• absalon

Inplanterad varg?

Min sommarstugegranne är övertygad om att vargen är inplanterad i Sverige och att "journalisterna" medvetet förtiger den detaljen. Riksdagen ska nämligen ha fattat ett hemligt inplanteringsbeslut. Eller också är det naturvårdsverket.
    Själv tycker jag att det skulle vara en förstklassig journalistisk bragd att avslöja sakernas rätta sammanhang - om det nu är, som min gode granne tvärsäkert påstår.
    Var finns bevisen?Cool

• Svar på tråden Inplanterad varg?
  • riboflavin

Min farbrors bästa vän såg med egna ögon när naturvårdsverkets helikopter strösslade norrlandsskogarna med varg under 90-talet. Behöver jag nämna att det såklart stod "Naturvårdsverket" med STORA bokstäver på sidan och att han är något av en foliehatt?

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Queennr1

Det är inte bara så att vargarna inplanterad i hemlighet utan lastbilar som i skydd av mörkret åker omkring och plantera i hemlighet, enligt dessa foliehattar. Det är även varghybrider, dvs till hälften hund, vilket gör att dessa vargar inte har naturlig skygghet för människan och därför är extra farliga. VARFÖR staten skulle göra detta går inte att få svar på, men så är det tydligen, det är de tvärsäkra på. Dessa idiotiska påståenden sprids som sanningar på diverse hatavargforum och det är helt omöjligt att prata förstånd med dessa. Logiken har checkat ut helt enkelt.

• Jag är bara jag

Ja, lika sant som att fotbolls-em -58 inte skedde och att månlandningen -69 filmades nattetid i en USA-öken och att flygplan sprider kemikalier. 

• Förbannad Kille

Sveriges kanske vanligaste konspirationsteori.

Låt grannen gärna förklara varför stammen då är så inavlad. I stort är alla varjar i Sverige "kusiner" eller närmare släkt än så.

• Queennr1
    Förbannad Kille skrev 2017-07-26 13:08:48 följande:

Låt grannen gärna förklara varför stammen då är så inavlad. I stort är alla varjar i Sverige "kusiner" eller närmare släkt än så.

Svaret kommer att bli att det är en lögn att vargarna är inavlade och att Sverige har en ytterst livskraftig och snabbt växande vargstam.
  • klyban
    absalon skrev 2017-07-26 11:45:06 följande:
    Min sommarstugegranne är övertygad om att vargen är inplanterad i Sverige och att "journalisterna" medvetet förtiger den detaljen. Riksdagen ska nämligen ha fattat ett hemligt inplanteringsbeslut. Eller också är det naturvårdsverket.
    Själv tycker jag att det skulle vara en förstklassig journalistisk bragd att avslöja sakernas rätta sammanhang - om det nu är, som min gode granne tvärsäkert påstår.
    Var finns bevisen?Cool

Vad är det för fel på inplantering för stärka det genetiskt?
    Det finns tyvärr för många varghatare i Sverige, som inte har en aning varför de är rädda för varg.
    Lustigt nog så finns det en död av varg nu.

Och förstår naturverket att de inte basunerar ut detta, och varför skulle dom.
    Vi har så många som inbillar sig saker om varg.
    Men du menar att de ljuger helt och hållet om detta?

hur många meter var det?
  • klyban
    Förbannad Kille skrev 2017-07-26 13:08:48 följande:

Och sen om nu naturverket planterar ut vargar, så bedriver man även jakt för skjuta av.
    Om det sker, så är ju det som du säger indirekt, och för stärka stammens rent genetiskt.

Men vi har ett galet ologiskt varghat, som jag aldrig någonsin kommer förstå mig på.
    Då det handlar om indoktrinering, och sagor som "vargen kommer och tar dig".
    Jag bara menar, vad inbillar man sig ska hända med dessa människor och förhållande till varg?

hur många meter var det?
  • Guldrosen

Det är nog inte så många som ser vargen som ett hot mot människan. Det är lidandet som tamdjuren utsätts för som en del inte gillar. Det är också känslo- och kostsamt och arbetskrävande att fixa efter vargens framfart bland tamdjur.

Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • klyban
    Guldrosen skrev 2017-07-26 15:41:29 följande:
    Det är nog inte så många som ser vargen som ett hot mot människan. Det är lidandet som tamdjuren utsätts för som en del inte gillar. Det är också känslo- och kostsamt och arbetskrävande att fixa efter vargens framfart bland tamdjur.

Har diskuterat en del i området, och får nog säga argumentet att vargar är livsfarliga, är nog den som används klart tydligast mest gånger.
    Sen kommer detta med fårrivningar, sen trillar dom på en efter en i mindre frekvens.

Det är rätt lustigt vi är för miljö, mångfald i naturen, skydda arter som har det jobbigt med överlevnad.

Men vargar ska man utrota utan reflektion eller vettigt argument, som de brukar säga "En bra varg, är en död varg".

hur många meter var det?
  • Aikido

Vargen är en modern, laboratorieframställd art som bara funnits de senaste 25 åren. Faktum är att alla moderna hundraser härstammar från urhunden:

Denna blodtörstiga best är det mytomspunna djur som beskrivs i historiska skildringar under namnet varg. De historiska bilder, fotografier, filmer, skulpturer och uppstoppade djur som liknar den moderna vargen är skickligt gjorda förfalskningar och/eller manipulerade. Detta projekt drivs och finansieras av Naturvårdsverket.
Svar på tråden Inplanterad varg?