Inlägg från: Terabyte |Visa alla inlägg
  • Terabyte

Hur ofta duschar era barn?

Anonym (C) skrev 2017-08-02 22:14:56 följande:

Nej, det tycker jag inte de måste.

Min snart 3-åring duschar med hårtvätt varannan dag. Sen hon slutade sova middag på förskolan är inte den distinktiva förskolelukten lika intensiv som innan, då fick hon duscha varje dag.

Varje dag en 3-åring??? Pga. "Förskolelukten" jag är 25 år jag duschar 2ggr i veckan, bara fundersam det är helt onödigt att duscha varje dag för en treåring men bra att ni har monskat på det
  • Terabyte

Nej det behövs inte helt onödigt slösar vatten i onödan man luktar inte skit efter en dag jag förstår om man är svettig då kan man snabbt skölja av sig svetten.

Som liten var jag 1gång i veckan, barn säger som det är ifall jag skulle har luktat skit i dagis i skolan skulle de ha sagt fy Terabyte luktar äckligt. Nu duschar jag 2ggr i veckan är 25 år

• Terabyte
    Anonym (J) skrev 2017-08-02 22:26:40 följande:

Flickor på 6,5 år, 8 år och 10,5 år. De duschar ca 1-2 ggr i veckan. Tvättar håret ca 1 g/ v. Folk är hysteriska och dödar normalfloran i både hår och hy. Så länge barnet inte luktar svett eller kissar på sig ska man hålla ner på tvättandet. Och mina barn har inga allergier och är sällan sjuka.

"Folk är hysteriska och dödar normalfloran i både hår och hy" det är helt rätt jag håller med
Svar på tråden Hur ofta duschar era barn?