Lön inom hemtjänst
Låg lön, ja men helt normal för en som aldrig jobbat i vården. Känner flera med utbildning och 20 års erfarenhet med ungefär samma lön som du blev erbjuden. Jag är 45 och jobbade som campingvärd förra sommaren och hade 112 kr i timmen. Men trivdes kanon då jag hade bra arbetsmiljö men framförallt behövde aldrig "ta med mig jobbet hem", Lätt hänt inom barnomsorg och vård att man " jobbar" på fritiden - mkt att tänka på.
Har haft allt mellan 117 - 145 kr i timmen som utbildad barnskötare när jag varit timmis. Kommit upp i 24500 före skatt som barnskötare nu men det är ovanligt att få. Hade 143kr i timmen när jag jobbade i vården för några år sen men då med lång erfarenhet bakom mig.
Om jag skulle börja i handels el restaurang el cafebranschen vilket jag gärna vill (men det är svårt att ens få komma på intervju) skulle jag nog få sänka min nuvarande lön rejält men jag förstå det också då jag inte har jobbat med det. Sen kan man ju tycka att arbetsgivarna kan vara lite mer generösa med att se vad tidigare jobb bidragit med ändå.