• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • waldesten16
    Jennie1987 skrev 2017-10-17 16:20:16 följande:

Hej på er alla kämpar!

Så roligt att läsa hur det går för er.

Vår remiss landade i Linköping den 3 okt. Och i fredags fick jag veta att dom ville ha lite fler prover på mig, för att jag gjort en gastric bypass i mars förra året. Dom ville kolla zink, magnesium, järn, kalk o så. Tog dom proverna igår. Så dom borde få svaren denna veckan.

Ringde o pratade med rmc Idag och frågade om vårt första möte blir mycket senarelagt nu pga provsaren ska in o så. Hon svarade att dom har som målsättning att man ska få första mötet inom 2 månader och att dom håller den tiden. Så vi skulle räkna med en tid senast i början av december. Känns såklart jättekul!

Men, nu har jag en fråga... Min mens i december borde komma runt den 11 december. Det jag funderar på då är om vi kommer hinna ett första försök innan julstängt. Jag har svårt att tänka mig det, om man sprutar i 2 veckor så är vi då inne i veckan mellan jul o nyår. Så tråkigt att det ska bli så. Jag vet ju att vi i så fall bara behöver vänta till typ januari, men det känns länge just nu.

Vad tror ni?

Vi skulle ju lika väl kunna få en tid i november, men det gäller ju ändå att det passar med mensen. Och innan novembermensen lär vi ju inte få nån tid.

Sorry för depp!

Undrar bara hur det gått för dig efter de senaste proverna? Inte hört något om en återbudstid? Håller tummarna för att ni får en tid snart, ring och ligg på!
  • Jennie1987
    waldesten16 skrev 2017-10-27 06:33:31 följande:

Undrar bara hur det gått för dig efter de senaste proverna? Inte hört något om en återbudstid? Håller tummarna för att ni får en tid snart, ring och ligg på!

Proverna var utmärtäkta, som min gyn sa! Känns såå bra! Har inte hört något. Hade varit så skönt att iaf få veta om vi får försöka i år eller till nästa år. Just nu vet man inte vad som gäller. Funderar på att ringa och fråga hur dom tror. Det borde man väl kunna göra utan att verka för tjatig?
  • stfr83
    waldesten16 skrev 2017-10-27 06:30:51 följande:

Hoppas det går bra för dig, är lite nyfiken på hur du mår och om du har känt något ännu?

Tack, det hoppas jag oxå. Jag vill bara att dagarna går, hemsk är ruvartiden. Jag mår bra, har haft mycket molvärk sen återförandet i måndags men idag är det som bortblåst. Det är så svårt att inte hålla på att analysera hela tiden. I våras när det inte gick vägen så inbillade jag mig att jag hade massor med gravid symptom o vill försöka att inte inbilla mig en massa denna gången men det är inte lätt.

Hoppas du får komma igång snart igen, är ju så lång väntan hela tiden!!
  • stfr83

Funderar på att tjuvtesta på måndag då är jag på ruvardag 7. Eller är det bara dumt tror ni? Fick ju ett 3 dagars embryo tillbaka så det är kanske alldeles för tidigt o bara dumt att testa så tidigt? Ovitrellen borde ju iallafall gått ur kroppen då.

• waldesten16
    Jennie1987 skrev 2017-10-27 11:53:50 följande:

Proverna var utmärtäkta, som min gyn sa! Känns såå bra! Har inte hört något. Hade varit så skönt att iaf få veta om vi får försöka i år eller till nästa år. Just nu vet man inte vad som gäller. Funderar på att ringa och fråga hur dom tror. Det borde man väl kunna göra utan att verka för tjatig?

Kul att höra att proverna var bra. Jag hade ringt och legat på så man vet när man får en tid. Jag gjorde det och de blev inte arga.
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-27 16:26:24 följande:

Funderar på att tjuvtesta på måndag då är jag på ruvardag 7. Eller är det bara dumt tror ni? Fick ju ett 3 dagars embryo tillbaka så det är kanske alldeles för tidigt o bara dumt att testa så tidigt? Ovitrellen borde ju iallafall gått ur kroppen då.

Jag är fel person att fråga med tjuvtestandet då jag gjorde det. Ser inget fel med det så länge man är inställd på att även om det visar negativt så kan det ändras. Jag gjorde det för annars hade min hjärna analyserat ännu mera.
  • Jennie1987
    waldesten16 skrev 2017-10-27 17:20:23 följande:

Kul att höra att proverna var bra. Jag hade ringt och legat på så man vet när man får en tid. Jag gjorde det och de blev inte arga.

Jag ringde dom igår och dom sa, som dom andra gångerna, att vi kommer få komma dit på första mötet innan den 3 december, men hon kunde inte se någon bokad tid än. Men jag fick iaf svar på att vi inte kommer hinna göra något första försök i år, det har jag förstått innan också, men ändå har jag hoppats lite. Nu känns det skönt att kunna släppa tanken på det och sikta in sig på våren istället. Såklart känns det som en evighet dit, men ändå skönt att veta och kunna ställa in sig på hur det blir.
  • waldesten16
    Jennie1987 skrev 2017-10-28 10:09:59 följande:
    Jag ringde dom igår och dom sa, som dom andra gångerna, att vi kommer få komma dit på första mötet innan den 3 december, men hon kunde inte se någon bokad tid än. Men jag fick iaf svar på att vi inte kommer hinna göra något första försök i år, det har jag förstått innan också, men ändå har jag hoppats lite. Nu känns det skönt att kunna släppa tanken på det och sikta in sig på våren istället. Såklart känns det som en evighet dit, men ändå skönt att veta och kunna ställa in sig på hur det blir.
    Vad synd att det inte hinns med innan jul, men snart är det eran tur!
    Hur tänker ni göra tills dess? Ska ni försöka pricka in ägglossningen nu innan?

Jag håller på och mäter med ägglossningsstickor nu, måste vänta en mens till innan jag kan göra ett FET. har en otrivelle spruta kvar som jag har tänkt att använda när jag får utslag på stickan. Man vet ju aldrig, kanske det funkar.
  • waldesten16
    stfr83 skrev 2017-10-27 16:26:24 följande:

Nyfiken på hur du gjorde med testandet, håller tummarna för dig!
  • Joey1981

Tjuvtestade idag o blev ett minus....

Och jag som mått så illa t.o.m kräkts.

Ingen mens som kommit....är det stressen?!

Visst, imorgon är testdagen men förhoppningen är liten känns det som. Borde ju gett utslag,,,är ju bara en dag innan?!

Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017