• waldesten16

Ivf rmc linköping hösten 2017

Undrar om det är någon mer som kommer att höra ivf på rmc linköping nu under hösten, skulle vara kul att följas åt. Jag har börjat hotmonbehandling med gonal f. Fick idag vid mitt andra vul besked att det blir äggolock på fredag men ingen återföring. Är redan på gränsen till överstimulerad så de vågar inte genomföra återinförandet. Hade ca 30 äggblåsor på höger äggstock och ca 20 på vänstra.

Ska ta suprefact istället för ovitrelle nu ikväll, de vågar inte låta mig ta den. Blev väldigt ledsen och vår gråtit floder. Känns så tungt att behöva frysa ned äggen och vänta två månader.

• Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017
  • hanna8911
    Joey1981 skrev 2017-11-21 21:23:17 följande:

Hej!

Jag loggar in varje dag här, läser era inlägg men orkar inte alltid kommentera.

Denna psykiska påfrestning upp och ner hela tiden...

Iaf imorgon är det FET som gäller, så kommer gå på tå på förmiddagen. Vill inte få ett samtal från RMC på fm.

Med min otur så är mina förväntningar typ låga.

Men usch så bitter jag låter. Sambon är positiv in i märgen som vanligt

Stort lycka till imorgon!! Håller tummarna!
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-11-20 22:52:38 följande:
    Men vilken tur!! Det måste jag göra med då känner jag! Men får aldrig lika starkt andra streck på de billiga testerna utan bara digitala som funkar...blir ju så dyrt!

Själv väntar jag på att mensen ska komma så jag kan ringa tillbaka till Linköping! Förhoppningen är att sätta in det vi har i frysen i december innan de stänger men vi får se hur det går...
    När är mensen beräknad till ? Håller tummarna.

Jag har kvar Lutinus, funderar på om jag ska börja ta det på lördag. har inte fått recept på det denna gången så antar att jag inte ska ha det. Vet inte om man ska ringa och fråga
  • waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-11-21 21:23:17 följande:

Hej!

Jag loggar in varje dag här, läser era inlägg men orkar inte alltid kommentera.

Denna psykiska påfrestning upp och ner hela tiden...

Iaf imorgon är det FET som gäller, så kommer gå på tå på förmiddagen. Vill inte få ett samtal från RMC på fm.

Med min otur så är mina förväntningar typ låga.

Men usch så bitter jag låter. Sambon är positiv in i märgen som vanligt

Åh, hoppas allt går bra. Sänder positiva tankar till dig. Förstår att det är jobbigt, denna väntan och oron är olidlig. Men nu hoppas vi att allt går vägen :)

Fick du Lutinus utskrivet denna gången?
  • Joey1981
    waldesten16 skrev 2017-11-22 06:21:56 följande:

Åh, hoppas allt går bra. Sänder positiva tankar till dig. Förstår att det är jobbigt, denna väntan och oron är olidlig. Men nu hoppas vi att allt går vägen :)

Fick du Lutinus utskrivet denna gången?

Nej inte denna gången heller. De vill väl att allt ska vara så naturligt som möjligt. Men det har ju inte hittills hjälpt. Skulle det inte gå vägen denna gång heller, så ska jag kräva att jag får Lutinus!

Tack för positiva tankar <3
  • Joey1981
    hanna8911 skrev 2017-11-21 22:21:49 följande:

Stort lycka till imorgon!! Håller tummarna!

Får hoppas på det bästa
  • Joey1981

Denna FET har jag inte sagt något på jobbet, mina kollegor har så många frågor o förhoppningar. Orkar inte de medlidande ögonen o klappar.

Jag vet de vill väl men orkar.

Som tur är så är jag ledig idag så då underlättar s

• hanna8911
    waldesten16 skrev 2017-11-22 06:20:38 följande:

När är mensen beräknad till ? Håller tummarna.

Jag har kvar Lutinus, funderar på om jag ska börja ta det på lördag. har inte fått recept på det denna gången så antar att jag inte ska ha det. Vet inte om man ska ringa och fråga

Ja det kan väl inte skada? Jag har ett paket kvar med så tänker att jag ev tar dem med då! Men kanske inte

3 gånger om dagen!
  • stfr83

Håller tummarna för er!! Är ofta inne o läser hur det går för er. Själv har jag varit på vul idag v.7 o fick se ett pickande hjärta, det känns helt underbart o overkligt. Hoppas verkligen att ni oxå kommer lyckas

• waldesten16
    Joey1981 skrev 2017-11-22 09:16:39 följande:

Denna FET har jag inte sagt något på jobbet, mina kollegor har så många frågor o förhoppningar. Orkar inte de medlidande ögonen o klappar.

Jag vet de vill väl men orkar.

Som tur är så är jag ledig idag så då underlättar s

Förstår dig. Inför denna gången har jag endast berättat för en vän och mina chefer (trodde att det skulle krocka med en utbildning de ska skicka mig på så var tvungen att berätta).

Hoppas hoppas att det är vår tur denna gången. När har du din testdag? Har du bestämt om du ska testa innan eller vänta?
  • waldesten16
    hanna8911 skrev 2017-11-22 16:56:08 följande:
    Ja det kan väl inte skada? Jag har ett paket kvar med så tänker att jag ev tar dem med då! Men kanske inte

3 gånger om dagen!
    jag tror att jag ska göra det. Ska fråga varför man inte får det vid FET känns konstigt att man inte skulle ge det. Pratade men en vän som har problem med upprepade missfall och hon hade köpt en kräm progesteron. Vet inte om man ska göra det? Har du hört något om det?

Svar på tråden Ivf rmc linköping hösten 2017