Inlägg från: Anonym (Kluven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kluven)

12 åringen har sex, normalt?

Jag är kluven. Jag tycker att det är aningens ungt, men om de båda respekterar varandra och är skyddade så kan jag faktiskt inte se något verkligt fel i det. Jag förutsätter att de befinner sig på ungefär samma mentala nivå, så att det inte är tal om något utnyttjande av någon. Jag tror det är viktigt att vuxna inte lägger över sin egen komplexa sexualitet på barn, med sina egna erfarenheter av saker och ting. De har sex, de skyddar sig, de experimenterar tillsammans och är förhoppningsvis trygga med varandra. Ni får ursäkta, men jag tycker inte det är något smutsigt de gör, jag tycker att det är något fint mellan två människor. Självklart vill jag inte att mitt barn har sex i den åldern, det är inte så många år kvar. Jag kommer absolut inte uppmuntra till det, men jag kommer absolut finnas som samtalsstöd. För jag tror att det kan bli mycket värre om man inte har barnens förtroende, om något nu faktiskt skulle gå snett och de behöver vuxenhjälp, till exempel vid abort.

• Anonym (Kluven)
    Anonym (Bella) skrev 2017-08-02 21:32:33 följande:
    Min tanke var att isåfall prata med killen innan och se om han känner att han känner för att etablera en kontakt med nån vuxen utanstående ifall att det skulle upstå problem eller tankar han vill ventilera med nån annan än mig. Tänkte isåfall bara nämna det mest väsentliga för personen och sen låta dom två bygga vidare på det om behov finns.
    Skulle inte ungdomsmottagningen kunna vara en bättre idé än skolan? Jag tänker bara att ungarna lever en stor del av sina liv i skolan, man kanske träffar på kurator eller skolsyster i korridoren och då kanske man inte vill bli påmind om att de vet att man har sex. I en tonårings huvud kan ju sådana saker bli ganska stora.
  • Anonym (Kluven)
    Anonym (Bella) skrev 2017-08-02 21:47:35 följande:
    Jo men är fortfarande som sagt lite kluven över vem i skolan som ska kontaktas gällande detta. Ska iallafall ha ett riktigt snack om p-medel och allt sånt nån passande kväll och hoppas innerligt att han tar in det.
    Men du, du har ju gjort allt rätt. Grabben skyddar sig ju redan. Du är en supermorsa som redan har tagit upp dessa saker med honom. Hade han inte tagit in vad du sagt så hade han ju inte heller skyddat sig.
Svar på tråden 12 åringen har sex, normalt?