• Ebo88

Fragminsprutor

Hej.

Har som vanligt funderingar under graviditeten då det är första gången och allt är så nytt. Jag tänkte kolla om det är någon mer än jag som tar fragminsprutor under graviditeten?

Jag fick veta att jag är apc-resistens (har lätt till blodproppar) år 2015 efter att ha haft 6 blodproppar i muskelvaden. Har nu behandlats med Fragminsprutor 5000/IE 0,2 ml en gång per dag sedan vecka 4+3..Är nu i vecka 11+4. Ni andra som tar - varför gör ni det och hur pass stor dos tar ni?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Fragminsprutor
  • Ebo88

Beklagar dina tidigare missfall. Visste du att du var apc resistens under tidigare graviditeter innan eller är det första gången du går på fragminsprutor nu? Blir orolig ibland att dosen inte är tillräcklig. Hur långt gången är du om jag frågar fråga och grattis till graviditeten =)

• Ebo88

Oj, 16 tidigare missfall?! Att dom inte satte in något tidigare för henne. Men skönt ändå att hon fick sin lilla skatt tillslut =) vet inte riktigt vad Trombyl är? Är det också någon form av blodförtunnande? Stort grattis till den lille! Hur gamal är hon/han idag? =) Fick börja med sprutor redan i v. 4+5. Fick diagnosen apc efter 6 blodproppar i ena benet. Har vart på flera ultraljud också pga hjärtformad livmoder. Var där senast idag då vi gjorde kub och lille tummen mår hur bra som helst, vi väntar oss en liten akrobat tror jag haha. Blev bara lite orolig häromdagen ifall dosen jag har fått är tillräcklig och det kan ju vara skönt ibland att höra om andras upplevelser och så vidare =)

• Ebo88

Grattis till graviditeten!!

Nej usch det är verkligen ingen höjdare. Kan tänka mig att du låste ta upp till 6 veckor efter förlossningen också? Min läkare sa att det är oftast då man får blodproppar. Känns ändå tryggt att man går under behandling med tanke på risken men det är ju som sagt ingen höjdare att behöva ta dem varje kväll, haha. Har du också apc eller berodde dina blodproppar på något annat?

• Ebo88

Vad är progestron för något ?

Grattis så mycket till din , eller rättare sagt er graviditet!! Ni har ju inte så långt kvar , kan tänka mig att det börjar kännas allt större längtan desto närmare man kommer? Beklagar tidigare missfall. Men vad skönt att det har fungerat så himla bra nu! Var det bara en tanke från hennes sida, att du skulle börja ta dem?

Svar på tråden Fragminsprutor