Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

Gastric bypass 2017

Får man kika in? Gjorde en gastric bypass i juni. Opererades på Carlanderska i Göteborg av landets bästa Obesitaskirurg Torsten Olbers. Betalade själv eftersom mitt BMI var för lågt för att få det genom landstinget.
    Är väldigt nöjd med min operation!
    Visst finns det risker med att opereras, men det är riskfyllt att vara fet också.
    Det finns grupper på Facebook, sök på Gastric bypass, tror att de är slutna allihop. Iaf de jag är med i. Det man ska tänka på är att de som skriver mest är de som antingen är nyopererade och har lite "inkörningsproblem" och de som drabbats av komplikationer. Många skriver och frågar om vilka komplikationer andra drabbats av. Läs de inläggen med lite förnuft!
    Med det sagt att jag själv drabbats av en del trassel efteråt som tex magkatarr.
    Har blivit väldigt väl omhändertagen av mottagningen på Carlanderska, både av dietist, sjuksköterska och kirurg.
    Håller tummarna för att ni ska få era operationer och att ni blir nöjda med era nya liv!

• Gladhannapanna
    Jinxi skrev 2017-10-12 13:49:36 följande:
    Hur har det gått för dig efteråt? Med maten? Viktnedgången? 
    Jag gjorde min för 3 veckor sedan så jag är fortfarande i "puré-perioden" Flört
    Men jag är oxå väldgt nöjd med min operation, och jag betalade den själv jag med: 
    Ska kolla lite efter fb grupper jag med faktiskt, vill inte heller att mina vänner ska se vad jag skriver, och skönt att kunna ventilera lite ju 
    Jag gjorde en omoperation pga komplikationer 21/9 och ätandet går mycket bättre efter den. Har gått ner ca 25 kg totalt sedan flytstart i slutet av maj. Jag är nöjd med den nedgången och känner att huden hängt med rätt ok även om jag har daller på armarna och sladdrig mage. Hoppas på att gå ner några kilon till, men skulle jag stanna här är det inte heller hela världen. Har varit ganska duktig med motion innan omoperationen, tränade på gym ett par gånger i veckan och mycket promenader. Nu orkar jag tyvärr inte lika mkt men det kommer säger de. Jag är lättblödande och fick ett läkemedel mot blödning som jag tydligen inte tålde utan blev allvarligt sjuk och kördes i ambulans från Carlanderska till Sahlgrenska där jag fick ligga i respirator på iva i ett dygn, låg på SU från fredag till tisdag och var medvetslös till söndagen. Fick ngt som heter Hyponatremi som orsakade krampanfall. Det är saltbrist i blodet. Oerhört ovanligt 1/10 000 som får den biverkningen av medicinen. Nu mår jag bra, men är trött!
  • Gladhannapanna

Jag hade magsmärtor som berodde på att övre kopplingen snott sig och lite sammanväxningar.
    Min nedgång går i vågor, ner ett kg, upp ett halvt osv. Rätt som det är försvinner några kg på ett par dagar. Så svårt att säga vad som spelar in mest.

• Gladhannapanna
    Terrytess skrev 2017-10-15 11:39:32 följande:

Hej på er

Jag gjorde min GBP i juni förra året, alltså 1,5 år sedan.

Vägde då 96 kg och är 163 cm lång.

Väger nu ca 66 kg och mår toppen i kroppen!

Skrev dagbok efter op och det är trevligt att gå tillbaka och läsa om tiden innan beslutet och efter op.

Jag betalade själv, Carlanderska i Gbg gjorde på. Kan varmt rekommendera dem.

Jag läser om era funderingar och tankar, om kämpandet och oron.

Jag tänker att kanske jag kan hjälpa er med vissa svar?

Kram på er och lycka till!!!@

Valde också Carlanderska. Är oerhört nöjd med det valet!
  • Gladhannapanna

Den här tråden är inte så aktiv så känn dig absolut inte som en tråddödare!!!

Hoppas att det löser sig för dig så att du får din operation!!! 

Svar på tråden Gastric bypass 2017