vänner, helt enkelt.
  • Stårschan
    Blomman000 skrev 2017-07-27 12:23:10 följande:
    Jo det finns många skönhetsideal i världen och genom historien jag inte förstår inklusive väldigt pumpa läppar. Sneda tänder, uttjänta läppar, insnöad midja, extremt blek, överdrivet solad osv.

Det jag undrar är varför det upprör så vad andra gör och tycker är fint?
    Intressanta exempel du tar upp.

Sneda tänder - när har det varit populärt?
    Uttjänta läppar - alltså sådana som är utnötta på grund av för mycket användande? Eller vad menar du?
    Insnöad midja - förmodar att du menar snörd. Den finns det åtminstone en förklaring till, eftersom det är genetiskt betingat. Smal midja - eller rättare sagt breda höfter i förhållande till midjan - signalerar en kropp som är bra konstruerad för att föda barn, och är alltså attraktiv ur fortplantningssynpunkt.
    Extremt blek och extremt solad är väl de som kommer närmast fläskläpparna, eftersom det är saker som signalerar att man är tillräckligt rik för att slippa arbeta ute i solen, eller köpa resor till utlandet, eller spruta gift i ansiktet.
  • Blomman000
    Guldrosen skrev 2017-07-27 10:23:56 följande:

Jag förstår. Hur ser du på tex bröstförminskning? Eller dem med väldigt stora näsor som vill ändra lite?

Absolut, personligen skulle jag inte operera mig för andra utan för mig.

Jag vill tex prova fylla mina läppar lite, inget extremt och det skulle faktiskt inte göra mig något om det inte var inne då det inte är anledningen för just mig i allafall.

De som är extrema passar ju inte in nu heller?

Angående det här med pengar, undrar om fler eller färre opererats om det var billigare? Fler hade haft råd men "statusen" har gått ner.
Svar på tråden Vad tycker du om de som gör skönhetsoperationer?