• jonsson121

    När föddes era tvillingar? Hur startade det?

    Är gravid med tvillingar i v.34+0

    Börjar nu fundera lite på när dom kan tänkas komma. Tv1 ligger med huvudet ner och långt ner så vaginalförlossning hoppas vi på. ????

    När kom era tvillingar?

    Hur strande er förlossning?

    Har ni föTT barn innan(enlingar) isf vilken vecka föddes de?

  • Svar på tråden När föddes era tvillingar? Hur startade det?
  • Monchichi

    Mina tvillingar kom med snitt i 34+4 efter vattenavgång. Ettan låg i säte. Då är huvudet för stort i förhållande till kroppen så huvudet kan fastna om jag försökt vaginalt, vilket jag helst velat annars. Hade två vaginala förlossningar innan (enlingar födda 37+1 resp. 39+3). Femte barnet kom med urakut snitt. Nu är jag gravid i v.30 med tvillingar igen. De ligger huvud huvud, men de kommer planerat snittas med mina två snitt i bagaget :( Hoppas dock de ligger kvar längre än första tvillingparet. Lycka Till!

  • Dumbledore

    Igångsättning 38+5, två dagar innan låg de huvud - huvud, på induktionsdagen hade tvåan vänt sig och låg i säte. Jag var öppen 5-6 centimeter när jag kom in, men inga sammandragningar eller andra tecken. Skalpelektrod sattes på ettan 9.20, föddes strax före tolv, det gick vansinnigt snabbt i mitt huvud, utan längre pauser. Fick bara lustgas. Tvåan gled undan när ettan var ute och gick inte att "få på plats" utifrån. Hjärtljuden gick ner väldigt mycket så läkaren drog ut ungen i fötterna, eftersom hans navelsträng var längre ner än fötterna. Född fyra minuter efter ettan, och mådde bra väl ute.

    Har en enlingsförlossning före det, 41+1.

  • KyrieEleison

    Våra tvillingar kom på bf-16. Bara helt plötsligt gick vattnet då vi fick skynda oss dit och han som tur var vara med. Kvinnan har fött flera barn innan, alla hade kommit runt bf.

  • LFF

    BF+2 efter en lång igångsättning som startade på BF. Det slutade med snitt då min kropp inte ville vara med längre. Grabbarna mådde hur bra som helst och det märktes inte alls på dem att vi försökt få ut dem i 40 timmar.

Svar på tråden När föddes era tvillingar? Hur startade det?