• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • stfr83

Idag fick jag positivt ägglossningstest o har tagit ovittelle sprutan. På måndag är det dags för återföring. Sen börjar den hemska ruvningstiden!! Håller tummarna för er andra <3

• hanna8911
    stfr83 skrev 2017-10-19 08:40:08 följande:

Idag fick jag positivt ägglossningstest o har tagit ovittelle sprutan. På måndag är det dags för återföring. Sen börjar den hemska ruvningstiden!! Håller tummarna för er andra <3

Vad skönt att ni ändå är igång igen även om denna ruvartid är för jäklig! Lycka till!
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-19 08:40:08 följande:

Kul att du har kommit vidare till nästa steg :)

Kan du inte berätta hur gången är vid FET? Det är det som kommer gälla för mig nu och kunde vara skönt o veta lite mer från din synpunkt.
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-18 20:36:12 följande:
    Låter som här då. Samtidigt är nog det viktigaste att man pratar sig emellan! Så att man säger till varandra vad man känner! Sen måste man ju tyvärr bita ihop och gå vidare för livet tar ju inte slut!

Ja jag tänker så med men usch man vill vara veta!
    hur går det för dig ? Har du tjuvtestat?

Kliniken vill att jag ska testa mig igen på min testdag på måndag. Men jag vill inte se ett till negativt test men antar att det är lika bra att göra som de säger.
  • stfr83
    hanna8911 skrev 2017-10-19 12:04:13 följande:

Vad skönt att ni ändå är igång igen även om denna ruvartid är för jäklig! Lycka till!

Tack!! Usch ja, jag vet precis hur man blir av ruvningen. Tänk om man bara kunde slappna av o leva som vanligt. Hur går det för dig?
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-10-20 07:10:50 följande:
    hur går det för dig ? Har du tjuvtestat?

Kliniken vill att jag ska testa mig igen på min testdag på måndag. Men jag vill inte se ett till negativt test men antar att det är lika bra att göra som de säger.
    Nej inte än. Tänker på kvällen att jag ska göra det men får sådana ångest på morgonen att det ska vara negativt så kan inte! Har bestämt mig för att vänta till månd/tis för om mensen kommer så borde den komma då. Hur långt efter Ovitrelle kom din blödning? Usch ja de vill ju alltid ha det där negativa testet på testdagen?Så värdelöst! Men om jag får en blödning och neg test som kommer jag sluta med Lutinusen även om de säger att man ska fortsätta. Magen blir konstig av dem!
  • stfr83
    waldesten16 skrev 2017-10-20 07:08:53 följande:

Kul att du har kommit vidare till nästa steg :)

Kan du inte berätta hur gången är vid FET? Det är det som kommer gälla för mig nu och kunde vara skönt o veta lite mer från din synpunkt.

Ja äntligen, tiden segar sig fram när man håller på med sånt här.

Denna gång gör jag stimulerat FET o då fick jag börja ta Letrozol Cd 3-7 sen var jag inne på vul för att kolla äggen o se om någon ägglossning va gång. Testade med ägglossningstest o fick omslag igår o då tog jag även Ovitrelle sprutan igår. Så blir det återföring med en 3dagars på måndag om det nu klarar upptiningen.
  • hanna8911
    stfr83 skrev 2017-10-20 09:01:24 följande:
    Tack!! Usch ja, jag vet precis hur man blir av ruvningen. Tänk om man bara kunde slappna av o leva som vanligt. Hur går det för dig?
    Ja inget kul det här! Känner efter hela tiden?Jag har aldrig mensvärk innan mensen kommer utan den kommer när blödningen kommer men nu har jag haft lite molvärk så vet inte vad jag ska tänka?Men känns precis som att jag ska få mensen när som
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-10-20 09:10:41 följande:
    Nej inte än. Tänker på kvällen att jag ska göra det men får sådana ångest på morgonen att det ska vara negativt så kan inte! Har bestämt mig för att vänta till månd/tis för om mensen kommer så borde den komma då. Hur långt efter Ovitrelle kom din blödning? Usch ja de vill ju alltid ha det där negativa testet på testdagen?Så värdelöst! Men om jag får en blödning och neg test som kommer jag sluta med Lutinusen även om de säger att man ska fortsätta. Magen blir konstig av dem!
    Jag tog Ovitrellen lördagen den 30 sep och började blöda smått tis/ons 17/18 okt.
    Kanske ska sluta med Lutinusen den gör mig dålig, de sa att det var viktigt men känns så meningslöst. Får huvudvärk och magen är ur balans.

Håller tummarna för dig, hade varit roligt om det gick vägen för någon här :)
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-20 09:11:03 följande:
    Ja äntligen, tiden segar sig fram när man håller på med sånt här.

Denna gång gör jag stimulerat FET o då fick jag börja ta Letrozol Cd 3-7 sen var jag inne på vul för att kolla äggen o se om någon ägglossning va gång. Testade med ägglossningstest o fick omslag igår o då tog jag även Ovitrelle sprutan igår. Så blir det återföring med en 3dagars på måndag om det nu klarar upptiningen.
    spännande dag på måndag för dig!

Har googlat runt lite och ibland skriver de att det ska vara större chans att lyckas med FET och ibland inte. Har du någon uppfattning om det? Har RMC sagt något?
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017