Inlägg från: Queennr1 |Visa alla inlägg
  • Queennr1

Inplanterad varg?

Det är inte bara så att vargarna inplanterad i hemlighet utan lastbilar som i skydd av mörkret åker omkring och plantera i hemlighet, enligt dessa foliehattar. Det är även varghybrider, dvs till hälften hund, vilket gör att dessa vargar inte har naturlig skygghet för människan och därför är extra farliga. VARFÖR staten skulle göra detta går inte att få svar på, men så är det tydligen, det är de tvärsäkra på. Dessa idiotiska påståenden sprids som sanningar på diverse hatavargforum och det är helt omöjligt att prata förstånd med dessa. Logiken har checkat ut helt enkelt.

• Queennr1
    Förbannad Kille skrev 2017-07-26 13:08:48 följande:

Sveriges kanske vanligaste konspirationsteori.

Låt grannen gärna förklara varför stammen då är så inavlad. I stort är alla varjar i Sverige "kusiner" eller närmare släkt än så.

Svaret kommer att bli att det är en lögn att vargarna är inavlade och att Sverige har en ytterst livskraftig och snabbt växande vargstam.
  • Queennr1
    Konservativ skrev 2017-07-26 16:56:06 följande:

Mycket hån i den här tråden från vonOben-människor.

Jag minns när en vargstackare irrade sig in i Stockholms län för några decennier sedan. Då var det minsann inget snack utan han skulle förpassas fortast möjligt. Polisen mobiliserades i ett huj. 

Jag har bott i vargland och barnen vågade inte gå ut. Björnar är också farliga. 

Inplantering eller inte har jag ingen aning om. Men jag vet att Sverige klarade sig bra utan varg i 150 år.

Inför gärna varg i Stockholm och i Lappland. Håll tillgodo.

Att barnen inte vågar gå ut är ju för att vuxna skrämmer upp dom. Folk bor med varg utanför knuten i stora delar av Europa och småpojkar vallar får utan att stryka med. Nej vi har inte klarat oss bra utan varg, utan bristen på varg har orsaka överskott på annat vilt, vilket visserligen kunnat lösas med jakt. Din rädsla är fullständigt irrationell. Och vi har redan vargrevir i Stockholm ska du veta.
  • Queennr1
    Konservativ skrev 2017-07-26 17:39:40 följande:

Behåll dem där då. Andra vill inte ha dem. Det är inte irrationellt att vara rädd för en reell fara. Vargar är inte nåt gulligt litet djur. Åk till Kolmården så får du se. Gå in till vargarna ensam nån mörk kväll.

Rädslan står inte i proportion till hotet. Det är ett vilt djur som kan vara farligt i vissa situationer precis som en älgjävel. Vargrädslan är baserat på myter.
  • Queennr1
    MysMagnus skrev 2017-07-26 17:41:08 följande:

Din granne har rätt.

För något hundratal år sedan utrotades vargen i Sverige.

Vargar vandrar också som bekant.
  • Queennr1
    Konservativ skrev 2017-07-27 11:20:55 följande:

Men varför är det ens en diskussion? De som vill ha varg (d.v.s. stockholmare) kan få ha det. De som inte vill ha det, alltså bl.a. värmlänningar, kan få slippa. Problemet är att stockholmarna vill att andra ska ha vargar. Ganska odemokratiskt och ouppfostrat.

Fånga in  vargarna och släpp ut dem i Bromma. De är ju inte farliga så varför protestera?!

Känns Bromma som en bra miljö för vargar tänker du?
  • Queennr1
    Konservativ skrev 2017-07-27 11:29:04 följande:

Absolut. Finns gott om grönområden. Man kan väl försöka? Är du rädd för att vargen ska skada dig?

Nej inte det minsta. Men vargar behöver mer än ett grönområde. De behöver stora Vildmarksytor och god tillgång till mat. Det går inte i Bromma.

Eftersom jag bor alldeles brevid ett revir så är jag inte helt ute i det blå. När vi hade ungvargar som förvirrade sig in till byn och som inte var så skyggs som äldre vargar är, så fick mitt barn inte gå ut ensam i skogsbrynet. Även om jag inser att risken är sjukt låg att nåt ska hända inser jag också att vargar är vilda rovdjur som man inte går ut i skogen och gosar med. Men skogen är först och främst vargens och dess existensrätt är betydligt viktigare än min rätt att plocka blåbär. En sund respekt för vargen är väldigt långt från bisarra och egoistiska krav på utrotning.

Undrar om ni resonerar likadant när det gäller tigrar som faktiskt i vissa områden slukar ett antal vuxna och barn varje månad, ska vi utrota dem? Elefanter som trampar ned grödor som är hela familjers enda inkomst och som sedan får svälta, ska vi utrota elefanterna?

Man måste ha lite större perspektiv än sin egen navelskådning. Du får hantera din rädsla för varg på andra sätt.
  • Queennr1
    Konservativ skrev 2017-07-27 11:48:45 följande:

Nej. Skogen är inte alls först och främst vargens. Den är människornas. Men om du tycker att vargen är viktigare än människor så är det förstås rimligt att resonera som du gör. Men dra ut på ditt resonemang: varför är vargarna viktigare än älgarna? Än rådjuren?

Vargarna är långt ifrån utrotningshotade. Finns hur många som helst i Ryssland.

Hade tigrar hotat mina barn hade jag utan tvekan anmält mig till jaktlaget. Hade inte du?

Nej naturen är inte människornas. Den ska förvaltas ansvarsfullt av oss däremot. I det uppdraget ingår det inte att utrota djur pga irrationell rädsla.
Svar på tråden Inplanterad varg?