Inlägg från: Anonym (så tråkigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (så tråkigt)

Dotter vill att jag ska skilja mig

Usch, så tråkig situation.
    Klart du inte vill skiljas och samtidigt inte vill att din dotter flyttar.
    Vilket du än väljer så är det "fel".
    Men du har ju samtidigt ett ansvar för ditt eget liv också. 
    Du kan ju ge dottern alternativet att flytta till pappan men också ge henne en chans att ändra sig. Det kanske inte alls är bättre hos pappa i slutändan, men kanske skulle ge dottern ett "break" under en period. 
    Hon har kanske bara upp till något år kvar att bo "hemma" tills gymnasiet slutar och hon flyttar hemifrån i all fall.
    PS, det är inte så att bonuskillen har svårt med gränser, att din dotter känner sig "påpassad" eller känner olust i närheten av honom. Med tanke på att det är två tonåringar...

• Anonym (så tråkigt)

Det jag menade är känslan av att "offra" sin dotter, "jag struntar i dig", vill bara ha min man och då får du flytta då.... grovt förklarat...
    Vilket man än väljer så känner man att det blev lite "fel", man önskar ju att alla kunde komma sams och att det fungerade, nu måste TS "välja".. antingen så flyttar dottern eller så måste hon välja bort sin man, i vilket fall som helst blir en av relationerna lidande, även om jag tror att lindrigaste är att dottern flyttar till pappan så som jag skrev.

Svar på tråden Dotter vill att jag ska skilja mig