• snabbköpskassörskan

    Spotify drar pengar, utan konto!

    Hejsan!

    Morsan kollade sitt konto, såg att Spotify dragit 99:- från henne. Hon kollade sedan historikern, och samma summa har dragits senaste månaderna..

    Jag sa till henne att ringa banken så de stoppar den dragningen, men de sa till henne att kontakta Spotify.

    Hon har inget konto på Spotify, så hon kan ju inte logga in och avsluta. Man kan logga in via fb står det, men hon har inget sånt konto heller..

    Jag hittar inget supportnummer till dom, och ingen mail heller..

    Vad gör man?

  • Svar på tråden Spotify drar pengar, utan konto!
  • Pentra

    Jag råkade ut för något liknande, fast detta gällde annan känd internettjänst än Spotify. Också helt omöjligt att få tag på dem! Jag var helt enkelt tvungen att kontakta banken, spärra mitt betal-kort och beställa ett nytt. Hela processen tog närmare en arbetsvecka men det var det värt. Efter det så har jag två betalkort på samma bank; ett för lönen och ett, med bara några stackars hundralappar på, för månadsvisa internetbetalningar till tjänster likt Spotify. Så, skulle det strula igen så ringer jag bara och spärrar detta mer ekonomiskt betydelselösa internetkort. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Flash Gordon

    Hur har Spotify kunnat börja dra ens, om hon inte har ett konto?

    Har hon haft men avslutat och de fortsätter dra?

  • Flash Gordon
    snabbköpskassörskan skrev 2017-08-01 13:48:28 följande:
    Jag har ingen aning om hur det gått till. Hon ringde mig och frågade vad det var för något. Tantan är snart 70 år, och har noll koll :/
    Är det ens riktiga Spotify som drar? Eller är det en bluff?

    Är det riktiga så måste hon ju någon gång ha lämnat ut sitt kontonummer.

    Är det en bluff kan hon ha blivit hackad. Kan hända den bästa. Själv hade jag helt plötsligt handlat en massa sportutrustning över disk i ett par butiker i USA med ett av mina kort.

    Håller med ovan: avsluta kortet/kontot. Idag.

    Är det någon som protesterar för att hon inte betalar "tjänster som hon beställt" så lär de höra av sig och ni kan ta strid då.
  • Äölriuhdh

    Råkade ut för samma sak pga. tecknade mobilabonnemang hos Telia. Då ingick automatiskt Spotify 6 månader gratis. Hade redan ett Spotifykonto så jag tecknade inte abonnemangen pga. det erbjudandet.

    Först efter nåt år såg jag att jag betalt dubbelt till Spotify pga. glömt att säga upp erbjudandet som automatiskt gick ut efter de 6 månaderna och "blev ett vanligt konto".

  • snabbköpskassörskan

    Det kanske är något sådant som hänt då, hon hämtade ut en ny mobil i vintras via 3, och tecknade om sitt abonnemang. Kanske blev något som "ingick" då..? Jag har hittat en mail till Spotify nu iaf, får se om de kan hjälpa oss :)

Svar på tråden Spotify drar pengar, utan konto!