• Anonym (Rädd)

Äckligt öppna ej om du är känslig.(gravid blod)

Är gravid i v 5+ någon dag. Nu två dagar i rad har jag fått så här på morgonen när jag går på toaletten.

Någon som varit med om liknande , har det gått bra eller är det början på missfall ?

Har ringt kvinnokliniken i stan och dom säger att jag bara får avvakta och se vad som händer.

• Svar på tråden Äckligt öppna ej om du är känslig.(gravid blod)
  • Sisterofthesun

Förstår att du blir orolig men det är ju normalt att få små blödningar, särskilt så tidigt i graviditeten.

• Anonym (Rädd)
    Sisterofthesun skrev 2017-07-28 09:53:49 följande:

Förstår att du blir orolig men det är ju normalt att få små blödningar, särskilt så tidigt i graviditeten.

Ja jag har läst det nu , men blir ändå orolig . Och undrar väl kanske lite om dom här blödningarna ser ut att vara ofarliga eller om det är så här det brukar bli vid missfall. Kanske är svårt att avgöra , men är så orolig så greppar väl lite efter halmstrån.
  • Sisterofthesun
    Anonym (Rädd) skrev 2017-07-28 10:16:52 följande:

Ja jag har läst det nu , men blir ändå orolig . Och undrar väl kanske lite om dom här blödningarna ser ut att vara ofarliga eller om det är så här det brukar bli vid missfall. Kanske är svårt att avgöra , men är så orolig så greppar väl lite efter halmstrån.

Har läst att det är normalt, att dels få en liten blödning i den veckan man egentligen skulle haft mens men också att man kan få små blödningar för att slemhinnorna är sköra.

Tycker knappt att det ser ut som blod dessutom, mer som en flytning med yttepytte-lite blod.

Jag är inte helt hundra men jag tror att jag fick ett missfall för ett par månader sen, utan att veta att jag va gravid ens. Vaknade på morgonen med kraftiga smärtor (har inte längre mensvärk) gjorde ont och jag låg och skrek och vred mig i någon timme/timmar. Fick sedan en ordentlig blödning och senare på dagen kom det ut något som liknade en lång, hård skinnbit(?!) blödde i ca 3 dagar efter och sen inget mer.

Det jag vill komma fram till är att jag inte tror att det är någon fara för din bebis i magen :)
  • Anonym (Rädd)
    Sisterofthesun skrev 2017-07-28 10:28:11 följande:

Har läst att det är normalt, att dels få en liten blödning i den veckan man egentligen skulle haft mens men också att man kan få små blödningar för att slemhinnorna är sköra.

Tycker knappt att det ser ut som blod dessutom, mer som en flytning med yttepytte-lite blod.

Jag är inte helt hundra men jag tror att jag fick ett missfall för ett par månader sen, utan att veta att jag va gravid ens. Vaknade på morgonen med kraftiga smärtor (har inte längre mensvärk) gjorde ont och jag låg och skrek och vred mig i någon timme/timmar. Fick sedan en ordentlig blödning och senare på dagen kom det ut något som liknade en lång, hård skinnbit(?!) blödde i ca 3 dagar efter och sen inget mer.

Det jag vill komma fram till är att jag inte tror att det är någon fara för din bebis i magen :)

Hej och tack för ditt svar , tycker inte heller det ser jätte blodigt ut på tampongen eller trosskyddet. Men däremot toalettstolen tycker jag det ser lite mer blodigt ut och där har det ju verkligen droppat ned.

Hoppas du har rätt :)
  • Meriall

Tycker det ser ut som att du har sköra slemhinnor och därför blöder det lite. Det är ju så lite blod. Man får lätt det vid graviditet.

Men det är jättesvårt att säga något. Är det ett missfall så har det inte kommit igång än för man blöder mkt mer än så.

Avvakta och gör vul i v 7-8 tycker jag...

• Anonym (Rädd)
    Meriall skrev 2017-07-28 15:06:42 följande:

Tycker det ser ut som att du har sköra slemhinnor och därför blöder det lite. Det är ju så lite blod. Man får lätt det vid graviditet.

Men det är jättesvårt att säga något. Är det ett missfall så har det inte kommit igång än för man blöder mkt mer än så.

Avvakta och gör vul i v 7-8 tycker jag...

Tack för ditt svar.
  • GravidFetaMorsan

Det är vanligt med blödningar, hade det med fast det var mkt mer rödare än vad du har (ser ut).

Däremot e det väl inte så bra att ha tampong i? (Enl bm här) Man ska ju undvika att irritera under graviditeten.

• Anonym (Rädd)
    GravidFetaMorsan skrev 2017-07-28 15:38:15 följande:

Det är vanligt med blödningar, hade det med fast det var mkt mer rödare än vad du har (ser ut).

Däremot e det väl inte så bra att ha tampong i? (Enl bm här) Man ska ju undvika att irritera under graviditeten.

Jag stoppade bara in den en sekund för att se om blodet kom därifrån eller från urinet.

Hur länge hade du blödningar ?
  • Mawie

Med mitt andra barn hade jag vanlig mensblödning så jag upptäckte inte min graviditet förrän i v17.

om det börjar blöda mer och mer

och du får tryckande och ömmande smärtor i magen, kan du ringa sjukan

Men tror att du kan vara helt lugn :D vet hur nojig man kan känna sig men försök bara slappna av och var som vanligt.

• Anonym (Rädd)
    Mawie skrev 2017-07-28 16:15:13 följande:

Med mitt andra barn hade jag vanlig mensblödning så jag upptäckte inte min graviditet förrän i v17.

om det börjar blöda mer och mer

och du får tryckande och ömmande smärtor i magen, kan du ringa sjukan

Men tror att du kan vara helt lugn :D vet hur nojig man kan känna sig men försök bara slappna av och var som vanligt.

Okej jaa man tänker ju bara det värsta ,svårt att göra annat. Tack för ditt svar , får försöka slappna av dock är det svårt.
  • GravidFetaMorsan
    Anonym (Rädd) skrev 2017-07-28 16:08:10 följande:

Jag stoppade bara in den en sekund för att se om blodet kom därifrån eller från urinet.

Hur länge hade du blödningar ?

Vad bra.

Rätt länge faktiskt.. Minns inte exakt, men vet att min bm var bekymrad. Men idag lever livet som en vilding
  • Anonym (Rädd)
    GravidFetaMorsan skrev 2017-07-28 18:54:42 följande:

Vad bra.

Rätt länge faktiskt.. Minns inte exakt, men vet att min bm var bekymrad. Men idag lever livet som en vilding

Vad härligt :)

För mig är det morgon 3 nu med blod, i dag ner än dom andra två dagarna. Dock gör det inte ont :/
  • Sisterofthesun
    Anonym (Rädd) skrev 2017-07-29 07:45:46 följande:

För mig är det morgon 3 nu med blod, i dag ner än dom andra två dagarna. Dock gör det inte ont :/

Hoppas att det är sköra slemhinnor! Förstår din oroa :(
  • GravidFetaMorsan
    Anonym (Rädd) skrev 2017-07-29 07:45:46 följande:

Usch, jag förstår din oro! <3
  • Anonym (Rädd)
    Sisterofthesun skrev 2017-07-29 07:48:28 följande:

Hoppas att det är sköra slemhinnor! Förstår din oroa :(

Tror inte att det är det , då det är mer färskt blod nu inte alls som på bilderna :/
Svar på tråden Äckligt öppna ej om du är känslig.(gravid blod)