• mrshellstrom

Clearblue som inte ökar

Hej!

Väntar barn nr3 men har många graviditeter bakom mig.

I mars 2017 fick vi avsluta en graviditet i v12+0 pga cysta och kromosomavvikelser, vilket var väldigt tungt för mig.

Har testat plus igen nu och hade ägglossning 28- eller 29 juni.

Fått såväl 1-2 som 2-3 veckor på Clearblues digitala men den slår inte om till 3+.

Är idag i v6+1.

Inga konkreta indikationer på missfall men vill gärna höra vad ni tänker.

Tagit isär testerna och en liten svag ökning från i förrgår till idag men ändå inte så det räcker för veckoindikatorn att slå om. Vanligt Clearbluetest blev plus innan ens kontrollstrecket syntes och på det digitala kommer Gravid inom 5sek.

Snälla säg att det finns lite hopp! ??

• Svar på tråden Clearblue som inte ökar
  • Jag är bara jag

Åh, de där sabla testerna! Är nog ett inlägg per dag här om att de inte slår över när de borde! Och för de allra flesta har det gått bra ändå. Glad

• EpicNurse

Låter inte som nåt konstigt alls. Man kan inte använda de testerna så!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • mrshellstrom

Man blir väldigt glad när man ser dina inlägg EpicNurse. ???? du verkar ha gett långa bra råd och information här!

Logiken är ju att man ska ta det lugnt men huvudet hänger inte med på noterna där!

• EpicNurse
    mrshellstrom skrev 2017-07-27 17:52:39 följande:

Man blir väldigt glad när man ser dina inlägg EpicNurse. ???? du verkar ha gett långa bra råd och information här!

Logiken är ju att man ska ta det lugnt men huvudet hänger inte med på noterna där!

Tack, vad snällt :)

Nej jag vet precis hur det är. Det kvittar hur utbildad man är inom området, man faller dit själv också ändå haha. Vet tex inte hur många gånger jag googlat sätt att få ingång förlossningen trots att jag mycket väl vet att det inte går att påverka om bebisen inte är redo. Och visst jämförde jag tester i början! Mina stickor blev dessutom svagare och svagare, men en helt normal graviditet :)
  • mrshellstrom
    Jag är bara jag skrev 2017-07-27 17:41:37 följande:

Åh, de där sabla testerna! Är nog ett inlägg per dag här om att de inte slår över när de borde! Och för de allra flesta har det gått bra ändå.

Ja eller hur! Skitdumma test egentligen, iaf med veckoindikatorn.

Får hoppas att detta går vägen ändå ??
  • mrshellstrom
    EpicNurse skrev 2017-07-27 19:59:41 följande:

Tack, vad snällt :)

Nej jag vet precis hur det är. Det kvittar hur utbildad man är inom området, man faller dit själv också ändå haha. Vet tex inte hur många gånger jag googlat sätt att få ingång förlossningen trots att jag mycket väl vet att det inte går att påverka om bebisen inte är redo. Och visst jämförde jag tester i början! Mina stickor blev dessutom svagare och svagare, men en helt normal graviditet :)

Skönt att höra att även logiska kvinnor blir ologiska ibland ????

Jag hoppas bara att detta går vägen ändå. Har en jobbig resa bakom mig med en del missfall och tunga beslut. Så det hade varit otroligt härligt om det bara gick lätt och rätt till denna gången ????

Ska avvakta till måndag innan jag testar igen, då borde det ju ha stegrat om allt är ok tänker jag...
  • EpicNurse
    mrshellstrom skrev 2017-07-27 20:23:15 följande:

Skönt att höra att även logiska kvinnor blir ologiska ibland ????

Jag hoppas bara att detta går vägen ändå. Har en jobbig resa bakom mig med en del missfall och tunga beslut. Så det hade varit otroligt härligt om det bara gick lätt och rätt till denna gången ????

Ska avvakta till måndag innan jag testar igen, då borde det ju ha stegrat om allt är ok tänker jag...

*Håller tummarna* :)
  • mrshellstrom

Kunde inte hålla mig men fortfarande ingen ökning.

Ställer in mig på det värsta. ????

• Jsv17
    mrshellstrom skrev 2017-07-30 00:11:17 följande:

Kunde inte hålla mig men fortfarande ingen ökning.

Ställer in mig på det värsta. ????

Jag hade alla "fel" man kan ha i början på min graviditet, jag plussade "sent" och svagt, ökningen var typ obefintlig, clearblues vecko indikator visade fel veckor dessutom fick jag bruna flytningar OCH jag hade typ inga symptom. Nu har jag en sparkande liten kille i magen (21+2) som mår hur bra som helst.

Clearblues veckoindikator är skit, enligt mig, förstörde början på min grav, då jag precis som du nu, spenderade första tiden med att "vänta på missfallet som var på väg" för min del kom det aldrig. Kan man ska man sluta testa, jag har lovat mig själv inför en eventuell andra graviditet att när jag plussat ska jag bara sluta testa, är det MF på gång kan jag inte påverka det ändå och ångesten över testandet gör inget bättre, jag skulle ha blivit precis lika ledsen om det gick åt skogen om jag hade gått runt och väntat på det (som jag gjorde) eller om jag inte hade det. Jag håller alla tummar och tår att det går bra för dig också
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Amser
    mrshellstrom skrev 2017-07-27 17:36:30 följande:

Hej!

Väntar barn nr3 men har många graviditeter bakom mig.

I mars 2017 fick vi avsluta en graviditet i v12+0 pga cysta och kromosomavvikelser, vilket var väldigt tungt för mig.

Har testat plus igen nu och hade ägglossning 28- eller 29 juni.

Fått såväl 1-2 som 2-3 veckor på Clearblues digitala men den slår inte om till 3+.

Är idag i v6+1.

Inga konkreta indikationer på missfall men vill gärna höra vad ni tänker.

Tagit isär testerna och en liten svag ökning från i förrgår till idag men ändå inte så det räcker för veckoindikatorn att slå om. Vanligt Clearbluetest blev plus innan ens kontrollstrecket syntes och på det digitala kommer Gravid inom 5sek.

Snälla säg att det finns lite hopp! ??

Hej! Var i samma situation för några veckor sedan. Väntade då ytterligare en och en halv vecka och fick till min stora skräck 2-3 på morgon men 3+ på eftermiddagen. Tyvärr slutade det med MA, konstaterat i v 7+0. Jag har dock läst många berättelser som slutat lyckligt, så fortsätt hoppas! Allt är säkert helt ok med dig och bubblan!
Svar på tråden Clearblue som inte ökar