• Blomman000

Vad tycker du om de som gör skönhetsoperationer?

Vad tycker du om att göra skönhetsoperationer och ingrepp som fillers och botox?

Framförallt de "naturliga" ingreppen där slutresultatet ser naturligt eller åtminstone inte plastigt ut.

Jag vill själv fixa lite och märker att många av dem jag pratat med tycker jag borde låta bli, inte nödvändigt, fult osv vilket känns jobbigt helt ärligt som att de tror jag ska bli barbie eller bara "lära mig älska mig" som om jag vore tolv år.

Alla är välkomna men extra nyfiken vad ni andra kvinnor tycker.

• Svar på tråden Vad tycker du om de som gör skönhetsoperationer?
  • Vild mamma

Att de gör rätt och förskönar sig eftersom de vill detta uppenbarligen.

Jag fyller läppar o kinder väldigt ofta - älskar det!!

• Blomman000
    absalon skrev 2017-07-25 17:21:24 följande:

Visst inte. En kompis som är kirurg i skönhetsbranschen tjatar dagligen på mig om häftiga ingrepp, som ska göra mig mer gångbar på relationsmarknaden. Endast priset har hittills - effektivt - avskräckt mig.

Okej kort och gott.

Många män skönhetsopererar sig, dock är kvinnor överrepresenterade.

Det är absolut inte smärtfritt och att beräkna risker är ett måste.

"Muskel"inplantat ser ofta fejk ut. Du blir självklart inte starkare, säger sig självt. Träna bör man alltid göra. Vill du bygga muskler anpassa din träning efter det
  • Blomman000
    Vild mamma skrev 2017-07-25 17:27:56 följande:

Hur länge håller läpparna? Har du någon favorit filler?
  • absalon
    Blomman000 skrev 2017-07-25 17:31:08 följande:
    Okej kort och gott.

Många män skönhetsopererar sig, dock är kvinnor överrepresenterade.

Det är absolut inte smärtfritt och att beräkna risker är ett måste.

"Muskel"inplantat ser ofta fejk ut. Du blir självklart inte starkare, säger sig självt. Träna bör man alltid göra. Vill du bygga muskler anpassa din träning efter det
    OK, ska försöka. Verkar dock lite svettigt och tidskrävande för min distingerade smak. Kanske man ska krubba "ryssfemmor" istället?Cool
  • Queennr1
    Vild mamma skrev 2017-07-25 17:27:56 följande:

Ser du verkligen inte hur fruktansvärt fult det är? Jag har verkligen funderat mycket på det där. Att ni som pumpat upp läpparna måste ha drabbats av nån slags hemmablindhet ungefär som tanterna som solar sig för mycket och går omkring och ser helt sjukt bruna ut. De ser de inte själva till slut och när omgivningen chockat rycket till av deras uppenbarelse så tror de att folk glor för att de är så fräääscha
  • annabellelee
    absalon skrev 2017-07-25 12:00:59 följande:

Varför skönhetsopererar sig så få killar? Borde finnas en jättemarknad här. Tänk om en skicklig kirurg - helst någorlunda smärtfritt - kunde ge mig minst dubbelt så stora biceps att ståta med på stranden. Du skulle jag slippa att träna så förbålt mycket och kunna använda min oerhört värdefulla tid till någonting bättre. Surfa på nätet t ex.

Träningen är en svår tidstjuv i vårt allt mer stressade samhälle.

Om någon kirurg kan fördubbla mina biceps, ökar då min armstyrka i motsvarande grad? Eller handlar det om inplantat utan egen styrka? Skulle inte inlägg av prima protein göra susen? Å vad jag längtar!

Blomman000 skrev 2017-07-25 16:35:44 följande:

Jag antar att du försöker vara lite fyndig.

Jag tyckte att du var fyndig, oavsiktligt eller ej!
  • absalon
    annabellelee skrev 2017-07-25 21:15:53 följande:
    Blomman000 skrev 2017-07-25 16:35:44 följande:

Jag antar att du försöker vara lite fyndig.

Jag tyckte att du var fyndig, oavsiktligt eller ej!
    Flört
  • Skånetjej01
    NomenNescio skrev 2017-07-25 00:23:44 följande:
    Jag tror inte att alla människor som inte alltid håller med en är "avundsjuka"

Själv skulle jag inte göra det. Och jag skulle mest känna empati om någon i kompisgänget ville göra det.
    Det skrev jag inte heller, det står att det kan vara så.
  • Blomman000
    Queennr1 skrev 2017-07-25 19:42:27 följande:

Ser du verkligen inte hur fruktansvärt fult det är? Jag har verkligen funderat mycket på det där. Att ni som pumpat upp läpparna måste ha drabbats av nån slags hemmablindhet ungefär som tanterna som solar sig för mycket och går omkring och ser helt sjukt bruna ut. De ser de inte själva till slut och när omgivningen chockat rycket till av deras uppenbarelse så tror de att folk glor för att de är så fräääscha

Det är lite denna tankegången jag tycker är intressant.

Du har aldrig sett personen i fråga och inte säkert att du sett att hon gjort något. Sen även om hon nu gjort mycket varför stör det dig? Tänk att de som har mycket fillers faktiskt trivs med det? Personligen vill jag inte ha det så men det stör ju inre mig att andra har det.
  • Queennr1
    Blomman000 skrev 2017-07-26 22:52:20 följande:

Det är lite denna tankegången jag tycker är intressant.

Du har aldrig sett personen i fråga och inte säkert att du sett att hon gjort något. Sen även om hon nu gjort mycket varför stör det dig? Tänk att de som har mycket fillers faktiskt trivs med det? Personligen vill jag inte ha det så men det stör ju inre mig att andra har det.

Det är ett fenomen som fascinerar mig helt enkelt. Jag gillar att förstå saker och kan sätta mig in i de flesta situationer, men detta är obegripligt därför försöker jag spekulera fram svar.
Svar på tråden Vad tycker du om de som gör skönhetsoperationer?