• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • Joey1981
    hanna8911 skrev 2017-11-29 17:07:41 följande:

Vad spännande! Håller tummarna för dig! Ska du testa innan eller väntar du?

Jag funderar på att testa imorgon eller lördag.

Beror ju på om mensen kommer snart :-/
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-11-29 18:35:06 följande:

Hoppas hoppas ! Är inne på ruvardag dag fem. Jag kommer testa i morgon och sedan framåt. Tror att det blir lugnast så för min hjärna. Har testdag den 9 dec. Förra gången kom mensen innan testdagen

Hoppas för dig också!!! Får se imorgon
  • hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-11-30 06:50:47 följande:

Jag åt två tabletter i fem dagar. Att göra Fet var mycket mindre psykiskt påfrestande, nu när jag slapp alla sprutor.

Testade mig i morse men det var negativt, men är inte deppig för det. Tidigt ännu och vad jag har kunnat läsa mig till så är det egentligen på ruvardag 6 som det börjar utsöndras hcg.

Okej! Precis som mig då! Vad skönt att höra att det är mindre påfrestande! Känns skönt! Ja än är det ju för tidigt såklart!
  • waldesten16

testade mig i morse och det var negativt. Såg dock ett väldigt väldigt väldigt svag nyans av ett möjligt streck men är väldigt osäker. Vakande dock med vad jag tror är mensvärk så vi får se hur det utvecklar sig om dagen. Om det ändå inte har funkat är jag tacksam att mensen kommer fort så man kan bryta ihop och gå vidare.

• Joey1981

Igår morse testade jag positivt men kan knappt tro på det.....ska testa igen på tisdag.

Är min egentliga testdag då.

Mår illa till och från, brösten ömmar...ändå sitter tvivel där.

Det blir väl så när vi haft många bakslag.

Hur går det för er andra?!

• hanna8911
    Joey1981 skrev 2017-12-03 09:19:26 följande:

Igår morse testade jag positivt men kan knappt tro på det.....ska testa igen på tisdag.

Vad härligt!! Stort grattis!! Håller tummarna för att den lilla vill stanna! Gjorde du i naturlig cykel?

Jag väntar på fet, äter sista letrozoletabletterna imon sen koll på torsdag! Mest orolig för att det enda embryo vi har i frysen inte överlever upptiningen!
  • Joey1981
    hanna8911 skrev 2017-12-03 21:39:15 följande:

Vad härligt!! Stort grattis!! Håller tummarna för att den lilla vill stanna! Gjorde du i naturlig cykel?

Jag väntar på fet, äter sista letrozoletabletterna imon sen koll på torsdag! Mest orolig för att det enda embryo vi har i frysen inte överlever upptiningen!

Håller tummarna för dig att allt går bra!!! Ja det var i en naturlig cykel, Tredje insättningen med ett FET!
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-12-03 09:19:26 följande:

Åh vad härligt :) Roligt att höra.

Jag har testdag 9 dec men har tjuvtestat och har fått positivt på mina tester, dock svaga streck ännu. Ska fortsätta testa mig fram tills testdagen men det känns overkligt :)
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-12-03 21:39:15 följande:

Åh spännande snart är det dags:) jag var också orolig för upptiningen men enligt RMC är det ovanligt att de inte fixar det, men förstår din oro. Nu håller vi tummarna för att allt ser bra ut på ditt vul :)
  • Joey1981
    Joey1981 skrev 2017-12-04 06:25:45 följande:

Håller tummarna för dig att allt går bra!!! Ja det var i en naturlig cykel, Tredje insättningen med ett FET!

Jag frågade denna gång om det är vanligt att FET inte klarar upptiningen men oftast så går det bra
Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017